91- Chevrolet caprice etuvilkut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja onneton, 30.5.2013.

  1. onneton

    onneton Gearhead

    Moro,miten on muilla sämpylä letukan etuvilkut.Tätä sillä kyselen koska maalasin uuden etupuskurin muovin ja ei tekisi millään mieli alkaa sahaileen,poraileen uutta muovia.Tässä autossa on vilkut toteutettu siten että ajovalon pohjaan on tehty kiinitys nelikanttiselle tarvike vilkulle.Vilkun takia on metro-auton miehet aikanaan sahannut puskurimuoviin kolot vikuille.Lisäksi lokasuojan kyljessä on pieni pyöreä vilkku.Lokasuojan etukulmassa on parkki/vilkku orassilla vikunlasilla,vilkku poistettu?ainoastaan parkki.Parkki on myös ajovalossa keskimäinen valo.Lisäksi miljoona ryöstäjää piuhoissa.Ajattelin toteuttaa vilkku homman orkkis malliin jos mahdollista,mutta ilman kolojen sahaamisia.Kun tietäis miten on villkut ollut uutena :(
     
  2. kippis

    kippis Gearhead

    tuolla chevy caprice 91-94 käyttöautoksi jutussa tuota on aikoinaan vatvottu...
    viewtopic.php?f=30&t=34636&start=1185

    laita kulmiin ne vilkut (oliko ny nimeltään cornering lights) ja ostat oranssit polttimot (multa)...

    en tiiä kuinka saat ne alkuperäisesti laitettua kun suomessa ne ei saa olla niin kuin jenkeissä, mutta tolleen jotkut on laittanu. ja on siistit
     
  3. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    mulla ihan samalla tavalla ne vilkut, aika järetöntä että alkuperin on pitännyt alkaa sahamaan uuden auton puskuria paskaksi että on katsastus apinoille kelvannut...
     
  4. mike-79

    mike-79 1st gear

    Mulla 1996 tuonti-Capricessa meni läpi niin, että maskingrillin viereiseen osaan tuli vilkku. Alunperinhän siinä on keltainen parkki joka toimii myös vilkkuna jenkkityyliin. Ajovaloumpion puolelle porasin parkille reiän ja 5w polttimo siihen. Tämä ei kai ihan ollut katsastussääntöjen pilkuntarkka suoritus, mutta meni läpi ja tuli siisti.

    Kulmavalo piti ottaa pois, mutta se pieni sivulle näyttävä pieni vilkun tuikku sai jäädä. Ainakin mulla se pikku tuikku vilkkui vuorotellen sen maskin viereisen vilkun kanssa.

    Tuossa, miten se alun perin on ollut, videossa vilkun väri on valkoinen mutta toiminta käy ilmi. Mulla oli juuri noin, pois lukien kulmavalo joka on laiton.

    http://youtu.be/VgpRQZdt6JM
     
  5. Qjet

    Qjet 1st gear

    Hyvä ohje tuo edellinen, paitsi joutunee hieman soveltamaan jos auto on Metron maahantuoma. Ne ovat H4-umpioilla, joissa maskin vieressä on ajovaloumpio. Lisäksi vielä:mikäli on farmari, niissä ei ole "kulmavaloja".
     
  6. mike-79

    mike-79 1st gear

    Jos oikein muistelen niin ainakin 1991-92 Metron tuomat oli juuri näillä alkuperäisillä jenkkivaloilla ja umpion alle lisätty tarvikevilkku/parkki. Sitä varten sahattiin sille kätevästi kolo... H4-valolliset oli taas jonkinlainen 'saksa-spesiaali', joita ei tainnut tänne tulla kuin hautausautoina, Metro taisi niitäkin tuoda. Niissä on peilitkin vaihdettu rumiin mustiin versioihin ja takavilkut on keltaiset, jopa sedanissa olen joskus nähnyt kun autoscout24 saittia selailin.

    Siinä vilkun sijoituksessa taisi olla jokin sääntö, että miten monta senttiä auton reunasta se saa olla, minulla se varmaan oli 'laiton' mutta katsastusmies hyväksyi sen ja itse asiassa ehdottikin sitä tapaa kun autoa käytiin ensimmäistä kertaa läpi. Ehkä nämä asiat ei enää ole niin kiveen hakattuja, ainakin kannattaa onneaan kokeilla niin saa autosta nätimmän ilman virityksiä.
     
  7. onneton

    onneton Gearhead

    Joo kyselin tutulta katsurilta asiaa ja tultiin siihen lopputulokseen että muutan maskin vierestä(ajovalo tsydeemi) parkin vilkuksi.Lokasuojan etukulma oliko se "corner light" niin saa jäädä pakkivaloksi siis se kirkas osuus.Ja lokasuojan kyljessä lähellä kuskin ovee on jo vilkku.Näillä mennään kohti syksyä ja katsastusta,ilmoittelen sitten tänne miten kävi.Kiitos kaikille osanottajille jo tässä vaiheessa :p
     

Kerro tästä muillekin!