383 alkoi röpeltään kesken ajon eikä käy tyhjäkäyntiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja anbazone, 27.6.2013.

  1. anbazone

    anbazone Gearhead

    Terve,

    383 alkoi röpeltään kesken ajon eikä käy tyhjäkäyntiä. Tätä ennen on toiminut hyvin. Lähtee kyllä käyntiin ja vastaa jotenkin kierroksiin mutta röpeltää ja paukuttaa putkessa. Tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan.



    Vaihdoin tulpat. Ei vaikutusta. Autossa mopar performancen kärjetön sytkä. Vaihdan varmaan seuraavaksi tulpanjohdot. Voiko vika olla puolassa, kun lähtee kuitenkin käyntiin? Voiko tuo jakaja tai oranssi sytkäboxi oireilla tuolla tavalla?

    Eli mitähän sitä uusis ensin?? :)

    Antti
     
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

    joskohan jakajassa olla keskipakolimpun jousi/jouset katki...tai kaasarissa skeidaa?...mulla ku oli oranssi boxi paskana ei käynnistyny ollenkaan...
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    .. :(..kärjetön sytkä; taitaa olla että jos siinä on vika niin ei käy ollenkaan...veikkaan kaasaripuolen häikkää. Mulla hävis eilen buickista kans tyhjäkäynti kun käytiin tuolla ostoshelvetissä, menomatkalla ei mitään ongelmaa mutta kun takaspäin lähti niin käyntiin ok ja sitten ei ollutkaan enää tyhjäkäyntiä...motarilla toimi ok mutta tuone parkkihalliin sompaileminen oli aika jännää..kierroksia paljon ja jarrulla säädellä liikkumista.... No tänään pyöräytin seosruuvit pohjaan ja laskin samalla kierrokset eli perusasennon ja sitten ruuvit pois; niiden reikiin carb-cleaneria ja paineilmaa, sitten ruuvit takaisin entisiin säätöihin ja käyntiin, ja pelaa kuin buickki... :)
     
  4. anbazone

    anbazone Gearhead

    Nyt seossuuttimet otettu irti ja reikiin sumuutettu carb cleaneria. Ei auttanut. Kaaasarina siis pari vuotta vanha Holley 750cmf vacuumi.
    Seosruuvit sen 1 ja 1/2 kirrosta auki.

    Itse asiassa eilen ajelin autolla ja toimi muuten tosi hyvin ja tehotkin tallella( mitä siinä nyt on) mutta kun kierrokset laskee arviolta alle 1000rpm niin ei käy ollenkaan vaan tupsahtaa pari kertaa ja sammuu samantien jos jalan nostaa kaasulta.

    Yhden tulpanjohdon vaihdoin, joka oli saanut kipeetä. Ei auttanut sekään. Pakosarjoista kun tunnustelee lämpöä niin kaikki pytyt on mukana.

    Jos pelaa yläkierroksilla niin kipinähän tulee oikeaan aikaan eli ennakot säätynee ja jakaja on siis ok???

    Täytyykö mun vaan otta koko kaasari irti ja purkaa vai onko ideoita.
     
  5. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Käykö se kuumana? Jos bensa rupee höyrystyy kaasarissa pienellä kulutuksella.
     
  6. TompSa

    TompSa 2nd gear

    Tankkasin 95E10 bensaa ja Hollikasta pehmeni tiivisteet. Kävi rikkaalla ja tyhjäkäyntiä ei ollenkaan. Vaihdoin uudet tiivisteet ja taas pelaa.
     
  7. Blower 69

    Blower 69 2nd gear

    Kaasarista tyhjäkäyntipuoli tukossa.
     
  8. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Saattaa olla kaukaa haettu, mutta jos et muuta keksi niin tarkista jakajan magnetic pickupin ilmaväli. Ohjearvo löytynee varmaan googlella (muistaakseni 0.8mm tms?)
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    seosruuvit liian pienellä mun mielestä ja sit jos löytyy toinen sytkäboksi kokeileppa sitä, on tälle kesälle tullu muutama mopari josta ko. laite hajonnu ja tyhjäkäynti on hukkunut sen seurauksena :eek:
     
  10. Blower 69

    Blower 69 2nd gear

    Mikäs ne seosruuvit yhtäkkiä kesken ajon käänsi kiinni,jos kerran auto on tähän asti toiminu ok...?

    Puhdista nyt vaan se tyhjäkäyntipuoli,ja jatka kesästä nautiskelua
     
  11. anbazone

    anbazone Gearhead

    Moro,

    Eilen otin taas seosruuvit pois ja annoin carb cleaneria ja paineilmaa seosruuvien reikiin ja kaasarin kurkkuihin. Ei auttanut. Voiko tuota tyhjäkäyntipiiriä muuten putsata?

    Mulla taitaa olla kuitenkin huohotus/ilma ongelma??? Huomasin että kun tuon venttiilikopassa olevan huohotusventtiilin(taitaa olla PCV) letkun taittaa luttuun niin moottori käy tyhjäkäyntiä??? Miten tuo huohotusysteemi oikeen pelaa?

    Kaikki letkut menee samoihin paikkoihin kun silloin kun moottori pelas..
     
  12. DriverSegeri

    DriverSegeri 1st gear

    Menikö kansi pahvi? Kaverin 383 alkoi tupruttaa valkoista pakoputkesta, mikä muu voi aiheuttaa valkoisen savun?
     
  13. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Katoppa ettei oo pcv-venttiili jääny jumiin aukiasentoon. Tuo venttiilihän on vaan periaatteessa vastaventtiili joka sulkeutuu siinä vaiheesa kun kampikammio alkaa lähestymään alipainetta ja avautuu taas uudelleen kun paine kasvaa. Käytännössähän koneen käydessä se sulku kuula vatkaa siellä venttiilin sisällä kuin hullun etuvarustus, koska kampikammion huohotus on aika sykkeistä. Vai jääköhän se vaan sopivasti raolleen siten, että paine-ero sen kuulan yli on vakio? No jokatapauksessa jos venttiili on kökköä täynnä ja se sulku kuula/murikka on jumissa niin aiheuttais varmaankin noita ongelmia
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    edelleen kokeile toisella sytkäboksilla ensin kuulostaa vika täysin samalta kuin ittellä keväällä aspenissa, tulppasin pcv:n kaasarilta ni kävi suht ok, mut uuden syttyboksin vaihdolla pelasi taas kuten kuuluukin?
     
  15. DriverSegeri

    DriverSegeri 1st gear

    Onko ideoita kennellakaan? Kansi pahvi vai kansi Halki?
     
  16. TompSa

    TompSa 2nd gear

    Ootko tutkinut kaasarin, että ruuvit on tiukalla, eli ei vedä ilmaa tiivisteiden välistä?
     
  17. kingsway

    kingsway Gearhead

    Vaiha bensasuodatin.
     
  18. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Ettei käy rikkaalla? Mulla aiheutti tollasta ja lopulta käynti lakkas kokonaan, kun koho täyttyi pikkuhiljaa bensallla. Reikä oli niin pieni ettei bensa valunut kohosta ulos vaan piti tehdä uus reikä, valuttaa bensat pois ja tukkii hätäpaikkauksella et pääs himaan.

    Onks siinä tai kuuluisko siinä olla bensan paluukiertoa tankille? Pyllykynä teki tollasta, kun paluukiertoo ei ollut ja pumppu tuuttas silloin tällöin kohokammion täyteen.
     

Kerro tästä muillekin!