Raptorin pöntöstä kysymys,jälleen kerran.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja duster73, 16.7.2013.

  1. duster73

    duster73 Gearhead

    en löytänyt vastausta haulla,niin täytyy kysyä.eli onko nuo raptor-pöntöt putkeen hitsattavia,vai saako sen klemmarin kanssa kiinni?on tossa omassa käyttis-imprezassa takapönttönä joku simons ja kauhea mekkala sisällä.niin ajattelin josko raptorin laittas sinne,kun taitas juuri pituudenkin puolesta mahtua.mutta kun en oikein pääse hitsaamaan sitä putkea siihen,niin sillä kysyin.
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Muistaakseni ei oo muhvia kummassakaan päässä.

    Älä laita raptoria, ei vaimenna mitään.

    Edit.

    Voihan siihen irrallaan hitsata sovitteet ja auton alla klemmareilla kiinni.
     
  3. duster73

    duster73 Gearhead

    muistelin että raptorit vaimenti aika hyvin,muistan väärin?tuota en edes ajatellut,et hitsais muhvin päähän.pitäisi vaan lyhentää sitä entisestään lyhyttä putkenpätkää pöntöstä,kun se nippanappa sinne mahtuis.oliskohan joku muu pönttö sitten hiljaisempi?suunnittelin et ostaisin ihan vakioputken loppuun,mutta on laippaliitos katkastu ja hitsattu vaan putki sinne väliin.mistä tuon vakioputken siis pitäisi katketa.
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mulla on yksi 2 1/2" pönttö 4.3 v6 blazerissä ja ei kyllä hirveästi vaimenna vaikka on kattikin siellä! On tosin keskellä putkea ettei ihan päässä.

    Kaverilla on V8 Broncossa 2 x 2" putket ilman katteja ja raptorit siellä puoli välissä ja tahdo kuulla että se käy kun ole vieressä. On tosi hiljaset äänet. En sitten tiedä onko noissa raptoreissa laatu eroja vai vaikuttaako kone miten paljon.

    En kyllä suosittele jos hiljaisen haluat.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla oli Capricessa just tuolla kutosella joku yks läpivirtaava vaimennin lopussa, yhdellä putkella ja hyvä jos kuuli että auto oli käynnissä :eek:
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Mulla oli joskus 350cid ponchossa yks 2.5" raptori per puoli pelti sarjojen kanssa ja oli mun mielestä yllättävän hiljainen, oli vielä kylki putket molemmin puolin... Muistanko ihan väärin et raptoreissa olis ollut muhvi ilman sitä kiristys hahloa?
     
  7. BlackBird90SC

    BlackBird90SC Gearhead

  8. rusty rocket

    rusty rocket Gearhead

    Laitoin aikoinaan Corsicaan (2.8 v6) kanssa tuommosen 2.5" Raptorin viimeiseksi pöntöksi hapertuneen tilalle, enkä muistaisi, että olisi ollut mitkään pahat ja liian kovat metelit... Tosin siitä on jo kokolailla 10 vuotta aikaa, kun tuo auto meni kiertoon, joten voipi tietenkin vähän olla, että aika on kullannut muistot, mutta silti..
     
  9. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Eipä nuo pahan kuuloisia tai erityisen äänekkäitäkään omasta mielestä ole.Mulla on 307:n perässä 2kpl 2.5" raptoria,niin takana kun voi eli ulostulot on nuo vaimentimen päässä olevat putkennysät.varmasti riippuu koneesta itsessään myös tuo äänimaailma mitä ulos tulee.Ja itse hitsasin toisen tulopuolelle tuommosen kiristettävän pätkän,toinen on sit ensin 90 mutka ja sitten vasta tuo liitos tilanpuutteen vuoksi.
     
  10. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    miulla ollu muutamassa ja olen todennut paskoiksi.yhen-kaks kertaa kun saa liikaa ja startaat,ni vaimennus teho on sen jälkeen huono.pääädyt pullistuu ja sisuskalut on entiset.voihan se olla että laatu parantunut,mutten jaksa uskoa?
     
  11. artz

    artz Gearhead

    Täällä peltisarjojen kanssa 305 perässä raptorit ihan takalaidassa, oliskohan 2,5" putkea. Paikallakäydessä hiljaiset, samoin matkanopeuksissa mutta jostain syystä jossain 30-40 km/h alueella on melkonen humina. Ihan hyvät näin halvoiksi.
     
  12. pete78

    pete78 Gearhead

    peltisarjojen jälkeen keskivaiheilla 2,25" raptorit. ainakii omassa kestää klemmareilla ja vaimentaa ihan jonkin verran. tyhjäkäynnillä ihan nätit jytinät ja antaa meteliä vasta kun polkee rajummin. ei mitenkää kovat äänet, vois olla kovemmatkin. matka ajossa ei mitään meteliä...ilmavirta kuuluu kovemmin.
     
  13. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Mulla 383, peltisarjat ja ennen taka-akselia 2,5" raptorit ja putket loppuu niiden jälkeen. Helvetillinen mekkala aina ja matkassa joutuu huutaa :D. Ei noi paljon paremmin vaimenna ku edelliset simons-tyyppiset suorat.. alkuun tuntu vähän paremmilta mut on tainnu villat jo palaa.
     
  14. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Aivan varmasti suuri merkitys loppuuko pakoputkenpää auton alla vai takana. Siis ainakin sisälle kuuluvaan meluun.

    Se kiinnostaisi onko eroa missä pönttö sijaitsee. Eli edessä lähellä moottoria ja takana juuri ennen pakoputkenpäätä.
     
  15. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Raptoreissa on kumminkin jotku villat sisällä?
    Mulla 3" pömpelit ja melkein vaimentaa liikaa, mut jos sieltä villat lentää mäelle.
    Saattaa ollakin sit ihan ok sen jälkeen.
     
  16. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Vaikuttaa ja paljon se että minkä verran pakokaasu ehtii laajentua ennen vaimentimeen tuloa.Mulla oli yksi 2,5" raptor alunperin katin paikalla heti pakosarjan jälkeen ja ääni oli paljon terävämpi kuin takana olevalla samalla pöntöllä.Tein sitten jaon vielä toiselle pöntölle,jolla sai vielä lisää mataluutta ääneen.
     
  17. pete78

    pete78 Gearhead

    Ollaanko nyt siinä lopputuloksessa että auton alla olevat vaimentimet vaimentaa vähemmän kuin auton perällä olevat, siis sijoittelun kannalta ja 1 vaimennin / putki.

    Itteeni kiinnostaa tämä asia siinä mielessä että nyt on 2,25" putket ja raptorit siis keskivaiheilla autoo. Ääntä pitäs saada vähän lisää mutta ei mitään suoria putkia. Mietin tuossa että mitehän muuttus esim afterburnereilla tai terminatoreilla. Niistä löytyy db tietoja netistä mutta ei raptoreista.

    Onks kellään kokemuksia red hotseista, vai oliko se hot redseistä :) siis niistä glaspackeistä...
     
  18. pete78

    pete78 Gearhead

    oko muuten kukaan testannu onko afterburnerissa tai terminatorissa kovempi ääni ku raptorissa?
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead


    Flowmasterin 40 sarjan pöntöissä on aika race soundi. Mulla on sellaiset -67 289 Mustangissa, ja ei ollenkaan kumise sisätiloihin. Pöntöt sijaitsevat juuri ennen taka-akselia.

    Tuosta löysin videon, jossa verrataan Flowmastereiden soundia alkuperäisiin.
    http://www.youtube.com/watch?v=b0TlJeIJx60
     

Kerro tästä muillekin!