Moottoriprojekti sbc 350-->383

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Naumasto, 30.8.2011.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ei se ehkä tainnu olla nokka mikä siellä vammailee.Pitää nyt kuitenkin laskee öljyt vielä pois ja kattoo se filtteri.
    Otin venakopat irti ja ei ollu keinut ainakaan löysällä,mutta venakoneisto haisee ihan bensalle ja öljy mitä siellä oli haisi kans ihan bensalle.

    Mistäs tuo nyt sitten johtuis??Ei kai siellä nyt bensan pitäis haista,vuotaako joku venttiili vai häh??Kyllähän sitä tosin varmaan melko paljon jäi palamatta kun sitä aikasemmin käynnistelin...

    Tulpanjohdot oli myös vähä jotenkin öljyisen näköiset,en tiiä johtuuko siitä että rähmänäpeillä on niitä kosketellu vai onko vuotanu kopan alta sen verran.Tulpat oli kyllä ihan tarpeeks tiukalla,mutta noin teoreettisesti eikös se vois imee tulpan välistä ilmaa,mennä laihalle ja pätkiä sen takia?
     
  2. mxu

    mxu 3rd gear

    kaasari tulvii...
     
  3. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    Jos tulpat on löysällä, kulkee tavaraa pytystä ulospäin ja äänikin on sen mukainen. Eli vähän niinkuin pakosarja vuotaisi kannen juuresta.
     
  4. HT

    HT Gearhead

    Tuota ei kyllä voi olla huomaamatta. Kerran jäi yksi tulppa löysälle ja ääni oli kuin höyryveturilla.
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Okei,seuraavaks menee sitten syyniin virranjakaja.Pitänee ottaa lainaan jostain varmasti toimivaks todettu ja kokeilla sillä,jos tuosta ei muuten löydy mitään hämärää.
    Ja jos ei se auta niin sitten kaasarille sama homma.Sattansbärkkel!!!
     
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Minkälainen bensapumppu sulla on? Ootko mitannu b-paineita? Vois olla syy tulvimiselle jos liikaa painetta.
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Carter M4685.
    Se vois olla kyllä hyvinkin mahdollista.Bensaletkun kun ottaa kaasarista irti ni ruikkaa aika paljon soppaa pihalle.
    En oo mitannu paineita mut ei toi kyllä mikään älytön rallipumppu oo.Jeg´sillä mainostavat 23gph ja Summitilla sitten free flow 40gph.Tiedä sitten paljo vakio virtaa.

    Sunnuntaina sais kaverilta varmasti toimivan kaasarin lainaan niin sitten selviää et oliko se vika kaasarissa,jos ei se auta niin sitten lainataan virranjakajakin :D
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    oliko sulla hollikka siinä? höräytä käymään ja sammuta ja ruuvaa bensanpinnan tarkistusruuvi auki. sieltä ei sais lorotella bensaa ulos vaan pinta on sen ruuvin reijän alareunan kanssa tasan.
    jos kaasari "uittaa/tulvii" niin sillon kohokammion neulaventtili on jollakin tapaa pois pelistä ja kohokammiot on täynnä bensaa.
     
  9. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ei oo tällähetkellä,tarkoitus on laittaa 750cfm vakuumi.Se vaan temppuli ensikäynnistysvaiheessa ni nyt on toistaseks 600cfm carteri.

    Siitä otin kannen auki,putsailin sen ja kattelin että neulaventtiilit varmasti sulkeutuu...kaikki näytti ja toimi ihan normaalisti.Hieman karstainenhan tuo oli,tupsautteli kyllä aika paljon kaasariin kun sitä ensikertaa käynnisteltiin...
     
  10. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    Yleensä ittekkin täällä Overdrivellä kyselevänä osapuolena, mutta nyt täytyy vielä heittää omakohtaisia kokemuksia. Eli mullakin on toi sama Carter M4685 bensapumppu ja muutaman ensiöpuolen neulaventtiilin sillä sain rikottua(vuotamaan), ennenkuin asensin bensanpaineensäätimen ja mittarin. Pumpun pumpatessa paineisku aiheutti sen, että mittari heilui kun hullun mulkku ja paine käväisi n. 12-13 PSI:ssä. Säädin bpsäätimellä suurimman paineiskun pois ja nyt mittari väpättää n. 6-7 PSI:tä.
     
  11. supo

    supo Double Gearhead

    Heität ne vanhat paskat kaasarit mäkeen ja ostat siihen myllyn päälle 750 tuplapumppu mekaanisen Holleyn ja regun niin alkaa homma pelaamaan niin kuin pitää!!Eli laitetaan eka tonni sotalla moottoriin ja sitten kalkkiviivoilla ruvetaan säästämään ja toivomaan että pelaa vanhoilla jakajilla/kaasareilla joilla jo miljoona ajettu.Anteeksi mutta oli pakko kun harmittaa kun mies tuskailee...Terv:Opittu kanssa kantapään kautta!!
     
  12. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Mitähän paskaa Supokin sopeltaa, tuplapumppu Holley oikeen kaupasta. Se varmasti helevetin paljon halvempaa kuin säätää se olemassaoleva "sohlo" kuntoon ja oppia siinä samalla vai häh. Tuplapumppuhan toimii joka koneessa senkun pulttaa kiinni ja vot...
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Puhun kokemuksesta kun vanha paska kaasari on jo neljänkin jannun käytössä ollut josta vedetty lähes kaikki paskaksi jne.Uusi Holleykin täytyy säätää säätöihin!!On opiskeltu asia ja uuden kaasarin kanssa pääsee alueelle heti muutamien säätötoimien avulla mutta se vanha paska jne.Ja pieni neuvo että kannattaa ainakin perusasiat laittaa kuntoon ennen kuin koittaa säätää yleensäkin mitään!!Harmi kun Ville olisi toisessa tallissa niin laitettaisiin porukalle kone säätöihin!!Ja Henkselille tiedoksi että tätä on opeteltu jo -80 luvun alusta asti eikä vieläkään kaikkee osata!!
     
  14. verkonpaino

    verkonpaino 1st gear

    Bensanpaine tod.näk. liian korkea. Normisti kaasaripeleissä on ollu n.0.25-0.45bar. Oli siellä sitten carteria tai holleyta. Vaikka neulaventtiili näyttäiskin hyvältä, se voi siltikin vuotaa jos paine liian korkea. Tulpanjohdot jakajanpäässä ja pytyillä varmasti oikein? En menis muuttamaan sytkän osia (jos ne on muuten ehjät) ennekuin on toi bensan tulviminen korjattu. Jos pystyt ajamaan maantiellä pidempää lenkkiä, vilkase sit tulpat. Niistä näät parhaiten miten on seokset vituillaan. Värin pitäis olla vaaleahkon maitokahvin sävyinen.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tuli tohon omaan 383 pattii laitettua sellainen sohlo 750vaakkumikukkumalaattori hollikan trick kitillä. Poris 60Ft 1.69 ja hylsy painaa kuskin kanssa yli 1600kiloo, et voi se sohlokin toimia kun sen kunnostaa. Sytkäkin on säädetty korvakuulolla sihen kohtaan jossa ei enää kilise.
     
  16. peltsi

    peltsi Gearhead

    Eikös toi hollikka ole ainakin mekaanisena versiona hyvin yksinkertainen palauttaa alkuperäiseen "loistoonsa".

    Mudracerin koneesta, millä nokalla ja paljon annat koneen kiertää?
    Mikä tuli loppuajaks Porissa?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nenu on Compin 268 mekaaninen rulla ja 6tonniin asti se vetää, 174 maalissa.
    Taitaa olla just pikkasen päälle 300 oikeaa kaakkia :rotfl: .
     
  18. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ei se nokka oo,se nyt on selvä...ei ollu öljyissä mitään ylimääräisiä sattumia.Filtterin teurastin,ei sielläkään metallia.Laskin siitä öljyt eri astiaan,sormilla hypistelin ja magneetilla härnäsin,ei mitään.Huh :D

    Kyllä se nyt taitaa olla kaasari mikä tulvii,öljytkin hais ihan bensalle.Ens viikolla pitäis tulla regulaattori ja b-painemittari.Oisko se sitten hyvä joku 6-7 psi:n paineet??

    Kyllähän supo minä olisin ostanukki vaikka uuden kaasarin mutta kun taskut on tällähetkellä tyhjät.Jakajassakaan ei oo muuta vanhaa oikeestaan ku runko.Kun tuossa 4kk liiton rahoilla ja 2kk sairaslomalla oli niin ei siinä varsinaisesti rikastunu.
    Missä tallissa muka autetaan porukalla miestä mäessä eikä vaan toljoteta ja vittuilla :eek:

    Ei mulle tullu mieleenkään et tohon ois tarvinnu jonkun regun,ku ei toi varsinaisesti mikään rallipunppu oo,oppia ikä kaikki.
    Tuonkin holleyn mikä mulla on,purin,putsasin ja vaihdoin tiivisteet,powervalven jne.Voihan se olla et se meni siinä ensikäynnistysvaiheessa sitte sököks,tai sitte mokasin jotain...pitää varmaan purkaa se vielä kerran.
    On piuhat oikein,se toimi ihan hyvin siihen asti ennen ku alko röpöttää.En pysty ajaa lenkkiä,leima meni umpeen johtuen em.tilanteista.Ja kun ei tuo nyt käy oikein kovin hyvin.

    Ai se on Mudracerin panssarivaunu???Kunnon sleepperi 8)

    :mad:.... :mad:.... :mad:.... :mad:.... :mad:.... :mad:
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se pansvaattori ole mun mut malibus on ihan tavis perusmekaaninen bansabumppu ja hyvin soppa riittää.
     
  20. verkonpaino

    verkonpaino 1st gear

    Eli noi oireet on alkanu sen jälkeen kun oot asentanu sen sähköpumpun?
    Siloon vaikuttais just siltä et paine on liian korkee. Ei tarvii ollakkaan mikään rallipumppu, jos pumpun moottorissa tai sen painepuolella ei oo minkäänlaista painetunnistusta (mitä harvemmin on missään halvemmassa peruspumpussa) joka tunnistaa ennalta säädetyn rajapaineen ja katkasee sen seurauksena virran pumpulta => rajottaa painetta, voi tollanen peruspumppukin työntää sen 1- 1,5 bar joka onkin jo normi kaasareille hieman liikaa. Toi 6-7psi (n.0.4bar) kuulostais kohtalaiselta, ei ainakaan ekassa testissä yhtään yli ton, ennemmin alottais vaikka 5psi ja seurais miten kone toimii ja miltä tulpat näyttää, sen jälkeen sit tarvittaessa lisää hieman painetta mut en menis ainakaan ton 7psi:n yli kaasarikäytössä.
    Tota kaasarin toimintaahan siä voit kokeilla ennen regun tuloa myös niin et jollain erillisellä katkasijalla ohjaat pumppua n.5-10sek. ja pidät pidemmän tauon ettei kaasari tulvi. Jos nyt motti toimii normisti, ei kaasariakaan tarvii välttämättä vielä purkaa.
     

Kerro tästä muillekin!