TH700 naputtaa!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja falcon, 28.7.2013.

  1. falcon

    falcon 1st gear

    Eli auto on chevy pickup -90 350 koneella. Lauantaina kävin aamusta huoltsikalla aamukahveella, ja kun sieltä lähtiessäni löin koneen tulille, niin heti kuului semmonen metallinen kihnuttava naputus. Ajelin kotiin n.6km, vaihteet pelas ihan normaalisti ja muutenkin, paitsi tuo ääni, joka lisääntyy kierrosten kanssa. Tyhjäkäynnillä kuuluu vähemmän. Tuli heti mieleen, että kun kerran kaikki pelaa, niin olisiko vetolevy kaputt...

    Sitä ei taida saada vaihdettua sinne väliin, eli onko loota tipautettava kokonaan pois?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Naputtaako veto päällä, moottorijarrutuksessa ja vapaalla samalla tavalla?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Loota ja turbaani pitää tiputtaa pois jos vetolevy pitää vaihtaa.
     
  4. falcon

    falcon 1st gear

    Joka vaihteella 1-p samalla tavalla, paikallaan ja ajaessa. Pintakaasulla ja moottorijarrutukses ei paha, mutta jos vedättää, niin lisääntyy.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ettei se ääni kuuluis moottorista?
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ei tarvi kuin pieni vuoto olla pakosarjassa niin kuulostaa ihan naputukselta ja nimenomaan lisääntyy kun vedättää eli kuormittaa konetta.
    Vasta tos yhestä chevyn 305 löysin vuodon 7 pytyn kohdalta ja kun kokeilin pakosarjan kiinnityspulteja niin ihan löysällä olivat, kiristys ja naputus loppui siihen.
    Vuotojen paikallistamiseen mulla on kuulosuojaimet joihin porattu toiseen kuppiin reikä ja siihen 5mm letku, sillä on hyvä kuunnella mistä vuotaa kun letkun toista päätä kuljettaa pakosarjoissa koneen käydessä.
     
  7. falcon

    falcon 1st gear

    Äkkiä kun silloin allepäin hieman kuuntelin, niin aivan kuin olis kuulunu siitä turbaani kotelon paikkeilta.
     

Kerro tästä muillekin!