Mopar early a-body rengaskoko...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja ttvuori, 18.2.2013.

  1. SamiL

    SamiL Gearhead

    642 mm vs. 644 mm.
     
  2. Mr Dart

    Mr Dart Gearhead

    Mä ainakin sain omaan -64 Darttiin ihan pyytämällä katsastuksen yhteydessä rekisteri otteeseen merkinnän "vaihtoehtoinen rengaskoko 205/70-14", kun sellaiset olin siihen hommannut ja olivat sillä hetkellä alla alkuperäisten 6.50-13 sijaan.
     
  3. JB

    JB 1st gear

    Onko kukaan tietonen nuista a-bodyyn sopivien vanteitten et luvuista?
    Onko nykyautojen vanteita kokeiltu? Isommat peltivanteet olisi mielessä.
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Pikkujakoisiin (5x4" eli 5x101,6mm) ei nykyautoista jaoltaan sopivia löydy, kun ei ole. Isojakoisissa (5x4,5 eli 5x114,3) tilanne on jaon puolesta helpompi, tosin keskireikä on mopessa varsin suuri...
    Vintage Wheels muistaakseni tekee 15" peltivanteita 5x4" jaolla. Us Parts, Vammalan rengaspalvelu ja ilmeisesti myös Sami Lassila (SamiL tällä foorumilla) kertonevat mielellään lisää
     
  5. JB

    JB 1st gear

    Tuota isompaa jakoa tarkoitin. 16"peltivanteita näyttäis olevan, mutta missä olis 17"pellit vakiona?
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kysy hupaa South-West Tradesta. Firma tuo jotain uutta pellivannetta maahan. Vanteessa tuplajako (Chevy/Moppe) ja ihan ok näköinen vanne. Saattaahan heillä olla vaikka 17" vanneta.
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Dodge Caliberista löytyy 6,5x17" peltistä ET36, keskireikä on vain 67,1.
     
  8. JB

    JB 1st gear

    Ok. Pitääpä katella jos tuomoset caliberin vanteet jostain edukkaasti bongais.
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei taida tuolla ET:llä sopia suoraan? Ottaa sisäreuna ehkä kiinni johonkin?
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ei varmaankaan, on vaan "ainoa aihio..."
    Keskiö irti, keskireikä isommaksi sekä kääntö, eikä tieliikennekäyttöön :soosoo: Kun ei tuohon kombinaatioon taida löytyä edes 15-20mm paksua spaceria, joka sopisi a-bodyn korkeaan 71,6mm napaan ja vaanteen 67,1 keskireikään?

    Juu, ei ole järkeä eikä ainakaan helppo tai edullinenkaan :rotfl:
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Onhan noita, keskireikä vaan 67,1.
    Tosin jotain leveää erikoisvannetta voi olla aavistuksen hankala löytää.
     
  12. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Ja mainittakoon että gummit on syksyllä (viimein) onnistuneesti muutoskatsastettu ja papereiksi riitti netistä printatut kopiot Hamtramck registryn sivuilta ja vanhan STRO normikirjan sivusta jossa mainittuna tuo 7.00-13 koko. Eipä ollut konttorilla enää tiedostoissa tota kokoa...
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Se on tietysti toi rengastus koneen ja halutun lookin mukaan,mutta itellä toimi 195/60-14 kuutosslanttarissa,alusta sopivan alhaalla ja löysin takaa levittävät huulivanteet siihen,pirun tyylikäs siihen tarkotukseen.Toi vallun keula on vähän semmonen että se pitää saada alemmas ja jotku muut renkaat kun ne orkkis-hevosrattaat...Vallun korimuodot on kauniit mutta heittää pikkuhaasteen renkaiden ja alustan suuntaan että siitä saa nätin. Sopivasti laitettuna kaunis,ja pyöreät muodot kun saadan suht lähelle maata niin saadaan pituusvaikutelmaakin.Keula pystyssä ja kapeilla renkailla on ku ois sammakko nostettu kepin nokkaan.
     

Kerro tästä muillekin!