350 tbi ei käynnisty ilman kaasua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ismo.o, 25.5.2013.

  1. ismo.o

    ismo.o 3rd gear

    elikäs auto ei käynnisty ilman kaasupolkimeen koskemisesta eikä käy kylmänä ilman kaasua ei kylmänä eikä kuumanakaan toimi sen kummemmin.. ainoita ruiskun osia joita en ole vaihtanut on map anturi, nakutus anturi ja öljynpaine anturi ja lisäksi johtosarjakin on käynyt pöydällä levällään niin ja läppärunko suutimineen on vaihdettu ja jakaja kaikkineen päivinen. kolme vuotta olen jo vikaa arpanut olisikos joitain ideoita?
     
  2. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    TPS sensori jotenki vituillaan?
     
  3. ismo.o

    ismo.o 3rd gear

    niitäkin on kokeiltu joku kolme kappaletta :D
     
  4. NymiS

    NymiS Gearhead

    Onko kaasuläppien toppariruuvi koskematon?
     
  5. ismo.o

    ismo.o 3rd gear

    on korkaamaton läppärunkojakin on useampaa kokeiltu
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    IAC kaputt.
     
  7. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Mulla käyttäyty 4,3 tbi justiin samalla lailla asennettuna tuommoseen vanhempaan chevyyn jonkun aiemman omistajan toimesta. Ei käynnistyny kylmänä, eikä kuumana ilman kaasua ja vaati kaasulla käynnissä pitämistä tovin käynnistyksen jälkeen ennenkuin alkoi käydä edes jotenkin ja sitten, kun auton sammutti, oli sama edessä uudestaan. Itse uusin tuohon IAC.n, lämpöanturin, läppärunkon kaikki tiivisteet ja katkenneen bensaregun jousen ilman vaikutusta asiaan. Vikakoodeja ei antanut. Boksin jatkuvan virran lähtöihin(muistaakseni pinnit B1 ja C16) oli otettu virrat virtalukon kautta ja boksista katosi virrat jokaisessa sammutuksessa. Nyt kytkennän korjauksen jälkeen ainakin lämpimänä käynnisty ilman kikkailuja, kylmänä en ole kerennyt vielä kokeilemaan. Se, että käyttäytyykö tuollaiset koneet yleensä noin, jos esim. akunkengän käyttää irti, en tiedä. Jos sinulla ei ole tuollainen kytkentävirhe mahdollinen, niin ainakin bensanpaineregun jousi kannattaa tarkistaa, on hyvin yleinen vika, että ruostuu poikki ja oireet ovat samantapaiset.
     
  8. ismo.o

    ismo.o 3rd gear

    IAC on uusi ja niitäkin on monia kokeiltu ei vaikutusta. johdoissa oli ainut enää epäilyttävä juttu oli että yhden johdon pitäisi mennä startin solenoidille van se menikin sulakerasialle... tiiä häntä onko ikinä toiminut oikein :D auto on caprice siihen on joskus 90 luvun loppupuolella kyseinen kone sovitettu
     

Kerro tästä muillekin!