Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. woland

    woland 3rd gear

    Noi savut tietty huolestuttaa, kansipaffi tai yleinen kuolo?

    Ootko kattonu alipaineletkut kuntoon? Jos sieltä vuotaa niin ei käy sitten niin mitenkäänpäin järkevästi.
     
  2. pariisinsieni

    pariisinsieni 1st gear

    Ei ainakaan vielä toistaiseksi ole löytynyt vuotoa alipaineletkuista, kovasti toivon kyllä että löytyy 8) muuten on taas yks farkku menetetty vihanhallintaprojektiksi :mad: :odroll:
     
  3. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Mulla teki vähän samanlaisen tempauksen, ei tosin kestänyt kuin hetken mutta katalysaattoriin paikallistin itseltäni vian, sen verran terävästi se haisi kun joutu monoa antamaan että pääsi nilkuttamaan kotiin.
     
  4. pariisinsieni

    pariisinsieni 1st gear

    Jaahas, Ville mä sitten kiellän hajottaneeni sun auton katalysaattoria silloin kun se mun omistuksessa oli 8)
    Capricen ongelmat ilmaantuu akun irrottamisen jälkeen parin kilometrin ajan, jonka jälkeen kulku tasaantuu. Veteleeköhän ecm viimeisiään?

    Kuuluuko muuten ilmastoinnin kompuran etuosassa olevan rautaisen kolmion pyörähtää muutaman sekunnin ajan noin puolen minuutin välein vai onkohan siinäkin jotain mystistä...
     
  5. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    kuuluu jos lämppäri huurteenpoistolla. kuivattaa ilmaa siinä pyörähdellessään
     
  6. Ville.

    Ville. 2nd gear


    Nou panic! Ei tässä ketään aleta sormella osoittelemaan.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvin menee buikki taas kaupaksi NOT.
     
  8. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    hyvin tinautu uutta peltiä karpaasiin siihen asti että migistä loppu lanka. uus kela olis meidön kylillä 50€. ei muuta vikaa muttakun 50€ on vähintään 2 viikon budjetti sisältäen safkaa, bensaa, kaljaa ja muuta tarpeellista. ärh. ja korissa on joku jännä kotelo tai joku pyöränkotelon etupuolella runkopalkin päällä. siihen ei pääse käsiksi mistään välistä ellei nosta koria irti rungolta. ei muuta vikaa muttakun siitä kotelosta mikälie on jäljellä vain rippeet. tajuaiskohan inssi leimalla jos jollain astalolla pieksisi loputkin mäkeen ja ruiskuttelis kunnolla massaa tilalle :D
     
  9. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tuo tyhjäkäynti akun irrotuksen jälkeen on hetken päin h#lvettiä mullakin buikissa.Kun lämpiää ekan kerran riittävästi niin kuulee käynnistä milloin tietokone saa luvan säätää arvoja kun tyhjäkäynnillä kuuntelee.Onko mustaa savua se jota tuo tunkee?vois olla tulvimisesta kyse siinä tapauksessa,eli roskaa neulaventtiilissä tai jotain sen suuntaista?Onko kaasutinta putsattu viime aikoina?
     
  10. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Huoltoluukkua leikkaamaan sitten jostain sisäkautta.viime leimalle itekin jouduin tekemään reikää ehjiin sisäpelteihin kontin puolella että pääsi vastaavan tyyppiseen koteloon tekemään paikkaa.muuten olisi joutunut nostamaan korin rungolta.
     
  11. pariisinsieni

    pariisinsieni 1st gear

    Valkoista savua tuo oli, määrä oli vain aika hurja. Eilen illalla kaikki toimi normaalisti, mutta tänään sammuttaa aina koneen vähänkään kovemman jarrutuksen yhteydessä. Vikalista kasvaa nopeammin kuin ehtii kirjoittaa :soosoo:
     
  12. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Ei se sitten tulvimisesta tuo savu johdu,jäähdytysneste aiheuttaa palotilaan päästyään valkoista savua.myös öljyn pääsy pakoventtiilin varresta pakosarjaan saa aikaan vaaleaa savua,sylinterissä palaessaan olisi ennemmin sinistä savu.
     
  13. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Minkäslaisilla talvirenkailla porukka on näillä laatikoilla ajanut? Ja minkäs kokosta vannetta/rengasta tuonne saa maksimissaan tungettua ilman peltien silpomista.
     
  14. Jape105

    Jape105 Gearhead

    BFG Winter Slalom on hyvät renkaat, ilman nastoja, mut ovat erittäin pitävät renkaat myös vanin alla, ja valkosivukin löytyy jos joku tykkää.
    nastotetuista ei ole kokemusta.
     
  15. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    nastarenkaat ehdottomat, auton paino on sen verran iso et jos jääsohjo antaa auton alla periksi pääset kiroilee auton irti kyseisestä kohasta. mulla oli muistaakseni 16 tuumaset 225 leveet. muutaman kerran luisunu pihaantuloväylästä ohi.
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    mulla oli nastalliset 195/50/15 varmaan
     
  17. Letku

    Letku 3rd gear

    Pienen oloiset renkaat.
    Aika yleinen koko 225-235/65-75/15"...
     
  18. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Eipä ne nastatkaan autuaaksi tehneet toissa kevättalvesta pihasta pois yrittäessä,hiekkaa sai lappaa reilusti.Varmasti kyllä renkaasta kiinni aika paljon.Viime talvena en sitten buikilla ajanutkaan enkä taida ajaa ensi talvenakaan.Eipähän suolannu suotta.Kokona oli mulla 235/75/15.
     
  19. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Ei nastat mun mielestä tee niin paljon parempaa etenijää mitä vois kuvitella .
    Viime talvi meni ihan hyvin 10v vanhoilla pinnatuilla 275/60x15 ;) - lukkoperä!

    Tää on sellanen auto että muuttuu auton näköiseksi vasta kun alkaa olemaan vanteissa ja renkaissa leveyttä...
    Orkkis kumeilla aivan peeceestä
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nastat auttaa pysähtymään jos hyvät. (miel kapeemmat kun orkkisrenkaat) Lukko lienee ainut joka auttaa tuohon lähtemiseen mutta sitten taas aiheuttaa yllätyksiä tiellä verraten ei lukolliseen perään.
     

Kerro tästä muillekin!