V8&Gti alastaro 1.6.2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Mopoilija, 27.5.2013.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tarttuikos kenellekkään kuvaa ruosteisesta valkoisesta farkku bmw:sta?
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

  3. Putte

    Putte 1st gear

  4. Putte

    Putte 1st gear

    Yksi auto ja neljä pyörää meni ysin puolelle, lisäksi yksi pyörä ajoi 8,70/272,35.
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    tai 8.69 jos tarkkoja ollaan. :wink:
    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+201 ... P_8451.jpg


    Oli muuten varsin onnistut tapahtuma, vaikka sitä kalustoa ei tosiaan liikaa ollut. Kolmen jälkeen lineuppi oli tyhjä ja lähettäjät pyöritteli vain peukaloitaan...
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Mistä lie johtuu, mutta lehdille toimitetussa tuloslistassa tuo aika on 8,70 , olisiko sitten joku desimaalien pyöristysjuttu tai jotain.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Miksei autoissa saanu olla kisaslikseja alla?
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Tapahtuma oli tarkoitettu katsastetuille katuautoille, joiden täytyy olla katukelpoisessa kunnossa ja kisaslicksejä ei katsastuskonttorilla autoon hyväksytä. Katukelpoiset ET Streetit olivat hyväksyttyjä renkaita.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos olisi tiennyt että drag slikseilläkin pääsi radalle, olisin laittanut itsekin. Aika paha moka järjestäjiltä. Tosin tuohan pilaa katuauto meiningin täysin
     
  10. ata

    ata Gearhead

    Kyllä näissä aidoissa katuautotapahtumissa pitää ehdottomasti olla niin, että sen auton pitää olla just sellaisessa kunnossa renkaiden ja pakoputkien ym. osalta, että sillä voisi ajaa tapahtumasta vaikka kotiin säällä kuin säällä tai ajaa vaikka samantien leimalle.

    "Katuautoluokat" ovat jo tuossa suhteessa menneet pilalle kun niiden autojen katuautomaisuus alkaa olla jo hyvin marginaalista...

    Katurenkaat alla jatkossakin ja putket ja vaimentimet paikoillaan, niin ollaan katuautojen kanssa tekemisissä, eli periaatteessa aivan samanlaisessa tilanteessa kuin vaikka liikennevaloissa, mutta suljetulla radalla ajanottolaitteiden kanssa turvallisesti.

    Ne on sitten omat tapahtumat sellaisille autoille ja pyörille joissa on slicsit alla ja avoimet putket jne. eikä rekisterikilpiäkään välttämättä.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vahvasti eri mieltä tosta. Kyseessähän ei ole mikään kilpailu, vaan mahdollisuus matalalla kynnyksellä tutustua lajiin sekä selvittää oman autonsa vauhtivaroja. Kyl aiihen mun mielestä riittää kriteeriks se, että autossa on voimassa oleva leima, se jos joku haluu irrottaa ilmanputsarin, kokeilla sliksejä tai irrotella pakoputkistoja lienee ihan hänen oma asiansa. Eihän noita muutenkaan ratsata että ovat reksiteriotteen mukaisessa vireessä ja kaikin puolin lakien ja asetusten mukaisia.
     
  12. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Olen samaa mieltä.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vahvasti samaa mieltä Jykän kanssa. Ja ei sitten prätkäporukat herneitä nenään mutta oliko kaikki prätkät katuvehkeitä? Kilpiä ei kaikissa kuitenkaan näkynyt?
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jep, Jykän ajatus on hyvä.


    Olisiko tapahtuman yhteydessä järkeä päästää radalle myös noita "rakennellumpia" laitteita. Ei suoranaisesti kisavessoja, vaan selkeästi kadulle kuulumattomia laitteita.
    Vetomaksu voisi olla hieman korkeampi, "säännöt" vapaammat, oma ajoaika, esim tasatunnein tai kahden tunnin välein ja erillään katupeleistä.

    Kaikissa fillareissa ei ollut kilpiä. Ainakin tuo yksi oli lähellä katupyörää, kilvetön kyllä, mutta enemmän laillinen kuin kilvelliset ahdetut pyörät.
    Mut se niistä..
     
  15. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Erikoinen juttu toi "pyöristys", onneks kyseessä ei ollut esim. 8.999 oma ennätysaika jolloin se olis vissiin pyöristetty 9.000? :eek:
    Siwan kassalla ton ymmärtää, mut ei FHRA:n mittalaitteissa.

    Muista mopoista en tiedä, mutta päivän nopein oli ainakin täsmälleen katukunnossa ja kaikki muutokset otteeseen leimattuna...
     
  16. peltsi

    peltsi Gearhead

    Oliko päivän nopein 70-luvun alun Corvette? Se ainakin näyttää päällisinpuolin ihan katuautolta. Palikat vaan osunu hemmetin hyvin kohdilleen.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vette meni kovaa vaikka ei saanutkaan slikseillä ajaa. Kenen katuautokunniakäsityksiä se loukkaa jos kauppakassissa on liimaradalla sliksit alla?
     
  18. Luisu

    Luisu 2nd gear

    Taisin olla päivän toisiksi nopein ja pyörä täysin katulaillisessa kunnossa renkaita myöten. Kaikki muutokset otteessa.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vette on todella onnistunut auto ja vuosien kehittelyn tulos. Mutta siinäkin voima tuotetaan ilokaasuilla, eli ei asiaa v8-gti päiville?
     
  20. ata

    ata Gearhead

    No sen jälkeen ei tämäkään tapahtuma enää kertoisi, kuka olisi nopein liikennevaloissa jos jotkut ajelisi slicseillä.

    "Katuautoluokat" ei ole sitä kertoneet enää pitkään aikaan...
     

Kerro tästä muillekin!