Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Nyt ollaan Suomessa, jossa on toistaiseksi sananvapaus, eikä Kiinassa.
    Niinkuin Heikki on aiemmin postannut että yritysten on vaan kestettävä kovempaa kritiikkiä kuin luonnollisten henkilöiden. UGH!
    Sitäpaitsi tämähän on viihdyttävin topikki miesmuistiin UGH UGH UGH!!!

    Edit: Lukukertoja yli 42.000 tasan kahdessa viikossa!
    Harva aloitus saa näin suurta huomiota/suosiota UGH!
     
  2. vw79

    vw79 3rd gear

    45000€ on sun mielestä ok summa vaikkei auton korityöt/maalaus ole tullut edes valmiiksi.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mikä se ok summa sitten on?
    Ja onhan se maalaus jo valmis.
     
  4. onre

    onre 3rd gear

    Sulla on kyllä pirun oudot jutut.

    Selvitä jostain aikas kuluksi että mitä kaikkea liikeyrityksestä saa sanoa julkisesti. Vihjeeksi: kunnianloukkaus pätee vain yksityishenkilöihin.
     
  5. vw79

    vw79 3rd gear


    Kirjoitin, maalaus ja korityöt ja Trianglen sivujen ( kuvien ) mukaan ei valmiiksi kasattu ja heidän mukaan maalaustyökään ei ole virheetöntä ja laskua 45000€!!!
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

    Olen itse ollut puuveneenrakentaja ja sitä alaa olen myöhemmin opettanut. Tämä probleema oli niissä kuvioissa aina läsnä: usein siellä on halvempaa tai ainakin käytännöllisempää mitata se isoisän vanha vene ja rakentaa uusi, kuin yrittää urakkahintaveitsi kurkulla harsia kasaan sitä alkuperäistä. Harvalla niistä harvoista alalla toimijoista oli paukkuja saada tilauksia sovittua tuntilaskutuksena, hinnat olisivat karanneet tähtitieteelliseksi työkohteeseen nähden. Urakkahinnan sopiminen surullisen kuntoisesta veneestä taas vaatii kovaa kokemusta ja hyvää mainetta kun asiakas kuulee hinnan. Sielläkin silti löytyy niitä, jotka ovat valmiita haluamaan parasta ja tietoisesti maksamaan siitä. Tällaisia esimerkkejä olisin halunnut saada enemmänkin opetuskäyttöön. Hyvä vain, kun tämä siis julkiseksi vedettiin asiakkaan toimesta. Suodatintahan näissä jutuissa pitää käyttää.

    Vaikea ala tuo käsityöläisyys. Onnea heille!
     
  7. geekoo

    geekoo 1st gear

    Surullista kyllä 45.000 € sisältää vain työt 31.10 asti (viimeinen lasku), jolloin kittaustyöt olivat vielä kesken.

    HTT-tavarantarkastaja totesi kertomuksessaan mm., että työaikakirjanpito ei voinut pitää paikkaansa, laskuissa oli ristiriitaisuuksia, toimeksiantoa oli laajennettu tekemällä korjauksia, joihin ei oltu pyydetty asiakkaalta lupaa.
    Olen varma että saresksin kaltainen käsityöläinen ei sellaiseen sotkuun olisi joutunut.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Olisit geekoo tyytyväinen vain, autosi on nyt maalattu, vaikka lasku onkin lähetetty pelkästä kittauskesta.
     
  9. geekoo

    geekoo 1st gear

    Triangle ei suostu luovuttamaan autoa.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei kai ne suostu autoa luovuttamaan jos ei laskua ole maksettu.


    Oudoksuttaa tuo asia että maalaustöitä on jatkettu, vaikka laskua pohjien teosta ei ole maksettu.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kosteutta hallissa? Miten se normaali ilmankosteus raiskaa auton?
     
  12. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Triangle alleviivaa asiaa omalta kannaltaan. Eli homma on hoidettu heidän puoleltaan ilmeisemmin sopparissa tehdyn suunnitelman mukaan. Mutta tosiaan on siinä vielä monta mutkaa matkassa...
    Eipä kirkas pelti miksikään mene hallissa jos ei nyt ihan vettä ruiskutella päälle...
     
  13. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Höpöhöö,sanahelinää tämä toistaseks on.Ainakin siihen asti kun tulee todisteita pöytään tai oikeuden päätös.On täällä muitakin firmoja lyöty vyön alle ja jos aihetta on niin silloin varsinkin pitää.Ei pidä poistaa mitään,tämä on keskustelua johon meillä on onneksi oikeus.
    Ja kerta tässä nyt selvästi jotain hämäryyttä jossain kohtaa on,niin ei todellakaan pidä poistaa.

    Jos tämä topikki käsittelisi sitä että Nakkilan Siwasta saa ylikalliita raakoja banaaneja,pitäisikö se silloinkin poistaa??
    Sitäpaitsi jos ei muuta niin opettaa tämän topikin läpikahlaus ainakin tekemään melko tarkat dokumentoinnit,sopimukset,urakka-ja aikarajat yms. ja sen että pitää olla pakka kunnossa jos meinaa auton maalauttaa :rotfl:
     
  14. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Miten ylihinnoilteltu Ferrarin maalaus liittyy tähän BMW:n ylihinnoitellun maalauksen aiheeseen? Mieti sitä.

    BMW E9:n ominaisuuksista (lukuunottamatta ruostealttiutta) täällä ei ole keskusteltu.

    Tuntematon nosti autostaan tähän topikkiin nimenomaan maalauksen, autonsa merkkiä hän ei paljastanut. Minulle on sinänsä aivan merkityksetöntä, minkä merkkisessä ja arvoisessa autossa ylihinnoiteltu maalaus on. Tämä nyt vain sattui olemaan Ferrari. Tässä tapauksessa on pääasia, että tuntematon on tyytyväinen maalaukseen. Kyseinen maalaus on kuitenkin huono esimerkki, jos tarkoituksena oli antaa esimerkki hyvästä hinta-/laatusuhteesta.
     
  15. Buddy

    Buddy 1st gear

    Onko jollekin tullut yllätyksenä ettei harrasteautojen korjausten teettäminen ole köyhien tai nuukien laji. Etenkin peltitöiden... Minäpä olenkin opetellut KAIKKI auton entisöintiin tarvittavat taidot itseäni tyydyttävälle tasolle jotta en joutuisi teettämään mitään koska köyhä olen. Oikeustaistelujen ja netissäparkumisen ajankin voin harrastella. Ja jos ja kun tulee paskaa jälkee ni tietää ketä syyttää, Heh!
    Ei kannat vetää herneit näist mun tölväyksist mut kannattaa katsoo myös peiliin jos vie autonsa eliittientistämöön jonka nettisivuilla kerrotaan erittäinkin suoraan ettei työn hintaa tiedä etukäteen ja että hinta on lähes aina arvioitua korkeampi.
     
  16. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Mahtavaa :wink:
     
  17. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Huom. itseäni tuudyttävälle tasolle...
     
  18. geekoo

    geekoo 1st gear

    @Buddy
    Tämän ketjun tarkoituksena ei ollut käsitellä sitä, maksaako vanhan auton kunnostaminen paljon vai ei (se maksaa paljon). Eikä sitä, kuinka hyvin hinta on etukäteen arvioitavissa (se ei ole tarkkaan arvioitavissa). Eikä sitä onko Triangle Motor Co kallis vai halpa paikka (se on kallis).

    Tässä ketjussa sekä blogissani olen kertonut HTT-tavarantarkastajan todenneen, ettei Trianglen työaikakirjanpito voinut pitää paikkaansa, että laskuissa oli ristiriitaisuuksia, että toimeksiantoa oli laajennettu tekemällä korjauksia, joihin ei oltu pyydetty asiakkaalta lupaa, että on yliveloitettu koko työstä. Olipa korjaamo halpa vai kallis, tuon kaltaisia ongelmia ei saa esiintyä.

    Mutta miten voidaan estää tuollaisten lopulta käräjöintiin johtaneiden ongelmien syntymistä? Siitä tiedosta voisi olla lukijoille aitoa hyötyä jatkossa, sillä se mitä on tapahtunut on auttamatta tapahtunut. Ei enää fokusoida Triangleen, vaan siihen millä keinoin OD:läiset ovat onnistuneet välttämään sudenkuopat korjaamoissa. OK?
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Joo.

    Me kerrotaan mikä meni sun ja tekijän välisessä sopparissa pieleen, tuntematta sopimuksen sisältöä :eek:
     
  20. geekoo

    geekoo 1st gear

    Keskuskauppakamarin hyväksymiä autokorjausalan tavarantarkastajia on Suomessa melko vähän. Tällä tarkastajalla on parinkymmenen vuoden kokemus autopeltikorjauksista, on myös mobilisti ja omistaa itse museoajoneuvoja. Lisäksi hän tässä tehtävässä konsultoi autojen entisöintiammattilaisia, joista yksi oli myös tarkastustilaisuudessa mukana. Hänen on oltava puolueeton ja osapuolille annettiin mahdollisuudet esittää omat näkemyksensä ko. asiasta. Tavarantarkastaja ei ollut millään tavalla jäävi.

    Olen kertonut enemmän tarkastajan kriteereista ja pätevyydestä sekä tarkastuksesta blogini sivulla:
    http://bmwtriangle.wordpress.com/2013/0 ... uipentuma/
     

Kerro tästä muillekin!