Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. venakopan.kansi

    venakopan.kansi 1st gear

    huoltamolla nissan kuski kysy kaverilta chevystä lainaten: eikös tommonen syö hirveästi bensaa, johon kaveri vastaa: syököön saatana vaikka viineretä kuhan ei tommosella nissanilla tarvii ajaa ja jatkaa matkaa!
     
  2. Puutera

    Puutera 3rd gear

  3. Caideman

    Caideman 1st gear

    Itseä alkoi kerran tankilla kyllästyttää ainaiset kyselyt, tiedustelut ja toteamiset korkeasta kulutuksesta.
    Siinä sellainen ukkeli pappaharmaalla corollallaan oli samaan aikaan toisella puolen mittaria ja esitti normaalit utelut vuosimallista, moottorista, auton siististä ulkokuosista ja lopuksi tottakai polttoaietaloudesta, tai siis sen puutteesta; "Taitaa viedä paljon bensaa?".

    Sen verran jaksoin miettiä, että puolen sekunnin ajatustyön jälkeen tokaisin, "köyhästä se voi tuntua siltä... ". Myönnän, ettei se ollut kovin korrektia, mutta eipä kyselyt jatkuneet sillä erää, muutenkin pinna kireällä.
     
  4. Jankon Betoni

    Jankon Betoni 1st gear

    Miksi juuri se polttoaineen kulutus on niin arka aihe jenkillä ajaville?

    Moottorin kokoa, vuosimallia jne. voi kysyä, mutta kulutuksen kysyminen aiheuttaa supistelua.
    Oma rahanpuute, vai mikä lienee syynä?

    :D
     
  5. JnZm

    JnZm Gearhead

    Pakko olla :rotfl:

    Töissä vanhempi herra kysäisi että "missäs se sun ameriikanrauta on", sanoin ettei sillä nyt koko aikaa malta ajaa. Tähän herra toteamaan : "Nooo, onhan tuo vanha Saappi muutenkin parempi...(vm.94 900)"
     
  6. venakopan.kansi

    venakopan.kansi 1st gear

    joo on monta kertaa varmaan sultaki joku hiace kuski udellu moottorista? :lol:
     
  7. Make.S

    Make.S Gearhead

    :rotfl: Ai tsaattana, tulispa joku kyselemään kulutuksista niin olis "iskulause" valmiina...
     
  8. päde

    päde 1st gear

    Olin kerran koulutuksessa ja kahvipöydässä tuli keskustelua autoista. Olin liikkeellä -94 Thunderbirdillä (joo, tiedän, ei "kunnon" harrasteauto, liian uusi jne. mut harrasteena mulla kuitenkin) ja se tuli puheeksi. Vieressä istui onnellinen Toyota Corollan omistajan. Hän kysyi:
    Toyotisti: Minkälainen kone sulla on siinä?
    Minä: 4.6 litran veekasi. Se on melko viimeisiä V8 takavetoisian t-Birdejä.
    Toyotisti: Paljonko se vie bensaa?
    Minä: Sekalaisessa ajossa 12-13 litraa, aika vähän kokoisekseen. Bensankulutuksella ei niin väliä kun ajan vaan kesällä T-birdillä.
    Toyotisti: Mulla oli aikanaan Volkswageneita ja niissä oli sähkövikaa. Sitten vaihdoin Toyotaan ja oon ollut tosi tyytyväinen. *nojautuu eteenpäin ja kysyy* Ootko sä koskaan ajatellut vaihtaa Toyotaan?
    Minä (yrittäen pitää pokkaa peruslukemilla ja kahvit suussa etten pärskäytä): No tuota, en ole ikinä ajatellut Toyotaa. Se ei ole ihan mun juttu.
    Toyotisti: Millä sä sitten ajat talvella?
    Minä: Joko Audilla tai Chryslerillä, riippuu kumpi on pihassa.

    Toyotistiin iski jäätävä hiljaisuus.
     
  9. lojo80

    lojo80 Gearhead

    Ehkä toi ainaisen Kulutuksen kysely vaan V*tuttaa..ehkä se on syy että harrastajilla palaa käämi ku joku sen kysymyksen esittää..
    Mut..Persaukiselle kaikki on kallista vastaus lienee sopivan tyly.. =D
     
  10. Beauville

    Beauville 1st gear

    Minä olen nykyään vastannut, "Liian vähän". Monesti saa kysyjän hämilleen. Jokunen on alkanut ihmettelemään syytä siihen...
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    5 tankillista vuodessa on oma vakiovastaus. Tai sitten ei se suuri kulutus mitään kun on riittävän iso tankki.

    Viime pe sain poikkeuksellisen positiivisia ja erilaisia (ei keskaria tms.) käsimerkkejä, kun ajelin Olssilla kesäteatterin parkkiin, jossa näyttelijät olivat ohjaamassa liikennettä.
     
  12. RivO

    RivO Gearhead

    No, kyllä se kuitenkin mietityttää itseänikin se 20l/100km. Käy se lompakon päälle, toki se on vain jostain muusta pois. Kivaahan olisi jos ei olisi köyhä ja joku polttoaineen kulutus ei voisi vähempää kiinnostaa.
     
  13. venakopan.kansi

    venakopan.kansi 1st gear

    no mut näiden vehkeiden hinnat ei tipu samalla lailla kuin esim. jonkun uudehkon tylsän avomesen tai puimurin, ett ei haitta jos kakkua vähän menee.
     
  14. Make.S

    Make.S Gearhead

    Eilen ajoin rouvan veljen -09 Z4 3.0 s-drivea tjsp ja 20min jälkeen alkoi kyllästyttää kun ei autosta löytynyt ränttätänttää. Ajettavuus ja yleensä tuntuma ihan sairaan hyvä, mutta ei tärinää ja pärinää.
    ...hinta on tullut alas parissa vuodessa 15K€...
     
  15. Weijari

    Weijari Gearhead

    Sama setti oli tässä taannoin. Varmaan hienoin auto jolla olen ajanu. Oli vaan liian hieno, samoihin kickseihin päästäkseen olis pitäny ajaa ihan jumalattoman kovaa.
     
  16. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    onneksi 150 -200 t asuntolainan korot ei kellään tunnu missään,ehkä kaikilla ei sitä ole eikä teini-ikäisiä lapsia,ne ne vasta maksaakin.niitä varten on micrat.
     
  17. RivO

    RivO Gearhead

    Vielä kun laina on otettu vanhaan taloon ja pitää ottaa lisää lainaa remontteihin, jotta kiinteistö säilyttäisi edes ostohintansa. Pari käyttöritsaa kaikkine maksuineen. Ja kiinteistön lämmitys ja vakuutukset. Okei ihan sama viekö auto parikymppiä satasella, ei siellä tilillä mitään ole millä sitä gasoa ostaa.

    Suomalaisille on helpompaa/tyypillistä aloittaa keskustelu negatiivisilla asioilla, yleensä kaikki on samaa mieltä. Villiä ja vapaata amerikanautoilijaa yritetään lannistaa ruotuun arvostelemalla ylikulutusta. Kysehän on näissä tapauksissa molemminpuolisesta provosoinnista.
     
  18. Jankon Betoni

    Jankon Betoni 1st gear

    Höpöhöpö. Jenkkiauton kulutus kiinnostaa tavan tallaajaa siksi, ettei hänellä ole asiasta mitään käsitystä ennestään.
    Ihan samaan kategoriaan kuuluu kysymys moottorin koosta.

    Ihan sama, kuin jos risupartatatuoitupitkätukkajenkkiharrastaja viedään vaikka luonnonhistorialliseen museoon, jossa on dinosaurus Rexin luuranko näytillä, aika moni kysyy spontaanisti "erillisrungon" ikää ilman, että ikärasismi olisi mielessä millään tavoin.

    8)
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kyllä sen yleensä kuulee äänensävystä että millon sitä kulutusta kysytään uteliaisuudesta ja milloin päästäkseen vittuilemaan...

    Tai luulisin, ei muistu mieleen et multa ois koskaan kysytty.
     
  20. juku_h

    juku_h Gearhead

    Yleensä kulutusta kyselee tämä vanhempi sukupolvi, "-Varmaan vie paljon bensaa, Volvo vie vaan 4litraa ja ei jää jalkoihin.." nuoria yleensä kiinnostaa muut asiat kuten teho yms.

    En oo kyllä kuullu että harrikka yms. kuskeilta kyseltäs kulutusta, varmaan nämä piilovittuilijat luulee että ne ampuu heti katkastulla haulikolla polveen.. :rotfl:

    Muutamia mieleen jääneitä kommentteja:
    -Ompas se..ompase se aika massiivinen.. Sanoi eräs rautaliikkeen myyjä

    -Onko tuo sinun auto? -Juu on.
    -On sitten rumin koskaa näkemäni auto. -Ahas, et vissiin paljo oo autoja nähny. Haukku minun -62 de villee, eräs täti jossain sukulais juhlissa.. :)
     

Kerro tästä muillekin!