Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. callahan

    callahan Gearhead

    Monia onkin arvelluttanut viimeaikoina öljy ym huoltoasiat. Itseäni varsinkin tuoreena 7.3 PSD:n omistajana jota opiskelen kiivaasti :eek:
    Siispä nostan tämän crysy62:sen tähän ketjuun tuolla aiemmin laittaman äärimmäisen hienon linkin.
    Vika diagnostiikkaa, huolto-ohjeita jne. videoina by Bill Hewitt. :D

    http://powerstrokehelp.com/7.3liter/7-3_main.asp
     
  2. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Mistähän kandee tällaista osaa lähtee hakeen? kts linkki, ensimmäinen kuva vasemmalla ylhäällä, "Takajarrun sanka".
    http://sdrv.ms/14omA6j
    On siis se osa, jossa jarrusatula on kiinni.
    Niin, auto on excursion 7.3, vm 2000, Ei paripyörä.
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla olis ylimääräisenä saman vuotisesta kokonainen vanha takajarrusatula, eiköhän siinä tuokin vielä kiinni ole.
    Osa Kirkkonummella 6 km keskustasta.
    Soita 040 7626202 jos kiinnostaa.
     
  4. Villain

    Villain 1st gear

    Poistetaan

    Poistetaan
     
  5. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Onks jollaa jotaa vinkkii niihin jarrusatuloiden paikalleen laittamiseen excursionissa. Eli kun ovat siellä välissä, niin eipä ole helppoa laittaa niitä hemmetin jousia sinne jarrukenkiin.
    Itse ajattelin vääntää ne paikalleen siten, et ne 2 jousta ensin paikalleen jotka ovat siellä ylhällä, sitte se kyhäelmä paikalleen, ja sit vaan kiroillen yritetään laittaa se vika jousi kiinni. Onks parempii niksejä? Linkissä näkyy kuva ko mestasta.
    http://sdrv.ms/14omA6j
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jarrusatuloiden, tarkoitatko jarrukenkiä?

    Itse laitoin ensin sen yläpään takapuolen jousen, sitten isolla ruuvarilla väänsin kenkien yläpäät paikalleen, sitten alapään säätöpultti paikalleen niin että se on ruuvattu pienimpään asentoon, sitten alapään jousi ja ylempi ulompi jousi. Jarrulevy paikalleen ja sitten säätää jarrukengät lähelle rumpua. Ei minulla ollu mitään ongelmia laittaa niitä.

    Tietysti minulla ei ollut tuota napaa tuossa edessä..

    Ehkä helpoimmat jarrukengät ikinä.
     
  7. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Niin, se napa siinä edessä, oli aika hankala saada vanhat jouset ulos, lopuks palo käämi, ja ne tuli ulos aivan eri muodossa kun alunperin olivat. Mietityttää vaan se uusien paikalllen laitto. Ärräpäitä taitaa lennellä. Ja kun tällä hetkellä vettäki tulee kaatamalla. :) Eiku sekaan vaan....
     
  8. tuurna

    tuurna 1st gear

    Nyt se 4r100 sitten taas hajosi, luistaa reippaasti :rotfl: . Onkos kukaan tilannu jenkeistä uutta vaihteistoa tai jopa vahvempaa kuin toi vakio? Lähinnä korjausta laskiessa, mietin et samalla rahalla saisi jenkeistä vaihteiston ellei jopa kaksikin.
    Nettiä selatessa osu silmiin, että noita on jonkin verran rakenneltu vahvemmiksi. Onko täällä kotimaassa kukaan tehnyt? Ja jos on niin missä?
     
  9. elmer

    elmer 3rd gear

    Mitkä on -03 sähköissä starttiin liittyvät sulakkeitten numerot ja releet sijainti jos muualla kuin kojetaulun sulake laatikossa. Ei lähde tarttaan avaimesta mutta startilta saa käyntiin...
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    millaine mootori, vaihdesto? 5 lovisel sulakke 113-30A, 110-50A, 31-15A. Nelilovine sulakke 113-30A, 110-50A, 103-50A, 31-15A. Tarkast vaihdeston asntoanturi et ois piuhat ehjät, eli saa sielt ns neutral asento signaalin. Pita avaint starti asennossa ja koit räplä kepin kans vaihdeit läpi. :odroll:
     
  11. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    No,
    Jarrut tuli asennettua excursioniin.
    Edelleen se oikea takajarru on aika hiljasena. Seisontajarru kyl heräs henkiin. Levyjarrulle ei tule nesteitä lainkaan.
    Taka-akselin vieressä on jarruputki, jossa T-haara. Siitä se menee molemmille takajarruille. Vasen toimii ok, eli sinne tulee painetta. Onko näitä Sokeoitu joskus jarrujen hajotessa, siis tukittu sen T-haaran ja oikean takajarrun välistä. Se putki sinne takajarrulle näyttää ehjältä.

    Ja kokeilin kyl ilmata jopa se jarruletku irti siitä jarrusatulasta. Ei tullu pisaraakaan nesteitä.
     
  12. elmer

    elmer 3rd gear


    Siis toi 7.3.... Kepin vemppaus ei vaikuttanu. Sitä mietin missä se asento anturi tuos on. Kojetaulun sisältö muutenkin jotenkin sen näköinen että siellä on jotain puuhattu joskus. Loota ymmärtääkseni 4 pykäläinen... Toi vissiin on -03 mutta kova tekniikka -02. Eikös -03 saa kuitenkin sillä askartelu (6.0) tekniikallakin? Vai vaikuttaako sähkö osien sijoitteluun varuste taso jotenkin? Saisivat ne jenkki pojat vastailla jo viestiin...
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    oisko jarruletku tukossa :eek: Ota auki myös siitä liitoksestä sit näet mistä see nestetulo katkee. GM-lla kuulemma niiten letkujen umpeenkasvamine aika yleinen vika, oisko tääläkin?
     
  14. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    No, tutkitaan tuo letku, vaihtoon vaan.

    CPS anturin vaihdoin viime viikolla, mutta eilen tyhjäkäynnillä 7.3 powerstsroke sammui yhtäkkiä, ja lisäksi kerran rykäs eli melkein pysähtyi mutta rykäs takas tyhjäkäynnille.

    Mistä mahtais johtua? Suuttimet, diesel pumppu?
    Pitäs jussina ajaa PK seudulta punkaharjulle, arveluttaa lähtee jos jättää vielä tien varteen.
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jarruletkua epäilen myös.

    Käyntihäiriö- kuskipuolen kannen etupäässä on imusarjan reunassa laturin takana pyöreä anturi, ICP- eli ruiskutusohjauspaineanturi, ota liitin varovasti irti ja katso onko märkä öljystä. Jos on niin ekun uttaa anturia. Valitettavasti kallis anturi, älä sorru muihin kun Fordin omiin. Ensiavuksi voi ruiskuttaa brakecleanerillä putsata sen ja johto puolen.
     
  16. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    OK, tutkitaan ICP kun kotiin pääsen, US parts varmaan myy vain orkkis osia? Se kun on tuossa lähellä?
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Veikkaan et ei löydy Partsista. Meilläkin hylly tyhjänä, MVA-huolto Savonlinna todennäköisin.
     
  18. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Mitäs luulet, jos se on ICP, ja putsaan Break cleenillä. Uskaltaako lähtee juhannuksena sillä 400km päähän? Saattaako siis sanoo ittsesä kokonaan irti kesken matkan?
    US partsista kestää 2 viikkoo saada sellanen.
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ainakin kaveri ajeli pitkään vuotavalla anturilla. Aina kun rupes oireilee nin putsas uudelleen ja taas meni viikon pari
     
  20. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    OK, no pitää ottaa työkalut messiin, ei viitsis lähtee sille reissulle yaris toyotalla. Tiedustelin sitä ICP:tä savonlinnasta, ei vielä vastannut. USPartsilla 2 viikkoo 183€.
     

Kerro tästä muillekin!