Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Kylmien kyytimies (-89 Caprice) tänään leimasta läpi ilman mitään mukinoita. No, kunnossahan tuon piti ollakin. Saa taas kesän kruisailla.
     
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Steppari puhtaasti läpi! mikä on nykyään harvinaista, lähes aina kun tuppaa tulemaan jokin pikkuhuomautus.
     
  3. capri30S

    capri30S 1st gear

    Eihän noita saa huudattaa muistaakseni kuin maks 2/3 huippukierroksista, itse olen aina kysynyt inssiltä, että tietääkö se paljonko saa kierrättää ja mennyt varmuudeksi mukaan.
     
  4. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Nii toi 2/3 on minimi mikä sen pitää ottaa, ei maksimi.
     
  5. capri30S

    capri30S 1st gear

    Muistan kyllä nähneeni trafin ohjeen, jonka mukaan automaattivaihteista 6.2 D:tä ei sais kierrättää pakokaasutestissä ns. tappiin, ja pari kertaa kun ton oman pikkiksen oon leimannut, niin ei oo kierrätetty kuin joku 2700 rpm.
     
  6. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

  7. Juspen

    Juspen 1st gear

    Tsuktsukin alppiventtiili heilu ku heinämies, jousi löysä ku **** ja peruutusvalot eivät edes kiinnostaneet, leima, jarrut kuitenkin toimii ja taakse näkee peruutella :p Venttiili menee kyllä äkkiä vaihtoon.
     
  8. tevo

    tevo Gearhead

    Etana- Edsel sai melekee moitteetta leiman, vain kuskinpuolen etujarrun tehhoo katsuri arvosteli. Eipämittää leima tuli.
     
  9. nikso

    nikso 3rd gear

    Katsastin käyttiksen, eli VW Golfin vm. 1993. Auto on ruostesuojaukseltaan maanantaikappale. Katsurisetä totesi vikalistan korjatuksi, ja sanoi samalla, että "kannattaa pohtia paljonko tähän autoon kannattaa panostaa". Oli kuulemma sen verran alkavaa mätää kiesissä. Kysyin, että mikä on se pahin osa-alue, joka seuraavaksi lahoaa? Sanoi, että kaikki ovista alaspäin.
     
  10. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Kaksi autoa katsastettu kahden päivän sisään ja moitteitta!
    On se helppoo kun on autot kunnossa ja asialliset katsurit.
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    Parisiennen katsastin onnistuneesti.Tosin katsurille sanoin etten halua neuvoo mutta kannattaa vaihtaa toisenlaiseen pakokaasutesteriin kun tää on diesel.
     
  12. Juspen

    Juspen 1st gear

    Sama asiasta huomautin (mutta '97 TDi Venton kanssa!!) jokunen vuosi takaperin. Koskaan en ole nähnyt niin punaista ingenjööriä, ja meni kyllä loppukatsastus ripeästi sekä ilman kitinää :oops: :rotfl:
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Oli käyttöauton rekisteröinti- ja vuosikatsastus, yllättäen suomalainen katsastustodistus helmikuulta ei käynytkään kun ei ollut EU-koodeja paperissa. No, pikkujuttu sinänsä mutta jos olisi tuonkin tajunnut niin olisin voinut selvittää asian. Ei nimittäin jäänyt millään muotoa huono maku itse katsastuksista, koska nuo olivat erillisiä niin kaksi eri katsastajaa kävi autoa läpi ja kovasti kehuivat. Ihmettelivät erityisesti sitä että mittarissa oli yli 300000 kilometriä, ei kuulemma olisi uskonut.
     
  14. Late77

    Late77 1st gear

    Niin se vaan pikku jipoilla tuli käyttis Volvoonkin leima, vaikka kovasti epäilytti. Ei haitannu etes jälkiasennusxenonit tai melkein tonttiin laskeutunu hanuri...
     
  15. Jukka

    Jukka 3rd gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:


    Itse otin suosiolla jälkiasennusxenonit leiman ajaksi pois.
     
  16. Late77

    Late77 1st gear

    Mulla oli toiselta johdolta rosvottu normi polttimo, ja toisen johdon otin irti pallastilta, ja näin selvittiin pelkällä huomautuksella, kun toinen lyhty oli pimeenä :D

    Samaan hintaan sai lavarakkineeseen konsultointiapua rengasleveyksiin, oli hyvä reissu, tollasia tekee mielellään 65 eurolla ;)
     
  17. impala62

    impala62 Gearhead

    63 Bel Air katsastettu tänään huomautuksitta
     
  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Paroniki meni viime torstaina huomautuksitta läpi. Vähä oli katsuri ihmeissään vaihdelootan kans ku se on "vähä" jämäkkä. Sitten vielä ku siinä on ykkönen ja kolmonen niin likellä toisiaan ni yrittipä sitte jarrurullilta kolmosella ylös. :D
    Ihmettelin ku niin vaikeasti nousee.
    Päästöjä vähä jännitin ku ei oltu vuoteen ajeltu vaan eipä ollu onneksi niissäkään sanottavaa.
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Välillä nuo rumpujarrut aiheuttaa päänvaivaa.

    Ekalla katsastuskerralla oikean puoleinen takajarru ei pitänyt juuri mitään.

    Tyypilliset ihmettelyt ilmaamiset sun muut mutta edelleen se tuntui tehottomammalta kun vasen puoli kunnes heitettiin rummut ristiin, jolloin pyörän pultinkannoista kangella vääntämällä molemmissa tuntui olevan sama voima.

    Äsken katsastuskonttorin jarrudyno todisti saman asian..
     
  20. Beauville

    Beauville 1st gear

    -74 Lincoln Mark Iv katsastettu tänään huomautuksitta. Käsijarru meinasi aiheuttaa ihmetystä inssille. Piti kertoa sen olevan automaattinen. Se kun ei toimi muuten kuin N- tai P-asennossa. Muuten kyllä tykkäsi autosta ja kyseli paljon. :)
     

Kerro tästä muillekin!