Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joutaapi pois tämä
     
  2. MTN

    MTN 1st gear

  3. Finn

    Finn Gearhead

    Jaaha, tuli Letukka myytyä äsken. Mitäs seuraavaksi vai pitäiskö ruveta vähitellen kasaamaan noita kaksipaikkaisia?
     
  4. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Morjesta vaan kaikille.

    Millaisia tiivisteitä on hydrobuusterissa. Jarrupääsylinterin ja buusterin välissä?

    Poljettaessa tulee öljyä buusterin alapuolelta olevasta reiästä. Ihan siitä sylinterin ja buusterin liitoksesta. Ja onko mitä huomioitavaa kun sitä purkaa.

    Ja toisena kysymyksenä. Onko tehostajan pumpussa mitä hajoavia osia. Pitää tyhjä käynnillä ihmeellistä kurinaa. Ja tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla ei jaksa renkaita kääntää ollenkaan.

    Säiliössä atf:ät Voiko käyttää volkkarin ohjaustehostin öljyä?

    Auto gmc vm96 6.5td
     
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Tänään juuri vaihdoin omaani ac delcon peruskorjatun boosterin.. Tiivisteitä kyseiseen aparaattiin ei löytynyt keneltäkään varaosakauppiaalta... Mä laitoin mersun ohjaustehostin öljyä, uskoisin sen volkkarin öljyn toimivan yhtälailla..
     
  6. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Johtuuko kurina kenties siitä että öljysäiliö tyhjä?
     
  7. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Paljos tollainen peruskorjattu boosteri maksaa? Tai kellään tietoa mitä maksaa suunnilleen ohjaustehostimen pumppu?

    Nii ja onko mitä vaihtoehtoja jos haluaa moniurahihnan pois pyörimästä ilmastoinnin kompuran kautta? Sekin on sökö ja en ilmastointia tarvitse.

    Edit. Joo toi buusteri sylkee läpite jo aika paljon öljyä. Tyhjänä ei ole pyörinyt mut vähissä on öljy ollut. Olisko laakeri mennyt? Onko se vaihdettavissa? Liekö sekin tullut jo tiensä päähän. Eihän tuolla ole ajettu kuin yli 400tkm. Tuskin on paljon osia sitä ennen vaihdettu.
     
  8. 944676

    944676 1st gear

    No mulle ainakin aikanaan kauno koskinen sanoi että näiden ohjaus- ja jarrutehostimiin on oma gm:n öljy joka on erilaista kun normi atf. kuulemma jos laittaa normi atf:ää niin se tappaa kumitiivisteet ajan kanssa. ja silloin mulla juuri hydroboosteri vuoti öljyt mäkeen. silloin kaunolta löytyi vielä boosteriin korjaussarja hyllystä. sen jälkeen olen kättänyt sitä gm:n omaa tehostin öljyä.. gulfilta ainakin löytyy. numeroa en nyt ulkoa muista mut pullon kyljessänluki ihan powersteering oil for gm...
     
  9. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Osia saa mistä tahansa US-autoihin suuntautuneesta varaosakaupasta,tai http://www.rockauto.com itse tilaamalla!
    Noiden öljyjen ero on lähinnä kitkanmuunninaineiden tai lähinnä niiden puuttuminen PSF:sta,mulla pyörii Redline Power steering fluid.
    Tohon teoriaan kumitiivisteiden kuolemasta:mites öljy osaa erotella automaatin kumitiivisteet vaikkapa tehostimen pumpusta silleen ettei ne kuole??
     
  10. 944676

    944676 1st gear

    No siihen en kyllä osaa muuta sanoo kun että näin Mulle koskinen aikoinaan sanoi. Voi olla että olen myyntipuheiden uhri asiassa. Kertokoon jos joku paremmin tietää.
     
  11. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Korjattu boosteri maksoi noin 250€ tulleineen rockautosta tilaamalla itse.
    Suomesta noin 400€, pieniä eroja riippuen mistä kysyy.
    Korjaus sarjoja on ollut aiemmin saatavilla, mutta ei enää. Ei ainakaan us-center, usparts tai rockauto kyennyt korjaussarjaa toimittamaan..
     
  12. JP-350

    JP-350 Gearhead

  13. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    paljonko sait hyvitystä? näytti vaan tulleen vastaava myyntiin

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/silverado/5712583
     
  14. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jaahas, onkohan sitten laturi tiensä päässä kun käytin tossa meidän elukkalauman eläinlekurilla, motaria laskettelin 110 vauhtia, niin kiekkamittari tiputteli kierrokset välillä nollille ja lataus antoi alle 14 volttia tuolloin. Teki tuota koko matkan. 80 vauhdissa vastaavaa ei tapahdu.

    Toinen robleema mikä löytyi, että lämppärin puhallin ei toimi vivusta kuin ykkös ja täysi asennoissa. Mikähän on sökönä?
     
  15. 944676

    944676 1st gear

    mikähän kierre on 6.2:sen kannen pulteissa? vuosimalli on 83.
     
  16. Erska

    Erska Gearhead

  17. Roju

    Roju 3rd gear

    Käykö -95 G30 vanin 4l80 laatikko heittämällä tohon mun -93 6.5td duallyyn? Takaveto on.. Ja kovin samanlainen lodju näyttäs olevan..
     
  18. jyrsis

    jyrsis 3rd gear

    Laitetaas nyt tännekkin. eli:
    Olisiko kenelläkään Borg Warner 4401 jakolaatikkoon korjausopasta, saa olla sähköisessä muodossa. Pitäis saada laatikko kasaan ja auto baanalle! :odroll:
     
  19. jyrsis

    jyrsis 3rd gear

    Asia hoidossa ja laatikko paikoillaan. Piti yrittää kasata laatikko räjäytyskuvien/muistin ja otettujen purkukuvien perusteella. Toivottavasti tuli oikein.
     
  20. ajw

    ajw Gearhead

    onneksi tällaiset selviää yleensä jo koeajolenkillä - toivotaan jotta homma skulaa laakista!
     

Kerro tästä muillekin!