Runkonumero "huonona"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja jarpat, 24.7.2013.

  1. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Mites suhtautuvat katastuksessa, jos vanhan auton runkonumero on "heikosti luettavissa"? Ja onko asiaan mitään keinoa avuksi? Ei sitä vissiin passaa ittekään parannella..? 50 vuotta vanhaan autoon tuskin maahantuojaltakaan saa apua ko. tilanteessa. Kokemuksia?
     
  2. olssi81

    olssi81 Gearhead

    Mulla oli oldsista runkonumero ruostunut huonoksi ei saanut selvää.

    Inssi sanoi kontorilla et lyö uus numero johonkin tohon viereeen.
    Piti oikeen käydä uusintanäytöllä että nyt on meistattu numero.
    Ei ongelmia senkään jälkeen.
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Sen numeron saa kyllä meistata itse varsinki kun noin vanhassa pirssissä sitä ei tod.näk. alunperin ole edes ollut rungossa.
    Voihan sitä vanhaakin koittaa parannella taltalla, hiomalla esiin etc.
     
  4. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Sehän siinä kai just onkin, että sitä on 50 vuotta hiottu ja maalattu.. Ehkä mä käyn ensin konttorilla ja katotaan mitä ne sanoo. Kun se niin huonosti erottuu, niin esim valaistuksella on sen lukemisessa iso merkitys. Vois kai siitä yrittää ottaa oikealla valaistuksella mahdollisimman hyvän "kuvan" varuilta, jos tulee konttorilla sanomista ja jos antavat luvan, niin meistauttaa sitten uuden koodin vielä lisäks.
     
  5. juk1

    juk1 3rd gear

    Ite oon kans muutaman kerran meistaillu uusiks. Rälläkällä vetässy puhtaaks meistannu, sinkkispay päälle sit jesaria siihen numeron päälle ja teipin toinenpää silleen näppärästi kaksinkerroin jonka jälkeen alustamassaa päälle. On nimittäin pirun helppo leimalla kun raottaa vaan sitä teippiä ja joka kerta puhdas hyvin luettavissa oleva runkonumero.
     
  6. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    AInakin itseltäni, eivät katsurit ole katsoneet runkonumeroita ainakaan +10 vuoteen.. Tee sitten jotain jos ne itse niin vaatii.
     
  7. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    eikä noin vanha tartte meistettyä numeroa,riittä alkuperäinen lätkä.
     
  8. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    riippuu aivan katsastajasta. mulle ainakin yks nuori sälli a-katsastuksella huusi naama punasena että auton maahantuonti pitää selvittää ja kaikki paperit from carl helsinki-tyypiltä ja amerikasta (tollanen nimi rek.otteen lisätiedoissa). kyseessä sama tyyppi jonka mielestä mun '90 fleetside olis ollu vähäpäästöinen vaikka sitä ei otteessa sanota ja muutenkin pakuthan tuli vähäpäästöisiksi lain mukaan '93? ja sama tyyppi hylkäs kyseisen laviskan koska takaiskareista kuulu outoa ääntä. vaimennusteho oli hyvä mutta että outoa ääntä... oli savea siellä putken välissä.

    noh runkonumeroon, vein auton seinäjoelle katsastettavaksi ja ennen sitä pieksin uuden numeron. jouduttiin tekeen muutoskatsastus koska numeron paikka vaihtui mutta muuten hommassa ei ollu mitään ihmeellistä. cadillacia leimatessa katteltiin että numero on kans aika huono, alavudella katsuri meinas että piekse siihen viereen uus niin ei tarvi muutoskatsastaa kun paikka ei vaihdu
     
  9. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    saahan sitä huuta ja mesoa ,mutta pitäähän katsastajankin tietää säännökset,käsitääkseni? se vuosimalli on 60 luvun taiteesta(noin) mitä vanhemmissa ei vaadita meistosta.miulla ei ainakaan ole "alkuperäisessä"(paljon muutetussa) 54 suomi chevyssä,eikä ollu 35 tuonti dodgessakaan mitään meistoksia. vittu kun en osannu löytää sitä tekstiä jossa tu selviää.
     
  10. jarpat

    jarpat 3rd gear

    No se on nähty ennenkin, että käytännöt vaihtelee rajustikin eri katsastuspaikoilla ja maakunnissa. Ja mulla ON se numero siinä "rintapellissä", mutta on tosi huono.. kattotaanny jos sinne konttorille joskus pääsee, että mitä ne sit sanoo...
     
  11. Stukaz

    Stukaz 1st gear

    -64 eteenpäin tarvitsee valmistenro meistoksen. Muistaakseni -93 eteenpäin pitää olla ajoneuvon oikealla puolella.
     
  12. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    muistelin samaa vuotta,ietllä 63 rivierassa ei muistaakseni ollu kanssa numeroa???
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Täälläkin jouduttiin muutama vuosi sitten teettämään raskoneella uus meistos kun joku kaheli oli porannu yläkolmiotuen kiinnikkeet runkonumeron päälle :odroll: ... Ei riittäny se tuulilasin alalaidassa oleva.
     
  14. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mulla on ollu parinkin auton kans sama juttu. Tohon tän hetkiseen kulkineeseen vinguttelin isoilla kirjaimilla ja niin syvät ettei ihan heti pois ruostu. Kun ne meisteillä hakatut on niin matalat että ruostuu muutamassa vuodessa näkymättömiin.....
     
  15. virta

    virta Gearhead

    Hae Motonetistä meistit ja lyö itse uusi numero.Lauta vaan viereen johon koelyönti jottei meisti ole väärinpäin ja näin vain eteenpäin kirjain kerrallaan.
    merkkiliikei ei halua auttaa,se on totta.


     
  16. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Ei kelvannu noin 15mm kaiverretut, pitää olla 9mm meistetyt ainakin mulle sanottiin.
     
  17. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mää kysyin siltä katsurilta et saako sen tehdä sillä vingulla, kun saa selkeempää jälkee. Ja sit kun vein sinne jälkitarkastukseen niin se löi ne merkit siihen et se on hyväksytty. Alkuperäinen numero näkyi vielä vähän, itse asiassa se katsuri suositteli tekemään uuden, koska se alkuperäinen ei enää kauan näy.
    jälkitarkastuksessa kyllä katsottiin jotain muutakin, mut toi meni siinä samassa.....
     
  18. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Mullekin neuvottiin tekeen uusi, mut ei ollo mitään puhetta miten ja sit katastuksessa toi itte kaiverrettu ei kelvannukkaan, no meni kyllä läpi mutta kaiversin siihe parhaaseen meisto paikkaan ton numeron.
     
  19. Aako

    Aako 1st gear

    Kyllä se itekaiverrettu on kelvattava: Kaikki ne käytännösä on alunperinkin itekaiverrettuja/ meistettyjä! Fontin MINIMI koko on määrätty!
    Itse olen useasti pirralla kaivanut huonoja numeroita syvemmiksi ja hyvin on kelvannut...
     
  20. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Oliko jollain tai jossain tarkempaa faktatietoa tuosta vuosimallista mistä eteenpäin runkonumero pitää meistettynä löytyä. Ne ei varmaan konttorilla usko jos selittää että kun oodeella luki niin...
     

Kerro tästä muillekin!