Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tuli mieleen että onko jossain boksissa jotain säädettävää rajoitinta, tms "launch controllia"?
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mielestäni videolla jarruvalot loistaa, en ole kuullut et olis kellään mitään lähtökontrollia. Jarrua tai sit transbrakea vastaan... Truckin kyljessä loistaa SCT:n lätkä, ne on vaan säätäny koneen ( 6.0) noin...
     
  3. Erska

    Erska Gearhead

  4. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    [/quote]Joo kyllä sitä saa purkaa jonkun verran, apulaitteita, letkuja, imusarja kaukaloineen, jne. Pakosarjan voi jättää kanteen kiinni vaikka kansi painaa jo muutenkin tarpeeksi, niin ja sarja pitää reuhtoa pakoputkesta irti. On siinä hommaa mutta ei mun mielestä ollut mitään ihmeellistä. Nää ei ole avaruustekniikkaa ja melkeen kaikki osat valurautaa paitsi pumppu ja imusarja.[/quote]

    no nyt on sen verran edennyt että imusarja ja kaukalo on irroitettu. työntötangot näky ainakin olevan ehjät. huomenna homma jatkuu.
    onkohan tuo vielä käytettävissä kaukalo/imusarjan tiiviste, uus maksaa aika paljon?
    ja mikä tolle kaukalon keskellä olevalle kello/huohotus/säiliö? virallinen nimitys on? nimittäin katkes se letku/putki joka siitä kellosta menee kaukalon läpivientiin..
     
  5. MikJu

    MikJu 1st gear

    Onko kukaan/kellään kokemuksia DPtunerista näissä kikottimissa?
     
  6. lep-1

    lep-1 1st gear

  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Njaa-a, no eipä se tiiviste hirveesti mitään tiivistä, kunhan pitää paskan pois moottorista. Saattais se mennäkin...en ole kokeillu. Hintahan on tosin vain 40-50 taalaa rokkiautossa, ei kovin paha...?
    Se huohotinpurkki on CDR eli crankcase depression regulator. Mummielestä siinä ei mitään letkua ole, putki on? Oliks tuo turbolla vai mitä?
    Mulla saattaa olla niitä pari jemmassa. Sen putken saa ehkä korjattua, ei ole kummonen?
     
  8. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    kansi saatiin tossa eilen irti. henkun kärkeä ei löytynyt ja kaikki näytti ehjältä. männät ja sylinnteri oli yllättävän hyvän näköiset. liekkö ollut venttiilin välystä sen verran että olis pakopuolelta tullut ulos. jotain oli 2sen männän laessa mutta ei huolta aiheittavaa. 1kpl kannen tiiviste ja venttiilin kopan tiiviste jos jollain on ylim. niin tarve olis.
    sit pitäis vielä kasata ja venat säätää, toistaiseksi on mennyt yvin näin ekakertalaisilta v8 moottorin kimpussa
     
  9. tuurna

    tuurna 1st gear

    Oliko kellään tiedossa kuka myy 4r100 lootaa Suomessa? Korjaamisen hinta pistää miettimään monia vaihtoehtoja.
    On hiukan kivenalla. Jenkeistä kyllä löytyy tehdasuutta ja enemmän vääntöä kestävänä. S-postia laitoinkin viikko sitten, vastausta odotellaan..
    Yleensä osat tullu nopeasti matkasta huolimatta, toki 2 kertaa on odotellu kuormaa useamman kuukauden. Joku suodatin ei aiheuta niin paljo verenpaineen nousua jos katoais matkalla. Nyt kysees sen hintaluokan ostos, että mielummin kotimaasta kuin riskillä rapakontakaa.
     
  10. tappis

    tappis 3rd gear

    Vois näin maallikko ihmetellä ääneen jos hehku ei ole pytyssä, niin on varmaan häipynyt turbon kautta huitsin Nevadaan....turbon kunto? Johonkin se matkalla koneesta ulos on varmaan osunut:)
     
  11. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Oliko sulla se loppu hehku paikallaan kun se kärki otti ja katosi?
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ meinaat että se tulikin ulospäin... :rotfl: noh, parempihan se loppuin lopuksi olisikin, ja tulipahan tarkistettua koneen kunto...

    Reippaasti olet muuten sharpshooter lähtenyt hommaan, ton jälkeen ei tartte arvuutella pystyykö jonkun työn tekeen vai ei.
     
  13. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    tiivisteitä ei ole suomen varastossa näköjään kellään ja kalliita ovat, rockki autossa näkys olevan taas hyvin edullista. onko noit tilaukset sieltä toimineet hyvin, ite ei ole tullut ulkomailta juuri tilailtua?
     
  14. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    Mulla on Rockautosta tullut rojut aina viikossa tai puolessatoista. Jostain täältä overdriveltä löytyy niitä niiden alennuskoodejakin, muutaman prosentin voit niillä saada alennusta. Kannattaa katsoa että tavarat lähtevät samasta paikasta, muuten voit joutua maksamaan useampia toimituskuluja. Niillä kun on muistaakseni 2 tai 3 varastoa josta tavaraa lähtee. Tosi tyytyväinen mä olen ollu rokkiauton palveluksiin
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Rockauto-fedex yhdistelmästä on ihan topikki olemassa:

    viewtopic.php?t=132651

    alennuskoodi, sillä saa 5% pois:
    viewtopic.php?f=2&t=130934&start=375

    En ole suomeen asti tilannut mitään, mutta amerikoihin kaikkea kokonaisesta moottorista lähtien, ikinä ei ole ollut valittamista. Löytyy myös OEM Motorcraft osia hyvään hintaan.
     
  16. callahan

    callahan Gearhead

    Kenen julkaisemaa korjausmanuaalia arvon raadilla on josta selviäisi 7.3. DIT:n teknistä asiaa (huolto-korjaus)

    Tuntuu että ainakaan nuo Chilton`in Ford pick-ups and Bronco manuaalit eivät "sanallakaan" mainihe dieseleitä. No mainitsee mutta suppeasti pienin kuvin :(
    Niin ikään Owner Guide (pieni manuska) viittaa useasti "Diesel engine owner`s guide supplementiin" ? :eek:

    Alkaa tuntumaan siltä että repair sekä owner manualit kattavat alustat ym. yleiset tekniset tiedot bensakoneineen. Öljymoottori tapauksessa sitten täytyy erikseen hankkia omansa.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jaahas täällä ollaan taas tuppisuuta niinkun tähän ei muka olis vastauksia :odroll: Vai tuliko yvtä asiasta?
    Anyway, parhaat on tehtaan tai oikeemmin Helm inc. julkaisemat manuskat joita saa tuolta Helm inc. nettikaupasta tai ebaystä. Ne on semmonen ainakin 5 osainen malli ja vuosimallikohtainen kirjasarja. Kaikki muut on paskaa verrattuna niihin. Haynesilla on erikseen diesel opus, mutta siihen on tungettu liikaa psd ja idi asiaa eikä se kata oikein mitään kunnolla. Chiltonit on perseestä, en ole vaivautunut katsomaan mitä niillä on tarjolla diesel fordeihin.
    Sen owners manualin diesel supplement vihkosen olen itse skannannut nettiin. Voin etsiä siihen linkin, mutta se on jossain tässä topikissa muistaakseni ehkä.
    E:.
    http://m220.photobucket.com/albums/jyrkster/suppl/
     
  18. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Sanokaas kun vaihdoin nyt sen ICP anturin 7.3 koneesta, mitä se mittaa, ja mitä sen takana on? Öljyä, vai löpöä nestemmäisenä? Vaiko jotaa ihan muuta?
    Kone käy ihan ok, mutta kun siellä näkyi olevan mustaa liuosta, kuin moottoriöljyä.
     
  19. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear


    OK, sen kyllä insinöörinä tiedän, et kelpaa vaik millanen viemäri, mut lähinnä kiinnostais et mistä niitä putkia ja liittimiä kandee lähtä osteleen?
     
  20. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Moottoriöljyhän siellä takana on. Ja about 200 bar paineella taistelukierroksilla.
     

Kerro tästä muillekin!