Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Jaa. Jossain jenkki voorumilla sanotaan että ihan normaalia että nostaa hetkessä lämmöt niin ettei kiinni saa pidettyä, toisaalla sitte taas että on hyvinkin viileä. Virrat pois päältä akusta häipyy toisinaan 1.5 A jonnekkin, hetken päästä kun mittaa niin lukema on 0.2A. Mitä tuolla on viiveen takana muuta kuin sisävalot ja sitten tuo battery saver relay?

    Eilen testasin tuota kiinalaista ELMIÄ ja torque ohjelmaa. Kyllä on lystikäs. 80 vauhdissa häipy sammu koko romu, ja loota sekoili huolella koko session ajan. Vikakoodit sillä saa katottua ja nollattua, muuten vaikuttaa melko vaaralliselta. Sen jälkeen kun vikakoodit on nollattu, ei lähe auto käymään ennen ku elmi on riuhtastu irki...
     
  2. callahan

    callahan Gearhead

    F350 "Ryhmäohjaamo" Dually 7.3:lla saapui perheeseen. Nyt askarruttaakin muutama asia joista olen täältä jo lukenutkin.
    Auto on seisonut pidempään. Kone on käytetty lämpöiseksi ja vuotoja ei havaittu (Check engine palaa kojetaulussa) Kone lähti tosi hyvin käyntiin kun herättelin ja käy tasaiseen tyhjäkäyntiä. Lämpökin tulee ohjaamoon kennolle eli vesi kiertää mutta..

    Syylarin alavesiletku tuntuu kuin olisi jäämurskaa täynnä ? Koputtelun ja puristelun myötä pehmiää. Voisiko kavitaatiolisäaine jämittyä vesitilaan seisoessaan ?

    Toinen juttu.
    Tankit ollut miltein tyhjinä ja laitoin tuoretta polttoainetta reulusti. Lisäsin kosteuden poistajaa ja 2-t bensan öljya (automiesten mukaisesti)Pumpun & suuttimien voitelu.
    Siirtoajossa koneen lämmetessä pilkki kierroksia alas ja kohta sammui kuin veitellä leikaten. Hetken päästä lähti tulille aivan normaalisti ja tovin päästä tekee uudestaan. Mites mahd. kampiakselin asentotunnistin vika ? Mistä porukka on hankkinut "User manual / repair manualia"
     
  3. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    tuli juuri asennettua tuo dipacon suuttimen o-rengas/holkki sarja. muuttu vanhaan verrattuna jämäkämmän/tiiviimmän oloiseksi ja holkkien sisällä oleva reikä mistä polttoaine kulkee on 2x isompi kuin alkuperäisissä.
    toivottavasti ei vuoda enään.
    aikaisemminkin mainitsin että 1 hehku on poikki, niin nyt ruuvasin sen irti niin kas kummaa hehkun ydin jäi sinne sisälle reikään sitten.
    että otappa se nyt sieltä pois.
     
  4. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Se saattaa lentää sieltä ulos kun lyöt koneen tulille ja kaasuttelet hetken voimallisesti..
     
  5. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    kiitti hyvä vinkki täytyy huomenna kokeilla.
    mikä virka on fuel filter merkkivalolla? välillä kovemmissa kiihdytyksissä syttyy
     
  6. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Omassa idissä kanssa sytty sama valo kun anto kunnolla lapikasta. Sitähän se alumperin meinaa että suodatin on tukossa, vanhemmiten vissiin sitä että ollaan "taistelukierroksilla"...
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Varovaisuutta sen tulpan kanssa, sylinterinpaineet on vähintään 1000psi eli se voi tulla päästä läpi niin et suhahtaa. Jos päädyt lyömään sen pyttyyn niin mäntä ykko:hon niin se tulpan kärki pysyy esikammiossa, sit sen saa ehkä ongittua / imuroitua / puhallettua ruiskun reiästä ulos. Kärki on vain heikosti magneettinen.
     
  8. toony69

    toony69 1st gear

    Kiitokset tästä!
    Kyse on juurikin F250 korotuksesta!
    Osaatko sanoo millon selviää vapautuuko sarja? oisin enemmän ku kiinnostunu korotus-sarjastasi! ja jos osaat suuntaa antaa hinnasta mitä voisit olla vailla siitä, laita vaikka yv:tä hinnasta jos osaat kertoa siitä.
     
  9. lettumika

    lettumika 1st gear

    Itsellä on ollut -99 powerstroke vähän laiska käynnistymään koko omistusajan. Kyllä se lämpimällä on käyntiin lähtenyt ja talvella (vain) letkun päästä. Pari vuotta sitten vaihdettiin muistaakseni lähes kaikkea mitä mieleen tuli (paitsi startti) Nyt rupesi huononemaan merkittävästi, hankin vielä kertaalleen uudet akutkin ja lopulta sitten startti laukesi. Eilen illalla saatiin uusi startti paikalleen ja ihan tuli eri ääni autoon. Ei ole auto 3 vuoteen koskaan lähtenyt käymään noin iloisesti. Näppituntumalta pyöritysaika tippui lähes puoleen. Ihan säikähdetiin :D
     
  10. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    joo eipä se hehkun kärki sieltä irronnut kaasuttelemalla. saa olla mun puolesta nyt toistaiseksi. vai voiko se sieltä karata minnekkään vahinkoa tekemään?
     
  11. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    Tjänare. Ei nyt ihan aiheeseen osuvaa tekstiä, mutta sen verran läheltä liippaa, ja on täällä näköjään kirjoiteltu aikaisemminkin Excursioneista, joten päätin tulla tänne kyselemään viisaammilta. Eli tyhmiä kysymyksiä tulee, ja paljon.

    Elikkäs tuli tuossa viikko sitten haettua käyttöautoks -00 Excursion 7,3 powerstroke. Auto on likimain läpikäyty, mutta kuten amerikkalaisten kuuluu, niin pieniä ongelmia on havaittavissa.

    Ensinnäkin, ilmeisesti on vesiventtiili jumissa, koska ei puhalla kuin lämmintä, eikä tapahdu mitään vaikka vivusta kääntelee, vai onko muita ehdotuksia?

    Sitten toinen pieni ongelma, kaasupolkimen tunnistinsensori on ilmeisesti paskana tai sit siinä on kosketushäiriö. Vikakoodinlukija antaa koodin P0122 throttle/pedal position sensor/switch a circuit low. Onko muilla kokemuksia samasta ongelmasta? Ja mistä löydän moisen sensorin, jos kokeilisin eka vaan putsailla sitä.

    Kolmas ongelma, tänään jäi palamaan sisävalot autoon ja astinlautoihin vaikka ovet oli kiinni, mutta ovea kun remppasi, niin valot välkkyi ja lopulta sain ne sammumaan. Eli missä näissä on se tunnistin, joka tunnistaa onko ovi kiinni vai auki?

    Ja sit vielä sellasta kyselen, että mistähän puulaakista löytyy parhaiten osia näihin ja kohtuu hinnoin? Ex-Suburbaniin tilailin aina osat Koskiselta Heinolasta ja palvelu oli mitä parhainta, mutta en näistä voorteista tiedä et mistähän näihin osat. Kyllähän tuo Koskinenkin näyttää voortiin myyvän osia, joten kai se pitää sieltä kysely aloittaa. Olis hyvä tietää et missä mahtas olla näihin vehkeisiin erikoistunutta porukkaa.

    Kiitos ja kumarrus jo etukäteen vastauksista. 8)
     
  12. kpj

    kpj Gearhead

    Eipä mitään. Se on selvää, että se vapautuu. Kyse on vain tällä hetkellä siitä, että milloin kerkiän tuon homman tekemään. Suunnitelmissa olisi kesäkuu, mutta saattaa mennä myös heinäkuun alkupuolelle. 4,5 vuotta se on alla pyöriny, mie laitan huomenna listaa mitä siihen kuuluu mukaan. Hintaa pitää vielä hetki miettiä, sillä oon kyllä varsin huono myymään tavaraa ja normaalisti en myy mitään pois, jos vaikka joskus tarttee (kaipa se joku sairausyhtymä tääki on), mutta nää vaan vie yllättävän paljon tilaa...
     
  13. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Vesiventtiilistä en sen kummemmin tiedä muuta kuin ittellä puhals takalämppäri pelkkää kuumaa niin oli sen puhallinkopan kyljestä töpseli irki.

    Ovien kytkimet on lukoissa itsessään, WD40:stä tarjoilee lukkoon niin ittellä ainakin helpotti samainen vika.

    Kaasupetaalin kyljestä löytyy se potikka. Ihan helpossa paikassa...
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kaippa se noin periaatteessa voisi tipahtaa omia aikojaan pyttyyn, jolloin se luultavasti hakkautuu männän päähän upoksiin. Jos sattuu osumaan venttiiliin niin se ei kenties tykkää moisesta. Vaikka ulospäinhän kaikki siihen tulpanjämään kohdistuva paine suuntautuu.
    Tiedä kannattaisko jättää tulpan kierreosa hieman löysälle jos kärki vaikka tunkis itsensä ulos ajan kanssa? Täydet paineet pyttyyn tulee vasta kun vedättää johki ylämäkeen talla pohjassa.
     
  15. kpj

    kpj Gearhead

    Juu tuossa alempana on kuva, mitä tuossa sarjassa tuli mukana. Nuo kallistuksenvakaajien tangot ei ole käytössä, kun ei ole koko vakaajatankoakaan. Tuohon näköjään saa vielä Hardware packia Summitilta numerolla SJA-HB-F8TM, joka sisältää uudet puslat jousien päihin ja joitain kiinnityspultteja, eikä oo ees pahan hintanen. Samallahan tietysti kannattaa vaihella muutkin keulan puslat, kun joutuu kerta irrottelee. Nuo lisälehet, mitkä näkyy myös on tarkoitettu etulehtiin, jos on Diesel tai aura keulalla. Bensaan kannattaa ottaa lehti pois, ettei mene liian jäykäksi... Mut joo ehkä kannattaa jatkaa juttua yv:llä...

    Kuva:
    [​IMG]
     
  16. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Mikähän voisi olla 7.3 dieselissä vikana, kun moottori yhtäkkiä hitaassa rullauksessa (Automaati vaihde D asennossa) sammui. Lähti kyllä heti käyntiin startatessa. Mieleen tuli vaan että jos sama tapahtuu mutkaisella tiellä hiukan kovemmassa nopeudessa. Auto saa heti moottorin sammuttua panssarivaunun ajo-ominaisuudet. Jarrut ja ohjaustehostin siis poistuvat käytöstä. Voisiko GEM boxin hapettumat olla jotenkin tähän yhteydessä?
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tiedän tunteen. Jarruissa on sentään reserviä yhteen pysäytykseen. Kuulostaa klassiselta nokka-anturi tapaukselta, onko vaihdettu koska?
     
  18. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    jaa-a, en ole ainankaan itse vaihtanut. Pitäs vissiin vaihtaa, se ei tainnut olla kovin vaativa ja kallis prosessi.
     
  19. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    joo prk apuja tienpäälle. kova mekaninen läksytys kuuluu moottorista.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joko se tulppa lähti käveleen?
     

Kerro tästä muillekin!