MB V8 versus V12 ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jokihai, 11.6.2013.

  1. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Meinasin vaihtaa nykyisen jaappaninihmeen coupe mallin Mersuun varustettuna V8 tai V12 koneella. Täältä varmaan löytyy käyttökokemuksia porukalta molemmista?

    Lähinnä kiinnostaa sudenkuopat mitkä pitää tietää / osata kysyä ostaessa?

    Onko normaalissa ajossa merkitystä kumpi kone kannattaa valita... lähinnä onko jommassa kummassa enemmän huollon tarvetta?

    Nimimerkki: Eka marsu hakusessa :poff:
     
  2. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Meillä 420 koneella väyrynen ja kuullut että näissä on jotain jakopään ongelmia? Meillä jakopää tarkastettu ja kaikki kunnossa. Auto ympärivuotisessa ajossa, kaikkea muuta tullut laitettua ympäri autoa, mut koneelle sekä voimansiirrolle ei ole tarvinnut öljynvaihtoja kummempia tehdä ja 30tkm ollaan ajeltu. Hyvä kone.
     
  3. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Lisätään sen verran vielä, että kyseessä on nuo -90 luvun mallit. Ei tässä mitään kroisoksia olla.
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Konehuoneen johtosarjaongelmia on ollut joissain tietyn ikäisissä 90-lukulaisissa. Niitä on vaihdettu takuuseen ja takaisinkutsuissa. Tiedä sitten, onko kaikkiin.
     
  5. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Tuon takaisinkutsun pystyy tarkistamaan sitten kun on tarvittavat tiedot ko. yksilöstä. Kuinkas tuo jakopään tarkastus käytännössä? Koneen sisäpuolinen elämä on jokseenkin hakusessa meikäläisellä. Tarviiko siihen erikoisvehkeitä vai pystyykö tarkistuksen suorittamaan itse hallissa perusvärkeillä?
     
  6. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    No tosiaan vesipumppu alkoi vuotamaan, sen verran piti koneeseen remppaa tehdä. Samalla sitten korjaamolla vilkaisivat jakopäähän, kun ihmiset pelottelivat minua että siinä on ongelmia (en muista mitä) just 420 koneessa. Ja AMG E55 olisin silloin aikoinaan mieluummin ostanut, jos ei olisi olleet tätä kymppitonnia kalliimpia :D
     
  7. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Mulla olisi ylimääräisenä 116tkm ajettu -94 600 coupe ja japanin tuonti voi sanoa virheettömäksi ei ole ajeltu edes sateella ei Japanissa eikä täälä.Ja olen rekisteröinyt sen suomeen 3v sitten eli olen toinen omistaja.Jos hyvän haluat ota yhteyttä vaikkapa yv.nä
     
  8. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Missäs näissä tän tyyppisissä mersuissa tuo tunnistenumero sijaitsee? Oliko muuten jotain linkkiä mitä kautta voisi tuota saksan historiaa kartoittaa?
     
  9. koo koo

    koo koo 1st gear

    Himottas 2000-luvun 500CL, vissiin kestävä moottori?
     

Kerro tästä muillekin!