Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Joo, tulihan sinne kurkattua. En ruvennut vielä penkkejä irroittamaan, otin vaan ne ovenreunuslistat ja kick panel:in irti, että sain mattoa vähän raotettua.

    Neekerintukkaa ja POR-15:tta vaan, josko sillä tokenee. Ei oo vielä ainakaan näkyvissä läpimätää.

    Otan kyllä maton kokonaan veke, ennenkuin tilaan sen uuden. Jos tarvii ostaa lattianpaloja, tulee siinä samalla sitten maton kanssa. Nekään ei ollut kuin $100 / puoli :)
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Asiaa mietittyäni, tulin siihen tulokseen, että ootko varma että on nipat poikki, ettei olis niin että siellä on nipanreikään laitettava tulppa paikoillaan ja se tulppa laitetaan sinne, kun ei se nippa mahdu siellä olemaan?? Just vaihdoin XJ-Cherokeeseen alapallon ja siinä on just noin, kasausvaiheessa laitetaan nippa paikoilleen ja tuutataan rasvaa niveleen, sitten nippa pois ja tulppa tilalle!!!
     
  3. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Joo mietin ite kans et onko noissa mitään ikinä ollukkaan mutta onhan niissä kun joka kerran oon rasvaa niihin työntäny. Toinen oli kokonaan veks ja toinen pötkötteli juurestaan vielä vähän kiinni. Vaihdoin tossa lomalla navat ja totesin et oon sit varmaan tiputtanu vetarit suoraan nippojen päälle. Ne kun on kiinni ns alapallojen reunassa 45 asteen kulmassa. Mut nippeli tepolta löyty vastaavat nipat... vielä kun sais kaiveltua vanhat jämät jollain veks. :mad:
     
  4. rötkö

    rötkö Gearhead

    [​IMG]

    Tuossa kun simpukka cafeen kulmalta kiihdyttelin niin päräys kuulosti kalliilta. Mutta ilmeisesti päästiin vaan tuollaisilla vaurioilla.

    Eli venttiilin jousi poikki, venttiili törröttää nätisti paikoillaan onneksi. vielä kun löydän ne kiila palat jolla lautanen lukitaan paikoilleen..

    Jos jollakulla on sopivia osia jouten niin toivon ilmottautuvan 040-7578357 Toni.
     
  5. controller

    controller 1st gear

    Oon monesti kaivannu, että olis joku summeri tossa rotkessa joka varottelis ettei jää valot päälle. Pari kertaa unohtunu parkit yöksi, onneksi on hyvät akut :D
    Mutta aamusella töihin ajaessa muistin että ed. omistajahan kehuikin nyppineen jotku releet pois, ettei auto pimputtelisi joutavia. Sieltähän ne hanskalokerosta löytyikin. Mistään päin autoa en vain noille paikkaa löytäny, joten osaisko joku neuvoa?

    http://skl.kuvat.fi/kuvat/kuvailut,+osat/rele2.jpg
    6-napainen mötkylä, "SF8956001077" ja "14036201" numerot kylessä.

    http://skl.kuvat.fi/kuvat/kuvailut,+osat/rele1.jpg
    4-napainen rele, 4607036, 45375 numerot ja "HI-RAM" teksti.

    Auto on 2500 RAM vuosimallia -96 ja cummelilla toki.
     
  6. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Eikös toi "HI-RAM"-rele ole tuulilasin etureunassa konehuoneen puolella. Olikohan sammutinsolenoidille. Kaks relettä pitäs olla vierekkäin suoraan polttoaineen suodattimen yläpuolella.
     
  7. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Jaa a, olihan taas päivä. Tossa pari viikkoa vilkutellu oma laite LAMP OUT valoa päälle ja pois aina starttauksen yhteydessä. Noh ajattelin että polttimossa joku kosketus häikkä. Eilisestä lähtien se sitten onki palanu kokoajan ja tänään aattelin et nyt se lamppu sit meni. Ei muutakun uutta sisään ja testaus... Mitä vittua, ei pala. Otin toisen uuden, ei pala sekään. Sit sulakkeita katteleen, noh eihän toki ajovaloille ole sulaketta, kaikelle muulle kyllä. Johdot ja liittimet kunnossa vaikka saatanan suomivalot onkin. Sitte selkis seuraava mysteerio eli pitkä toimii ja puolikas ei. Tämä ongelma siis oikealla puolella, vasen toimii kaikin puolin niinku pitääkin. Vähän työkalujen heittelyä ja googletusta ja sieltähän se sitte taas selkiskin. Eli ajovaloja ohjaa FCM (front control module) jolla on taipumusta kyrvähdellä, uus 350$..(jes :mad: ). Lisää googletusta ja loppu tulos että sulake boksi irti, FCM siitä kyljestä veks ja talliin puhdistamaan pinni nro 1. Tuli kyllä samalla putsattua kaikki muutkin. Sen jälkeen vehkeet kasaan ja testaus ja sieltähän se valo taas löyty. Tällä kertaa selvis onneks vähän halvemmalla. On nää niin hienoja nää sähkö himmelit.... Eiköhän tästäkin joku porilainen kohta ala naamailemaan. :lol:

    CONTROLLER mä sijottaisin ton alemman releen sulakerasiaan. Jos siel ton näkösiä muita siis on, saatana kun ei enää muista miltä 2genun boksi näyttää.
     
  8. Toi eka kuva just taitaa olla se ääni moduuli ja paikka sille on kejelaudan vasemmassa reunassa oleva sulake boxi. Siellä se mulla kanssa on.
     
  9. controller

    controller 1st gear

    Juu HI-Ram rele löytyi konehuoneesta. Voisi päätellä että joskus vaihdettu, kun siellä semmonen oli ja hanskalokerossakin vielä yksi.

    Summeria kokeilin paikalleen myös, mutta hyi helevetti kun piti ärsyttävää pärinää. Eikä tainnu toimia muutenkaan oikein kun auto käynnissä huusi kun avasi oven. :D Tuntui huutavan myös kun avaimet oli virtalukossa (virrat pois) ja valot päällä. Nakkasin takasin hanskalokeroon.
     
  10. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Juuri noin toi toimii mun autossa kans.
     
  11. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    ^Eiks sen pidä juurikin ilmottaa että avaimet jäi lukkoon kun virrat ja valot on pois.
    Ja kun virrat laittaa päällee niin huutaa 5 sekkaa turvavyöstä.

    Mutta ei mulla huuda mitään jos auto on käynnissä ja avaa oven.
     
  12. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    vasemmalle käännettäessä kuulu vaimea kolahdus. no sehän selviskin trak barin pallonivelessä ylös alas välystä. jokohan sen pallo nivelen heivais pellolle sieltä. kysymys kuuluukin että mahtuuko suora tanko olemaan 2" korotuksella? ja joku kyseli siitä korin korotuksesta niin ahtoputkia joutuu vähän lyhentämään.
     
  13. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kyllä sen pitäis sinne mahtua, kerran kattelin erästä yksilöä missä oli edessä jotain 2-3", ja siinä näytti mahtuvan ihan hyvin. Se jäi epäselväks että mistä se tanko ja kiinnike oli hankittu, uniballit kuitenki oli päissä.
    Tohon omaanikin pitäis saada suora tanko koska 2,5" korotuksella akseli ei ole keskellä, ja vaikka niveliltään onkin vielä napakka niin mielstäni se mutka aiheuttaa pientä taipumaa joka osaltaan tekee ajokäytöksen levottomaksi. Ei tosin jousta lähellekään niin pahasti kuin eräs tarvike tanko jonka aikoinaan ostin, niveletkin siinä kesti peräti vuoden. Ja toisekseen akselin puolen korvake pitää tehdä uusiksi, tuo special HD-ohjaustanko ottaa kiinni trackbarin pulttiin, eikä sitä pulttia saa irti koska Keijo K. Korroosio on naittanut puslan sisähelan pultiin niin tiukasti että se ei yksinkertaisesti purkaannu ilman jonkun osan tuhoamista.

    Oishan tossa kaikkee pientä, nyt pitäis vaa ensin saada tilkittyä vaihteiston öljyvuoto. Uusi ö-pohjan tiiviste ei auttanut, nyt kun olen putsaillu ja seurannu vuotopaikkaa, niin näyttää kusevan mittatikun putken juuresta. Ei kellään ois tiedossa tiivisteen mittoja, tai jotain minkä sinne soveltais? Pitää nyt ens hätään kokeilla possumassaa sinne jottei nyt aivan joka paikkaan oksenna lätäköllistä öljyä.
     
  14. Erska

    Erska Gearhead

    Ei mulla muuta mutta... kehheh... Kaikki vaan puhuu jostakin moduuleista ja pokseista :D :poff:

    No ei, sanotaan nyt et mullakin on sähkövika.

    Nyppäsin ajovalot päälle niin pitkän merkkivalo palaa kojetaulussa eikä lähde pois vaikka vaihtaa viiksestä "lyhkäsille"... No oli vähän MINUN laittama lampun kanta apukuskin ajovalon johtosarjassa hieman lämmennyt. 100w polttimot ilmeisesti vähän tekee sitä... Nyppäs H4:sesta liittimen irti niin nyt pelittää kaikki muuten... Täytyy vaihtaa uusi kanta... Sulaneen otinkin 82 vuoden ranskalaisesta... :rotfl:
     
  15. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Mulla on just 2" korotus edessä ja hyvin mahtuu suora TrackBar oleen paikoillaan. Tangon tein 30mm akseliteräksestä, Uniball rungon päässä ja akselistossa uretaani.
    Korvakkeenhan tuonne runkoaisaan joutuu nikkaroimaan.

    Pysyykö ruiskutuksen ajoitus kuinka kohdillaan, jos ennen purkua kohdistaa pumpun ajotustapin reikäänsä?
     
  16. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    laitoin uuen raijetanko paketin niin ajattelin siitä vanhasta teettää siinä on kuitenki hyvä säätö systeemi unipaalit vaan päihin. ideana hyvä en tiiä sitten toimiiko ja onko tarpeeksi jämäkkä.voihan sitä kokeilla.
     
  17. dustez

    dustez Gearhead

    Eks sinne voi askarrella sen 3 genin trackbar tangon ? Ja juu ahtoputkia tosiaan pitää lyhentää ku nostaa 2genin koppaa, muuten hankaa päittäin ja menee putua moottoriin.
     
  18. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    kehtaakko laittaa kuvan siitä rungon päästä että minkänäköisen kervakkeen olet tehny. vähän näkis mallia. kahen vaiheilla että hitsaanko suoraan korvalliset runkoon vai sitten tekis semmosen erillisen härdellillin minkä hitsaan runkoon.
     
  19. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    No kehtaanhan minä. Tosin saattaa olla että kuvia joskus täällä ollutkin.
    Etummainen korvake on hitsattu runkoaisaan ja poikkipalkkiin. Taaimmainen korvake on sitten sidottu kahdella holkkien läpi menevällä pultilla tuohon etukorvakkeeseen. Tuo taaimmainen korvake on vielä kiinni alkuperäisessä TrackBar:n korvakkeessa. Hyödynsin sen pallonivelen kartio-osan tähän tarkoitukseen.

    [​IMG]

    Tässä tokassa kuvassa ilmenee hyvin tuon etummaisen korvakkeen rakenne ja tuenta, sekä nuo taaimmaisen korvakkeen sidepulttien kannat ja Unipallin kiinnityspultti.

    [​IMG]
     
  20. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Miten tuo uniball kestää käytössä?
     

Kerro tästä muillekin!