Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ en tiedä onks kellään hyllyssä mut me tuodaan. Kontissa tulossa omaan '01 F-350 duallyyn uritetut ja valitettavasti reijitetyt (heikentävä tekijä) jarrulevyt ja paremman kitka(pysähtyvyys)kertoimen ja kulutus kestävyyden omaavat palat-kitti.

    Saadaan myös Exuun... Hintaa en ole katsonut..
     
  2. lep-1

    lep-1 1st gear

    Onko kellään laitteita millä sais nopeusmittarin kalibroitua uusille renkaille?
    näyttää vahemmän mitä vauhti on todellisuudessa...

    Jenkeissä Ford diilerit tekee kalibrointeja obd portin kautta, mutta
    mahtaakohan suomen ford kauppiaalla onnistua...
    Ilmeisesti vaihdetaan revs/mile lukemaa renkaiden mukaan ni saadaan näyttämään oikein.
     
  3. A-T

    A-T 1st gear

    Mikäköhän mättää kun fordi ei lähde uudella CPS-sensorilla käyntiin?
    Kyseessä olis -95 f350 7.3 powerstrokella, jossa on ilmennyt ajoittaista käynnin pätkimistä, ja aattelin että aloitan vaihtamalla tuon CPS:sän. Ostin uuden CPS:sän merkkiä Standard ja vaihdoin sen vanhan tilalle, mutta sitten kävi siltaal notta auto ei käynnistyny enään ollenkaan. Vanha nippeli takaisin ja voila, auto käyntiin. kävin vaihtamassa tuon uuden CPS:sän kun luulin että viallinen, mutta eipä tuo vaihtamalla parantunu, edelleenkään ei uudella käynnistyny, mutta vanhalla lähti heti tulille.
    Johdossa tai töpselissä ei taida vika olla kun kerran vanha anturi toimii..
    Jos jollain olis jotain vinkkiä tai tietoa asiasta niin kaikki info otetaan vastaan 8)
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kyllä pitais onnistua jos ne kauppiat vaan viitivat värkää. Samalla näkevat myös sellaiset mahdolliset vikakoodit, mitä tavallisel scanneril ei näy ja pystyvat poistaa vanhat koodit. Pystyvat selvitä esimerkiks ovi numerolukon koodin, aktivoima ovien automaatisen lukitukse, poistama turvavyön hälytyksen ja paljo muutakin... Entäs sun käytämä EDGE... eks sillä pysty tekee sitä pyöran koon sovitusta?
     
  5. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Tilaamalla motorcraft tai IH osa selviää kuulemma tosta vaivasta, mieluummin tuo natikan anturi kuulemma. Itelläkin edelleen tilaus listalla :soosoo: Standardi paikallaan ja toinen uus hyllys ja auto toimii kuhan ajaa vaan kauniina kesäpäivänä, hiukanki ku pistää pyyhkijöitä päälle ni tökkiminen alkaa. Suomesta muita saa ku noita standardeja ku niihin saa parhaan katteen ilmeisesti, merkin laatu pätee yli merkki rajojen kaverin GM laitteen lataus säätimistä kolmas oli vasta toimiva.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Noille alkupään vehkeille on oma cps osanumeronsa, mutta oliko niin että eron ei pitäis olla mikään suuren suuri?
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Meillä Motograftin anturia hyllyssä. Sama anturi käy 7.3 PSD '94-'03. Ei noihin muutenkaan kannata laittaa muuta kuin alkuperäisosia.
     
  8. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Alkupäässä oli eri, josta tuli parannettu versio joka muistaakseni sopii vanhempiinkin.
     
  9. leipuriantti

    leipuriantti 1st gear

    Iskarit Eteen ja taakse millaiset? F250 -97 4x4
    Takana lehti jousien ja akselin välissä kahden tuuman korotus palat.
    Etupäätä lyyhöttää joustovaraa 4cm. Ensi viikolla vallilantakomossa nostetaan etupäätä jousien taonnalla ja lisälehdellä noin 5cm? 9-10cm

    Eli mistä löydän sopivat iskarit?
    paikallaan rancho 5000 iskarit mutta mallitekstit hävinneet?!
    Miten valitaan oikealaiset?
     
  10. lep-1

    lep-1 1st gear

    Tolla mun edgellä ei pysty asettamaan rengaskokoa... se on vähän vanhanaikanen..
    Pitää kysästä ford liikkeestä
     
  11. lep-1

    lep-1 1st gear

    Mä oon joskus aikasemminkin laittanu tän linkin
    http://www.dfuser.com/mfg/powerstroke/7 ... rs/cps.php
    Selaa sivua alaspäin ja siellä on IH anturi
    39,99 + 29 shipping suomeen. tuli reilu viikossa postilaatikkoon

    Ite tilasin tuolta kun aikani ihmettelin miksi aina pätkii vesisateella ja juuri sillon kun pyyhkijät liikkuu...
    Oli ihan aito IH anturi orkkis pahvi boksissa. Musta aika edullinen, kun New Orleansissa kysyin IH varaosa tiskiltä hintaa, jotain 130taalan paikkeilla se oli :D

    Ei ole nyt yli vuoteen ja 25tkm ollut mitään pätkimisiä yms ongelmia.
    Hyllyssä on parin kympin halppis anturi, mutta ei taida tarvita enää :)
     
  12. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    Joopa joo. Tuossa aikaisemmin kirjoittelin tuosta painotunnistin viasta, eli saattovalot ei sammu, vaikka ovet lyö kiinni. Putsailin kaikki lukot viimeisen päälle ja laittelin WD:tä sisään, ja eikun valot palaa. Kysymykseni onkin, että jos vedän lukolta johdot poikki ja yhdistän ne, niin sammuuko valot sitten? Vai onko jollain muita ehdotuksia, kuin että ottais tuon pois käytöstä? Ei jaksais tuota sulakerallia enää pitkään harrastaa. Muutenkin melko maailmanlopunkeksintö laittaa lukkoon tunnistin, helpompi kai olis painotunnistin pilarissa, sen verran v-mäinen oli purkaa nuo lukot ovista.
     
  13. leipuriantti

    leipuriantti 1st gear

    Iskarit hankittu. rancho 5000

    Välijäähdytin! oletteko rakentaneet?? Kuka tekee??

    Onko motonetin tuotteet hyviä?
     
  14. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Excursion 7.3 takajarru, kuinkas seisonta jarru pelittää, onko siellä omat jarrukengät vai kuinka? Jarrupalat vaihdan, ne on jo hommattu, samoin jarrusatula.
    http://sdrv.ms/14omA6j
    Linkissä kuvat.

    Jollain ihmeen ilveellä jarrusta oli kadonnu jarrupalat kokonaan, ja kuten levyn kunnosta huomaa, se ei ole aikoihin jarruttanut. Ihmettelen vaan, että kuin on läpässy katsastuksen viime syksynä. Oli ilm liike tuusulassa katsastuttanu juuri ennen kuin ostin auton.
    Jos siis jarrusta on jarrupala pudonnu sisäpuolelta, miten muut jarrut on vielä toiminu? Eikö tämän jarrun mäntien luulisi painuvan jarrulevyyn, vai onko siellä joku stoppari?
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kässärissä on omat kengat levyn sisällä. Pitää purkaa koko napa pois et pääset niihin käsiksi.
    Ensin napan keskipultit pois et saat vetarin ulos, mukana tulee hieman öljyä.
    Sitten laakereiden erikoismutteri auki et saat navan pois, mut siihen pitäs aina vaihtaa se takastefa ettei sit rupee vuotaa peräöljyt kässärille. Kengät on helppo laittaa, kolme jousta ja säätö mutteri.

    Sit takas kasaan, pakkaa laakerit rasvalla täyteen, laakerimutteri oikeaan tiukkuuteen ja tiivisteliimalla vetarin pään O-renkaan varmennus.
    Lopuksi tarkistat peräöljyn määrän ja säädät säätömutterista kengät lähelle.

    Käyttöjarrupalat saat vaihdettua kun otat satulan irti pienemmistä
    liukutapin pulteista (M12 kanta) etkä isommista (M19), vaik puupuristimella painat männät sisään ja uudet palat paikalleen, satula kiinni ja pumppaat jarrulla männät lähelle.

    Mitään stopparia ei ole, olen mähnyt et mäntä päinaa jarrulevyyn, palat hävinneet pohja lappua myöten veks.

    Varmista samalla että liukutapit liukuu herkästi.

    Ei niin ihan pikkujuttu mut onnistuu, tein viimeiks eilen omaani.
     
  16. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Kiitos paljon jarruohjeista. Oletko varma että napa pitää purkaa? Musta kuvassa näyttäs et sen jarrulevyn saa vedettyä ulos kun satula on irti.
    http://sdrv.ms/14omA6j
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Totta puhut, yks pyöräisessä lähtee levy pois. Paripyörässä pitää purkaa napa.

    Meinasin erehtyä, taas..
     
  18. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Huh, kiiiiiitos. Pelotti jo moinen remppa. No, pitääpä nyt sit hommata jarrukengät. Perhana, autossa oli ostaessa mukana sellaset uudet jarrukengät. Meinasin et ovat jonkun riisikupin kengät ja heitin ne luiskaan.
     
  19. asperiini

    asperiini Gearhead

    Lueskelin tuota Dieselsiten sivustoa ja siellä mainostettiin että näissä Powerstroke dieseleissä pitäis olla 203F termari eika 195F niin kuin vakio Fordissa on. Mulla kun tuo Excursioni on käynyt vähän viileenä, Edgen mittarin mukaan öljynlämmöt on olleet siinä 165 - 175F ja vedenlämpömittari näytti jonkin verran alle puolivälin.
    Tilasin sitten tommosen 203F termarin ja sille vielä billet kannenkin.
    Vaihtohomma eli melko helppo ja sitten mielenkiinnolla aloin seuraamaan huomaako mitään eroa. Edgen mukaan öljynlämmöt on nyt olleet 195-200F normiajossa, vedenlämpömittarista ei huomaa mitään eroa.
    Perstuntumalta tuntuu että tää jotenkin kulkis nyt kevyemmällä kaasulla ja tuossa kulutuksessa on nyt käsittämättömän suuri ero.
    Viime tankkauksessa huomasin että nyt pääsin reippaasti yli 800 mailia tankillisella ennen kuin se low fuel lamppu syttyi ja laskennallinen kulutus oli 12,2 litraa satasella. Yleensä mulla on mennyt noin 15 tälleen kesäajossa, nää ajot on tässä Stadin kehäteillä pyörimistä + jonkin verran kaupunkiajoa. Mitään muita kulutukseen vaikuttavia remppoja ei ole tehty ja ajotyylikin on pysynyt samana,muun liikenteen tulppana ei tämä Cursioni ole...
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Laitoin tuon saman kuumemman termarin oliko vuonna 2006. Kojetaulun lämpömittari nousi pystyasentoon takakenon sijasta, ja se olikin sitten ainoa ero minkä huomasin missään suhteessa. Ihan oikeeta lämpömittaria vedelle tai öljylle mulla ei olekaan. Tehot ja kulutus pysyi samana, tosin kulutus tossa on aina ollutkin varsin pieni. Toki pitää ottaa huomioon että jos olis ohjelmia tai lastuja niin jotain eroa vois syntyäkin. Nythän toi on muilta kuin termarin osalta 100% vakio.
     

Kerro tästä muillekin!