Mistä Kupla Volkkarin osia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 6.4.2005.

  1. Palojarvi

    Palojarvi 1st gear

    Hieman tarkennusta bensamittarin anturiasiaan koska Googlettamalla Keiteleen Kone saadaan näkyviin tämä kirjoitusketju.
    Olen mitannut ko:n anturin jonka toi tutkittavaksi aivan muu kuin em:n tekstien Elimäkeläinen kirjoittaja, ilmeisesti juuri tästä syystä tämä tuoja jonka tekninen "ymmärrys" ei ole ollut kovin "korkea" ei ole osannut selittää miten melko yksinkertaisella tekniikalla toimiva mekaaninen bensamittarin anturi toimii.
    Siinä on koho joka liikkuu bensapinnan mukaan, kohosta lähtee vipu jonka sisemmässä päässä on kieleke, tätä kielekettä vasten on vastuslankakieppi. Kun koho nousee tai laskee niin kieleke liikkuu vastuslankakieppiä vasten jolloin vastus suurenee tai pienenee, täten anturi toimii mekaanisesti. Kun vastusarvo muuttuu niin se muuttaa sähköisesti bensamittarin näyttöä.
    Ko:n anturin vastuslankakieppi oli täysin ehjä ja vastusarvot muuttuivat kuten ehjässä anturissa pitääkin muuttua, ts. anturi oli täysin toimintakuntoinen sekä ehjä joten mistään takuuasiasta ei ollut kyse (miksi pitäisi vaihtaa ehjää tuotetta joka oli jo asennettu uuteen ehjään ?)
    Kehoitin tarkistamaan myös jännitteentasaajan (se on mittarin kyljessä)toiminnan, se osa tasaa bensapinnan nopeat muutokset esim. kuoppaista tietä ajettaessa. Olen varma että ongelma on ollut jossakin muualla jota asiakas ei halua ilmoittaa jälkeenpäin vaikka tietääkin, mutta osamyyjän "haukkuminen ja mustamaalaaminen" kyllä onnistuu loistavasti.

    On myöskin muita tapauksia joissa ulkopuoliset tekijät ovat aiheuttaneet vaurioita Keiteleen Koneen myymille osille, ts. osan rikkoontuminen on johtunut ulkopuolisesta tekijästä.
    Olisi kai liikaa vaadittu että osamyyjä joutuisi korvaamaan myymänsä tuotteen kun se vaurioituu esim. asennusvirheen vuoksi?

    Kerran minut uhattiin tappaa kun en antanut asiakkaalle heti uutta virranjakajaa vaan halusin tutkia sen jo kahden tunnin päästä ( virranjakaja tuotiin minulle klo.16.15), siitä ei löytynyt muuta vikaa kuin se että keskihiili oli katkaistu huolimattoman asennuksen vuoksi, silti v.jakaja toimi hyvin katkenneella hiilelläkin.
    Siitä aiheesta saataisiin pitkä jatkokertomus, mutta jääköön....
    Moottorin käyntiongelman aiheutti loppujen lopuksi virheellisesti säädetyt 48 IDA kaasuttimet ja väärin säädetty sytytysennakko, jolloin moottori kävi alkuvaiheessa liian rikkaalla ja "kasteli" sytytystulpat.
    Olen kuullut että miestappoja on tehty viinapullojen vuoksi, mutta se että se olisi tapahtunut VW Kuplan virranjakajan vuoksi on tuntematon käsite.
     
  2. monster

    monster Gearhead

    Täähän on nopea äijä :poff:
     
  3. Palojarvi

    Palojarvi 1st gear

    Olet aivan oikeassa, jos tietämättömyys vaivaa niin silloin pitää kysyä niiltä joilta sitä -o i k e a a- tietoa löytyy eikä kirjoitella keskustelupalstoille perättömiä väitöksiä.
     
  4. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    se joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään.

    trolli? vai rölli?

    miksi pitää näitä vanhoja aina nostaa?
     
  5. Palojarvi

    Palojarvi 1st gear

    Virheellisen ja vääristellyn tiedon levittäminen jostakin yrityksestä tai henkilöstä ei ole suotavaa ( sellaisesta voi saada jopa käräjäoikeuden tuomion ) :)
    Sinäkään et varmaan pitäisi siitä että Google haulla sinusta tulisi näkyviin herjaavia ja vääristeltyjä tietoja.
    Kun asioista kirjoitetaan niin ne on oltava totuudenmukaisia eikä mitään vääristeltyä "Neuvostovenäjän historiaa".
     
  6. vw79

    vw79 3rd gear

    Jos edellisistä viesteistä on aikaa jo noin 8-vuotta, vahinko on jo varmaan tapahtunut. Parhaan hyödyn Volkkariaiheisista keskusteluista saanee volkkaripalsta.com ja fvwa.fi sivustojen kautta.
     

Kerro tästä muillekin!