FHRA Drag Race Week 28-30.6 2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopoilija, 10.6.2013.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Aika erikoista ettei vaadita lootan alle, onhan siellä enemmän öljyäkin kuin motissa.

    Ihmetyttää miten se ohkanen alumiinipelti pysyy 4:liinan tai muutaman dzusin kanssa siellä auton alla +420 nopeuksissa.

    Kunhan heitin että voisko sinne säännöistä huolimatta viritellä jotain, ettei moisia katastrofeja sattuisi kovinkaan usein.

    Kumpi helpompi siivota, ympäriinsä räjähtänyt 5 litraa öljyä, vai norona valuva.
    Jos alla oleva kaukalo olisikin vaikka osittain alla, sitoen suurimman osan roiskeita itseensä, valuttaen osan pois.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyse varmaan just siitä todennäkösyydestä kumpi öljyn radalle tuottaa, nytkin kai ei edes vaivauduttu kysymään asianosaisilta et mitä sieltä oikein tuli vaan oletus oli et motiiölppii.

    Ainakin meillä ton kaukalon pieni ongelma on just tuo pohjan "monimuotoisuus", sitä ei saa millään pohjaan kiinni ja tollanen muutaman neliön kokonen levy 10cm pohjan alapuolella roikkumassa pitää olla kii ja jäykistettynä aika monesta kohtaa, myös keskeltä. Meilläkin se on ollut vain koneen ja turbiinikotelon alla. Eikä tuo kyl mikään esteettinen nautintokaan ole. Mut kuten sanottu, siinä mielessä kätevä et ei tarvi yhtään kantaa huolta vaikka vähän vuotaiskin.

    On niissä oikeesti hyvätkin puolensa, ja moniin laitteisiinhan tollanen auttava vaippakin olis suht helposti rakennettavissa. Eihän sen tarvi olla mikään SFI-kötöstys ryhmissä joissa sellaista ei vaadita, mut kaikki mikä edes vähän helpottais noita tilanteita olis tietty palvelus yhteiskunnalle.
     
  3. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Mikä tän öljyvahingon tällä kertaa aiheutti? Oliko vuodon aiheuttaja joku voimasta viottunut osa lootassa vai jotain muuta?
    Olisi kiinnostavaa tietää, niin voitaisiin taas oppia tästäkin jotain.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos lähetään ihan alusta liikkeelle, niin dinosaurukset ja muu mössö, joista aikojen kuluessa on muodostunut öljyä. Mut pikku välivauheet ja alku väliin, niin sen aiheutti liittimestä irronnut letku; paska osa, huolimaton kasaus tms. force majeure. Oli sil kuitenkin jo ajeltu jonniverran eikä vuotoo, mut tietty eka täyskaasuveto. Varmaan jos noi käyttäis jossain paineistustestissä ennen kiinnilaittoo ni tulis tollasetkin esiin, mut kuinhan moni niin tekee, veikkaan et aika harva.
     
  5. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Minä tekasin vallun lootan alle pellistä kaukalon joka vaihteiston palkista takaa ja runkoaisoista edestä kiinni,helppo irrottaa noin 2 minuutissa ja pohjalla imetysmattoa palanen,ni ei haittaa vaikka vähä valskaiskin.taidan nikkaroida motinkin alle samanlaisen,kun ei meinaa öljypohjan ruuvit pysyä kiinni:)
     
  6. fury poika

    fury poika 3rd gear

    mielenkiintoista olisi nähdä, jos rata kaivettais ylös ja vietäis ongelmajätteenä jonnekin.
    Mitä mahtaa löytyä sieltä radan alta ja onko se arkakin paikka, ettei sitä halutakaan aukaista.
    Noo toinen mikä mietitytti on nää top fuelit.
    Kuinka paljon tuo rata mahtaa hytkyä ja varsinkin pomppusella baanalla.
    Tuleeko pumppausilmiö joka nostaa aina vaan lisää öljyjä ja muuta aineita niistä kuuluisista urista radan pintaan.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ootko ihan nyt kaikilla valoilla liikenteessä?

    Pohjavesialue ja sun mielestä siellä voi lillua öljyä radan alla niin että sitä pumppautuu ylös?
    Jos ei ihan...
     
  8. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Nykyiset säännökset tuntien, siinä valittajan mökin pihalla olevan harmaan Corollan alla on enemmän öljyä kuin koko rata-alueella yhteensä.
     
  9. Mopar

    Mopar Gearhead

  10. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Tää on loputon suo mihin hyvätkin keskustelut ja ideat uppoaa.
    Motopark tehtiin aikanaan 1987 sinne,missä ei ole ketään eli vanhalle kaivosalueelle.Homma toimi vuosia hyvin,mutta sitten joku s..tanan paukapää osti kesämökin lähettyviltä ja kohta alkoi valituskierre joka ei varmaan lopu ikinä.Paikalliset asukkaat oli aina kisoissa ilmaisilla lipuilla ja osa toimitsija tehtävissä.
    Alastaron rata aivan sama juttu,eihän siinä lähellä ole kun tasasta mäntykangasta ja alku meni hienosti,rataa kehitettiin jne.Mutta taas sama asia,joku mielestään mukava henkilö/perhe alkoi valittaa.Asia joka ilmeisesti kuuluu Suomalaisten kansalliseen olemukseen,aina valitetaan jostain,jos ei muuten niin varmuuden vuoksi.

    MIKSI joku/jotkut ihmiset on ostaneet tontin/mökin alueelta,jossa tiedetään olevan ja tulevan melua ynnä muuta trafiikkia?
    Onko kyse A.Niin saatanan tyhmiä ihmisiä. B.Koko homma tehdään vittuillessaan,että saadaan rataomistajat vaikeuksiin.C. Joku muu syy,jota tavallinen tallaaja ei ymmärrä,vaikka sen rautalangasta ja nippusiteistä vääntäisi.

    Tämä ei suoraan liity asiaan,mutta vuosia sitten Ranskassa F-1 veneilijä harjoitteli jollain pikkujärvellä,jossa hänellä oli kesäpaikka,niin meteli oli tottakai hirmuinen. 2-tahti perämoottori,josta tehoa otettu n.400 heppaa.Paikallinen lehti teki muille mökkiasukkaille kyselyä,että mitäs ootte mieltä,niin vastaukset oli lähes kaikilla,että jossainhan noiden on treenattava.

    Suomi on todellakin sarvikuonojen maa ja pysyy. :D
     
  11. Jeemu1

    Jeemu1 1st gear

  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    tosi hieno video jeemulta. kunnon rytinää koko leffa :)
     
  13. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Lisää nippelitietoa ihan p-viilaustasolle asti. Kyseessä on siis öljyn jäähdytin eikä lauhdutin. Erehdyin käyttämään tätä "kansanomaista" nimitystä. Joku jo korjasikin asian.

    Tarkennuksena seuraavaa: Mainitessani jäähdyttimen koosta en tarkoittanut sen ulkomittoja tai sen sisältämää öljytilavuutta vaan putkiston kokoa. Tosin fyysisesti isommassa jäähdyttimessä myös virtausputki on suurempi.

    Sitten hydrauliikan perusasioihin, eli nesteiden virtausoppiin.

    Jos vakiotuottoisen pumpun lähtölinjaan lisätään kuristusta, esim putkiston poikkileikkauksen pienenys niin virtausopin mukaan virtausnopeuden täytyy kasvaa kyseisellä kohdalla jotta tämä vakiovirta saataisiin "ajettua" läpi.

    Jos samalla tilavuusvirralla putkistossa virtausnopeus kasvaa, niin tämä vaatii tehoa. Tämä virtausenergian nosto ei tule "avaruudesta" vaan paineen noususta pumpun jälkeen. No ei tämä paineen nousun vaatima energiakaan tule tyhjästä vaan otetaan pumppua pyörittävän "apparaatin" tehosta.

    Vakiotuottoisella pumpulla tarkoitetaan pumppua jonka pumppaama tilavuusvirta säilyy samana vaikka pumpun jälkeen virtausvastusta lisätään. Vakiotuottoisellakin pumpulla sen tuottama tilavuusvirta luonnollisesti kasvaa jos pumpun kierroksia kasvatetaan, Mutta em. paineen ja virtausnopeuden riippuvuus säilyy.

    Eli "koolla" on merkitystä, ainakin teoreettisesti.
     
  14. usa 67

    usa 67 1st gear

    Jouh !!! Noi katu-vessat ja eritoten moparit pitäis keltää kokonaan alastarossa ja laittaa ajamaan jonnekin kalajoelle tai lentokentille .
    Niilä ei oo mitään tekemistä oikeiden drag race autojen kanssa , monesta valuu hiekkaa ja muuta paskaa radalle kun ne lähtee valoista ....
    Letukat ei oo varmaan ikinä vuotanu öljyjä banalle mutta riisipussit turboilla ja moparit kusee alleen tai jopa räjähtää palasix joka kisassa, mistä johtuu kohtuutonta harmia oikeile peleille ...
    DELETE ALL SHIT BOX MOPARS AWAY FROM REAL DRAG RACING !!!!
    PROBLEM SOLVED .... :pinup: :pinup: :pinup:
     
  15. ford71

    ford71 1st gear

    Hyvää huomenta vaan!täällähän sana on vapaa.ei muuta kun puuhaamaan omaa sarjaa pro letukoille ja mielellään vielä yksinoikeudella alastaron rataan,ajakoon muut merkit sit muualla.kaikki varmaan taputtaa käsiään. :eek: :eek:
     
  16. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Heh mitähän senkin on välii ku los angelesista huutelee
     
  17. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tainnu hävitä liikennevalolähdössä jollekki vanhalle vallulle ja alkanu syömään miestä :)
     
  18. PenaDS

    PenaDS 3rd gear

    Hahah kunnon trolli.
     
  19. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Toihan on vain tuollaista perusärhentelyä ja ei uskalla tulla kaapista ulos tuolla chevy-taivaassa ja olla rohkeesti erinlainen.
     
  20. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    13.7. FHRA Drag Race Week, SM-sarjan 2. osakilpailu Alastaro

    MTV 3 klo 10:30
     

Kerro tästä muillekin!