Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. geekoo

    geekoo 1st gear

    @ido59: Tuo on juuri se asia mistä on kyselty eilen ja tänään kerta toisensa jälkeen, monta kertaa. Vastaukseni on joka kerta ollut sama. Katso viestijäni 23.5. kl. 13:29, 23.5. kl. 08:07, 21.5. kl. 12:30.

    HTT-tavarantarkastaja on mm. todennut, että minua on yliveloitettu. Hän ei ole ottanut (eikä ole pyydetty ottamaan) kantaa siihen, onko hinta ollut halpa vai kallis.
     
  2. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Pieni kooste viesteistäsi ja kommenttini ts. mielipiteeni, ei faktaa ( huom. voin olla aivan hakoteillä mutta tämän vaikutelman saan):

    -Onko tehty asiakkaan tilaamalla tavalla? => ei voi tietää kun ei tilausta ole kerrottu

    -Onko tehty luvattomia töitä? => ei voi tietää kun ei tilausta ole kerrottu

    -Onko yliveloitettu koko korjaustyön osalta, niin kuin tavarantarkastaja katsoo? => ei voi tietää kun ei tilausta ole kerrottu eli ei voi tietää onko valtuudet ylitetty eli ei voi tietää onko tehty ylimääräisiä töitä eikä voi tietää onko tavarantarkastaja tutkinut korjattua koria tai onko hänelle esitetty dokumentit korjausten laajuudesta

    Triangle on toiminut hölmösti laiminlyödessään yhteydenpidon auton omistajaan ja jatkaessaan projektia siitä huolimatta.

    Auton omistaja on toiminut hölmösti antaessaan liian laajan toimeksiannon ilman kustannusarviota( näin oletan koska muuta käsitystä ei voi saada ilman sitä projektikuvausta...)


    Jälkiviisaita on hautuumaa täynnä mut ihmetyttää miksei kukaan Trianglella reagoi siihen et kun todetaan jotta periaatteessa vain "ylimaalaukseen" tuleva auto on läpimätä ja maksaa vitusti laittaa kuntoon, niin sitä vaan aletaan tehdä ilman mitään yhteydenpitoa...
     
  3. geekoo

    geekoo 1st gear

    Masa71, ole hyvä, katso 23.05. kl. 13:29, jossa mm. kirjoitin: "en hae OD-foorumilta tuomiota riidassa." Sitä paitsi, HTT-tavarantarkastaja on jo ottanut kantaa juuri noihin kysymyksiin.

    "Tavarantarkastaja suorittaa 21.11.2012 oman tarkastustehtävänsä objektiivisesti ja puolueettomasti, oikeudessa vannomansa valan velvoittamana; osapuolille on annettu ohjeet ja mahdollisuudet esittää omat näkemyksensä ko. asiasta; hänellä on parinkymmenen vuoden kokemus autopeltikorjauksista; on tarkastusta ja tarkastuskertomusta tehdessään konsultoinut autojen entisöintiammattilaisia, joista yksi on myös tarkastustilaisuudessa mukana; on myös mobilisti ja omistaa itse museoajoneuvoja. Kertomus annetaan 6.12.2012."

    Kustannusarviosta: 23.05. kl. 13:29, viimeinen kappale.
     
  4. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Juttu seilaa edestakaisin niinkuin ajopuu merellä......

    Palataanpa alkuperäisiin kysymyksiin mitkä olivat:

     
  5. J.J.

    J.J. Gearhead

    "Minä olin sopinut, että lisätöistä pitää sopia etukäteen. Näin ei ole tapahtunut, isossakaan lisätyössä."

    Jos näin on niin selvä kusetushan tuo on.

    20.000€ lasku jos tulee yllätyksenä postiluukusta niin kyllä varmasti kokee tulleensa huijatuksi.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tavarantarkastajn mielipide edelleen edustaa vain hänen puolueetonta näkemystään. Ei suinkaan absoluuttista totuutta. Mä en tota asiaa sillee tunne, mut mä olettaisin tavarantarkastajan olevan henkilö, joka tarvittaessa pystyy vaikka näyttämään että hän tekee vastaavan asian kertomassaan ajassa? Mut kun ite katon noita kuvia trianglenn sivuilla, ni voin suoralta kädeltä sanoa et mä en siihen kykenis. Toki olisin saanut auton maalattua tossa ajassa, pahempiakin tehty yhessä viikonlopussa, mut mun mottoni onkin että "minkä pelti heittää, sen kitti peittää". Joillain muilla on toisenlaiset kriteerit, ja jos ne käsitykset eivät ole kohdanneet niin auto on alunperinkin viety väärään paikkaan. Edelleen mua askarruttaa että mitkä on niitä lisätöitä jotka on tehty ja joita ei ole pyydetty tekemään. Niitä ei mun nähdäkseni ole mitenkään yksilöity? No, tätä asiaa varmaan puidaan pitkään oikeuden jonot jollain lailla tuntien, mut yks oppi tässä on jo nyt, et jos teetät jotain vähänkin isompaa projektia niin paperilla tai vähintäänkin sähköpostilla ne asiat jotka sovitaan jos on toiveissa välttää vastava tilanne.
     
  7. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Miten muuten siinä KIPUA:N tapauksessa kävi? Ei silti, tää on aika jännä tapaus tää bemari homma. Itse korjausrakentamista harjoittavan yhtiön omistajana tiedän etttä miten vaikeaa on arvioida jotain kosteusvaurioista pesuhuonetta noin niinkuin esimerkkinä. Tähän asti ollaan pärjätty sillä että aina on pyydetty tilaaja paikalle katsomaan ja arviomiaan tilannetta ja aina on tilaaja itse saanut valita mitä tehdään.
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mitä on tilattu ja mitä on tehty, mutta ei kait nyt yhen helvetin bemarin peltityö voi maksaa 45K€ jos auton arvo on alle sen...
    Isolohko museoleima cudaa tai b-koppasta hemmoa saa alle 30K€.
    ...onneksi en harrasta bemuja...
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei toi mun mielestä liity mitenkään auton arvoon. Korjauttaahan moni tonnin käyttökikkarettakin tonnilla tai useammallakin. Ei se mun mielestä ole työntekijän tai pajan asia arvioida onko joku suoritus taloudellisesti järkevää tai mitkä hänen motiivinsa on vaatia esimerkiks olla irroittamatta lattiamattoa. (Puhumattakaan motiivista olla teettämättä uutta lattiamattoa koska sitten ei kyseessä olis enää aito Bader-Meinhof.) Ite veikkaan et kun tonne Triangeliin ei kait ylipäätänsä mitkään tyhjätaskut marssi asioita teettämään, niin on muutaman kerran tullut nenille siitä että aletaan kyseenalaistaa asiakkaan näkemyksiä. Ja toisaalta taas joillakin ihmisillä on taipumus myös antaa kuvaa et kyl taatelia löytyy, maksaa minkä maksaa, kuhan tehdään kunnolla. Mut jännityksellä odotan, sitten vuosien päästä, et mikä tän tarinan lopputulos on. Jos tää on vain yritys kohtuullistaa laskua, eli sada Triangle tulemaan vastaan ilman oikeudenkäyntiä, niin meitä lienee jymäytetty. Ja pahimmassa tapauksessa jos asia kääntyy kantajan tappioksi, toi 45k voi olla vasta alkusoittoa. No, harrastuksethan maksaa.
     
  10. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    saako make.s näill nyky hinnoill oikeasti bb ja vin bs auton museo kuntoisen 30ke ?


    siihepäälle alvit ja muut eikö ?

    " järjetöntähä " se on tehdä noin halpaan bemariin 45ke työ.

    mutta maksaahan se työ autoon kun autoon,

    mätä auto on mätä auto ja maalaus kun maalaus,,sama vaiva sama hinta.
    saahan 100 a datsuniin menemään 20 ke mutta ei järkeä kuitenkaan :-?
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    Nettiautossa ainakin oli keltaisia mopareita kyseisillä specseillä alle 30K€
     
  12. geekoo

    geekoo 1st gear

    Ikävää lukea tuollaista epäilyä. C-barge, olet koko ajan täällä lähtenyt siitä, että mina olen se paha ja Triangle se hyvä, vaikka vasta aika tulee näyttämään miten asia todellisuudessa on.

    Mutta haluan vielä kerran korostaa, että on yritetty neuvotella ensin. Niin pitää ehdottomasti tehdä. Vasta kun mitään halua keskustella ei löytynyt Trianglen päästä olin pakotettu viemään riidan oikeuteen. Ja vasta sen jälkeen perustin blogini ja aloitin foorumikeskustelut. En minä suinkaan riitele ja kirjoittele huvin vuoksi.

    24.05. kl. 11:49 kirjoitin täällä: "Pyydän saada tuoda keskustelussa selvemmin esiin sen oleellisen seikan, että ensin minä ja sitten asianajajani olemme kyllä ensin yrittäneet päästä neuvottelemaan kiistasta Trianglen kanssa. Yritykset torjuttiin: Lasku on maksettava, kokonaisuudessaan."
     
  13. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Todella outo ceissi. Täällä jauhaa vain toinen osapuoli vaikka molemmat osapuolet varmasti keskustelua seuraa. Täältä ei varmaan saada minkäänlaista neuvoa tilanteen eteenpäin viemiseen tai siihen että onko yritys toiminut oikein kun ei tiedetä edes mitä asiakas on yritykseltä tilannut ja minkälaisilla ehdoilla. Ja siihen ei kai kukaan voi ottaa kantaa että onko jonkin työn tai korjauksen teettäminen järkevää. Syitä remonteille on monia, ja kun harrasteautoista puhutaan niin yleensä syyt ovat tunne- eikä järkisyitä. Ei kai harrasteautoa ole ensinkään järkeä edes omistaa. Eiköhän se ole niin että oikeudessa nuo faktat sitten lyödään pöytään ja puolueeton henkilö tekee päätöksensä. Jos ei päätös vielä sittenkään miellytä ja dollareita riittää taskussa niin asianajajat varmasti mielellään käsittelee juttua myös ylemmissä oikeusasteissa. Kyllä sieltä asialle päätös saadaan.

    Eikös siellä Trianglen nettisivuilla sanota että ""Jottei unelma muuttuisi painajaiseksi, kannattaa ennen projektin aloittamista tarkoin miettiä seuraavia tosiasioita, jotka pätevät kaikkien vanhojen autojen kunnostukseen ja entisöintiin: Entisöinti maksaa aina arvioitua enemmän
    Entisöinti kestää aina arvioitua kauemmin"" Tämän kun lukee ajatuksella ja päättää asiakkaaksi ryhtyä niin ei tarvitse sitten jälkikäteen murehtia.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun mielestä se ei ole millään muotoa trianglen ongelma onko joku korjaus "kustannustehokasta" vai ei. Siellä voivat monet korjauttaa vaikkapa ensiautonsa tai jonkun muun "tärkeän" laitteen täysin kustannuksista ja arvoista välittämättä. Uskoisin, ettei työn vastaanottajan puolesta järkisyillä monikaan asia puolusta teettämistään, mut maailmaan mahtuu populaa joilla on erilaisia aivoituksia, mitäs niitä kyseenalaistamaan ainakaan kovin kärkevästi. Mun mielestä toi "kohtuullinen" 15 000 on jo silkkaa järjettömyyttä laittaa mätään bemariin. Ja toisaalta ite oon laittanu saman verran '73 nelioviseen valinttiin. Tiedän, ettei sitä tehdä noiden tonnin käyttökikkareiden tai firma-autojenkaan kanssa. Korostan, etten itsekään pidä hintaa työstä halpana tai edes kohtuullisena, mut kuten sanottu huone Kämpissä maksaa huomattavasti enemmän kuin hotelli Helkassa. Lopputlos on kutienkin sama, päivää vanhrempi. Spekulaattorina vaikee nähdä miten jotain hintatasoa voi kovinkaan suuresti kyseenalaistaa, tai edes käytettyä aikaa. Mä luulen et tuol oikeudenkäynnissä mikäli tarvetta ilmenee, Trianglella on muutama referenssi vastaavista siellä teetetyistä töistä.

    Ja ei, en pidä sinua pahana ja trianglea hyvänä. Oletan että olet hämmästynyt asioiden kulusta ja koet asiasi oikeaksi, ja haluat mielestäsi oikeuden ja kohtuuden toteutuvan. Vastaavasti Triangle taas haluaa saada sen summan jonka kokee oikeutetuksi saamaan. Se on kuitenkin sellanen juttu, et jos pläkkäri on sitä 500 tuntia vääntänyt, niin ei se sen palkasta pois ole, on päätös mikä tahansa, et omat motiivit silläkin on liiketoimntaa harjoittavana yrityksenä. Maiilmassa sattuu väärinkäsityksiä ja toisinaan ne ovat jopa kalliita, riitatapuksisa harvoin tulee mitään sellaisia ratkaisuja jotka kumpikin osapuoli kokee voitoksi. Niinku sanottu, mä ymmärrän sun huoles, siinä on tapahtunut selkeesti asioita jotka on tehty huonosti, oletettavasti puolin ja toisin koska yhteistä näkemystä ei ole. Mut miks, sitä en pysty muuta kun arvelemaan. Oikeus sitten aikanaan päättänee, ellei sopua löydy sitä ennen. Köyhänä kansalaisen toki soisin, ettei tuollainen remontti maksais noin paljoa, mutta jos se ei poikkea Trianglen normaalista hintatasosta, niin mitä siitä ajattelevat muut siellä töitä teettäneet ja mikä on trianglen ja sen työntekijöiden tulevaisuus? Kuten sanottu, ei itselläni olisi ikipäivänä vara teettää tuolla (tai muuallakaan) mitään, mut mun mielestä on äärimmäisen hienoa että meillä on edes muutama tollanen kokonaisvaltainen paja jotka saavat kauapllisesti aikaan esittelykelpoista tuotantoa ja pystyvät keskittymään vain siihen.
     
  15. geekoo

    geekoo 1st gear

    Nuo samat asiat olet ottanut esiin täällä monesti ennenkin ja olen yrittänyt vastata, mutta kuten olen jo selittänyt, en vain voi täällä ruveta kaikin dokumentein todistelemaan sinulle. Sorry, C-barge, en usko voivani luovuttaa asiani sinun kaltaisen tuomarin ratkaistavaksi.
     
  16. Finlandese

    Finlandese Gearhead

    Sivulta 7..

    :lol:
     
  17. geekoo

    geekoo 1st gear

    Finlandese, tulokas: viestit 16.
    geekoo, tulokas: viestit 33.
     
  18. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    saako kysyä suoraan että miksi et geekoo julkaise sitä 3 sivuista projekti kuvausta meille? Mikäs iinä on niin salaista?
     
  19. geekoo

    geekoo 1st gear

    Saat sinäkin kysyä sen.
    23.05. kl. 13:29 kirjoitin:

    "Eli en yritä voittaa OD:n kirjoittajia puolelleni riita-asiassa esittämällä osia siitä todistusaineistosta, jota tuomioistuin tulee kokonaisvaltaisesti aikanaan punnitsemaan. Vastapuolen juristilla tulee olemaan oikeus vaatimaan minulta todistusaineistoa. Vielä kerran: en hae OD-foorumilta tuomiota riidassa. Pahoittelen, mutta näin on."

    Lisäksi se projektikuvaus olisi vain alku.
     
  20. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    No mutta sillä projekti kuvauksella saatais me täällä hieman enemmän näkemystä tähän asiaan. On siinä ilmeisesti kuitenkin ollut aika paljon vaatimuksia/toiveita ja ehtoja jos kuitenkin 3 sivua on kertynyt? Vai onko siinä melkein 3 sivua auton historiaa ja viimeinen lause kiteytettynä vain että "Tehkää maalipinta siistimmäksi ja korjatkaa ruosteet?

    Jäikö muuten tästä projekti kuvauksesta omat kopiot tmc:lle?
     

Kerro tästä muillekin!