Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Lötyykö keski tai itä-suomesta automaatin korjaajia jolle tuollasen temppuilevan 47RH laatikon vois viedä tutkittavaksi(mielellään henkilö joka tuntisi ko laatikot). Vuosi sitten vajaalla tonnilla mätetty uutta osaa laatikkoon eikä toimi vieläkään...
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Miten se oireilee?
     
  3. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Ei oikein jaksa D:llä lähteä liikenteeseen vaan vaatii mielestäni liikaa kierroksia, nelivedolla kokeillessa oire vaan pahenee. Pakkovaihteilla tai pakilla ei kuitenkaan luista, öljyä on riittävästi ja on saman väristä kuin uusi öljy purkissa. Alueet menee kuitenkin hyvin päälle kun nykäiseen niitä valitessa mutta ei edes yritä ryömiä eteenpäin, pakilla kyllä vaikka loivaan ylämäkeen. Eteenpäin lähdettäessä kun kierrokset on jo melkein parituhatta tai jopa yli lähtee "laiskasti" vaikka painaa kaasuakin sit pieni kolaus ja alkaa vetämään ihan kun heittäis pienenpää vaikka ollaan liikkeelle lähdössä???.
     
  4. jusky

    jusky Gearhead

    Onko lootassa oikea määrä öljyä? Liika öljy teki omassa 2-3 vaihde lähtöjä paikaltaan(lämpimänä).
     
  5. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    100% varmaan en voi sanoa mutta jos tuo öljytikku on tuon laatikon oma niin sen mukaan on kohdillaan.
     
  6. mafo

    mafo 3rd gear

    kuullostaa siltä että spragi voisi olla rikki, muista että 727 mihin tämä rh 47 perustuu tapaa räjähtää jos rikkinäisellä spragilla yritää revitellä :wink:

    dieseli nyt ei kierrä niin paljon mutta vaara on olemassa, älä ajaa sillä turhaan, ykkönen / pakki on turvallisia
     
  7. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Spagi ei kerro mulle yhtään mitään? ja vaikka tämä laatikko onkin bensakoneisen perässä niin just tuo lähtö on tällä nyt niin vaivalloista että kyllä jää revittelyt yrityksiksi. Onx tää spagi millainen juttu korjata? Ja onnistuuko ihan normi korjaamolta tekeminen???
     
  8. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Tuossa on 727 spragin tarina =D Spragi on periaatteessa kytkin joka tarraa toiseen suuntaan ja pyörii toiseen.
    http://www.youtube.com/watch?v=N7xWAdoQOI0


    Minusta tuo kyllä kuulostaa enemmän risalta turbiinilta. Turbiinin kytkin toimii ja ottaa mutta itse turbiinin saattaa olla kärsinyt
    .
     
  9. mafo

    mafo 3rd gear

    Kuinka niin?

    lukko ykkönen ja pakki toimii muttei drive ??

    ja mikä on turbiini kytkin??
     
  10. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Jooei, nyt minulla kävi luetun ymmärtämishäiriö... :oops:
    Ymmärsin että tarkoitit että ei luista kun turbiini menee lukkoon. Opetusvideo turbiinista: http://www.youtube.com/watch?v=pTfipsejqS0

    Täältä löytyy ammattimiehiä jotka osaavat kertoa missä vika on kertomasi perusteella. Esimerkiksi "Paskamaha" on ihan oikeasti expertti. Pistä sille vaikka yksityisviesi. Ja saat varmaan tännekin tietoutta myöhemmin, minä osaan vain arvailla... :D
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Aavistuksen haiskahtaa kyllä vapaakytkin eli sprägivialta. D asennossa sprägi on "kiinni". Jos se on paskana niin auto kulkee tosi huonosti tai ei ollenkaan. Pakkoykkösellä sprägiä auttaa lisäksi takapanta/pakkipanta jolloin auto kulkee normaalisti vaikka sprägi olis romuna. Jos pakki pelaa niin pakkipanta ja etummainen kytkinrumpu on ok.

    Ota öljypohja pois ja kato onko ylimääräistä metallisilppua, esim jotain tälläisen näköisiä osia.
    http://board.moparts.org/ubbthreads/upload2/7644805-IMG_1622.JPG
     
  12. Catano

    Catano 1st gear

    Jos automaatti spesialistiä kaipaa ni omani on ainaki Siekkisellä Kinnulanlahdessa. About 30km kuopiosta.
     
  13. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Perhana kun osais laittaa tänne kuvia, öljyt sankossa eikä metallia mukana. Öljypohjan ilmeisesti magneetissa toki hienoa "jauhoa" mutta ei paloja eikä lastuja. Öljyäkään ei tullut juuri puolta sankoa enenpää?, voinko muuten jättää öljypohjan yöksi auki? tiivari ja suodatin tulee vasta huomenna vai vetäseekö ruosteeseen het kun kosteus tulee?.
    Ps. Ja vieläkö kandee edes öljyjen ja suodattimen vaihto vai lyönkö vanhat laatikkoo kun menee purkuun kuitenkin?
     
  14. Sieltä tulee öljyn vaihdossa 6-7 litraa. Voit jättää öljypohjan auki yöksi jollei pyörre myrsky heitä hiekka pölyä sinne. Ei kannata vaihtaa öljyjä eikä suodatinta vielä vanhat takas.
     
  15. Jarppa77

    Jarppa77 1st gear

    Tänään vihdoin ja viimein oli senverran aikaa, että vaihdoin sen väljän trackbarin puslan. Ei tarvinnut uuden laitossa prässiä. Lupsahti paikalleen painamalla, ja lonksui kivasti. Meksikon Hesus oli tehnyt millin verran väljän ulkokehältään... Moogin valmiste. No välys sitten vaihtoi paikkaa:) Että tämmöstä....
     
  16. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    minkähän kokonen se pusla mahtaa olla. jos kehtaat mitata tai joku muistas sen koon. ei tarvis käyttää sen takia paaria pois paikaltaa. nimimerkillä huomena pusla kauppaan ja uuden paarin tekoon. oli hyviä kuvia tuolla aikasemmin helpottaa omanki tekoa. että tattista vaan niistä.
     
  17. Jarppa77

    Jarppa77 1st gear

    En pysty enää mittaamaan. Vanha ei oo enää tallessa, ja uus on pienen patentin kera paikallaan. Jospa joku muistais?
     
  18. xterror

    xterror 3rd gear

    Tulipas eilen värkkättyä 191 deliveryt paikalleen ja väännettyä ennakko 17 asteeseen, onkos tuo normaalia että nyt aamulla sai muutaman ekstra sekunnin sahata ennen kuin cummari läks tulille? Vai ryntäänkö vielä pellin alle ruuvailemaan?

    *juu sielt olikin menny o-renkula dv:n pitimestä*

    Ja nyt kun on tuo naftapuoli abaut kunnossa niin tekis mieli alkaa metsästämään uutta turboa että sais sinne vähän ilmaakin lisää,olisiko raadilla suosituksia?
     
  19. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    ala vai yläpään puslasta kaipaat mittoja?
    Multa löytyy alapään pusla kotoa js siitä kaipaa mittoja
     
  20. Kulkuri

    Kulkuri 3rd gear

    Mites kun tarvitsisin hieman muiden mielipiteitä laatikko asiaan. Re48 olisi tarkoitus päivittää kestämään moottorin kutitusta. Kannattaako tilata jenkeistä suoraan esim. ATS.n rakentama laatikko vai päivittää tuo oma vakiolaatikko Suomessa ammattilaisten toimesta?

    Tämä laatikko kiinnostaisi kun varmasti reserviä riittäisi. Kellään kokemusta ATS.n laatikoista?
    http://www.ebay.com/itm/ATS-Diesel-Stag ... 1257869640
     

Kerro tästä muillekin!