Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. 944676

    944676 1st gear

    noissa manuaaleissa taitaa kaikissa olla toi kytkin jostain sieltä mihin ei aurinko paista.... kysyppä tolta raimo3500:lta neuvoja on vissiin tapellu jonkun verran sen kytkimen kanssa.
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kokeile tippakannnulla. Letku tippakannun nokkaan ja työsylinterin ilmausruuviin,sit vaa pumppaa nesteet alhaalta ylöspäin.
    Tai sit jos saa paineistettua nestesäiliön niin sekin toimii hyvin.
     
  3. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Ja tippakannun tilalla voi kokeilla vähän isompaa injektioruiskua. Sellainen ei apteekissa montaa euroa maksa. Muutaman nestekytkimen kanssa on ollut samanlaista ilmausongelmaa. Ja tuolla tavalla ne on saatu ilmattua.
     
  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    armotonta polkemista oli silloin kun itse vaihdoin pääsylkyn. korjaamollakin nostivat kädet pystyyn, kun ei ilmaannu niin ei ilmaannu. sitten auto seiso pari kk:ta ja kävin välillä polkemassa kytkintä sekä ajelemassa sillä, niin sinä aikana se ilmaantui vahingossa...
    nyt sitten kun taas tuli nesteet pihalle jostain syystä, niin vaihdoin koko järjestelmän. eli pääsylkky+letku+työsylkky. siinä oli valmiina nesteet sisällä ja ilmattuna, ei sitä vaan sellasenaan saanut tungettua paikalleen, joten letku irti ja osat paikalleen... pienellä ilmauksella alkoi toimimaan.
    ja silloin kun sitä itse ilmattiin ekaa kertaa, niin yritettiin kyllä kaikenmaailman konstit. ylhäältä päinä, alhaalta päin, koneellisesti... yms.
     
  5. Ronimus

    Ronimus 3rd gear

    Tulipa kanssa juuri pyöräytettyä kokeeksi Subbariin (K2500) alle 265 75 16 rengastus American Racing vanteilla. Kyllähän nuo aikas komean kokoiset pallot on ja saa nähdä millaiset on ajella 245 Allterraineihin verrattuna..

    Silmällä katsottuna halkaisijaltaan eivät hirveästi ole isommat,mutta AT:ssa kuvio on tietysti aika korkea. Hauskasti etuvanne tulee ulos kaaresta,mutta kyllähän ne räyhäkkään näköiset on :D

    Joutuuko tämän kokoiset siis jo muutoskatsastamaan K2500 mallissa?
     
  6. amaz

    amaz 2nd gear

    Ei tarvitse kun 245/75R16 on vakiokoko
     
  7. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Ite otin releelle herätteen sulaketaulun gauge-sulakkeesta, siellä on sähkö aina kun on virta päällä.
    Sähkö releelle akulta ja uudet piuhat pumpulle.

    Tuossa on kyllä nii vähä releitä ja johdot paukkulankaluokkaa et mitään ei uskalla rosvota mistään...
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä tein myös samoin Tammen ohjein ja ohjastuksella.
     
  9. Ronimus

    Ronimus 3rd gear

    Ok, sepä kiva 8)
     
  10. persus

    persus 3rd gear

    muisataako kukaan minkä kokonen alapää on siinä takajousen naulassa?tekisin vaan valmiiksikorokepalt akselille ni tietäs minkä kokonen reikä tarvi porata...ei oikeen taida mitalla päästä käsiks...
     
  11. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Onko ideoita/vinkkejä vetonivelen suojakumin ja niitatun alapallon vaihtoon nelikko pickupissa?
     
  12. gmc_sierra

    gmc_sierra 1st gear

    ite oon nämä hommat tehny silleen, että ottanu vanhat pois ja laittanu uudet niiden tilalle
     
  13. amaz

    amaz 2nd gear

    Ja jossain välissä kokonainen uus etuvetoakseli A1 Cardonen korjaamana osana maksoi vähemmän kuin kaksi uutta suojakumia...
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Happisaha aka pillit. Yleensä ne niitit on tiukassa tai vitsin tiukassa.

    Jos ei oo pillejä käytössä niin hiot rälläkällä ne niitin kannat pois yläpuolelta ja moska heilumaan. Jos ei lähde niin sitten poraat ne niitit veke, ite oon tehny silleen että poraa pikkasen niittiä pienemmällä terällä ja loput vingulla, saa helpommin pysymään tukivarren reiät alkuperäisen kokoisena.

    Suojakumien vaihto on varsin simppeli homma, vetari pois ja uudet kumit tilalle. Puolen tunnin homma. Uus vetari makso Koskisella ainakin viime talvena n. 160€ nopeella aikataululla, joten ei oo pahanhintainen sekään. Ja amerikasta tietty halvemmalla.
     
  15. ViLU

    ViLU Gearhead

    Tuli tossa ihmeteltyä oman Suburbanin PTO:n toimintaa. Kaapelin oli ottanu jo edellinen omistaja pois ja meinasin, että kun pistän kaapelin kiinni niin PTO skulaa. Nooh, eipä toiminut. Päätin sitten tiputtaa PTO murikan lattialle.

    Selvisi, että eihän se ole toiminut siitä lähtien kun se on tohon SM465 lootan kylkeen naitettu, nimittäin taitaapi toi PTO olla väärällä puolella lootaa (kuskin puolella), koska se PTO:n ratas ei todellakaan osu lähellekään laatikon ratasta. Muutenkaan asennus ei ole mennyt ihan putkeen, kun osa pulteista pohjasa kierteisiinsä niin oli sitten laitettu viisaana vaan lisää prikkoja pultteihin, eikä sittenkään ollut toi PTO kunnolla laatikon kyljessä. Olisi ollut järkevämpää ihan vetää rälläkällä jokaisesta noin 10mm vekeen... :poff:

    Onkos muilla PTO kikkaraa ton manuaali lootan kyljessä ja kummalla puolella se on? PTO on Chelsea series 100.
     
  16. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    PTO? PistääToimiinOudosti?
     
  17. ViLU

    ViLU Gearhead

    Power Take-Off eli voiman ulosotto... Joku veronkiertojuttu joskus aikoinaan? Oikeen mainittu rekisteriotteessa kytkettävän nelivedon kanssa...
     
  18. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Ai, näihin on sellasiakin. Henk.koht.ei sitten ees kaljan voimalla mitään ideaa miten vois hyödyntää omassa kikkareessa ;)
     
  19. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mitä nyt tässä vielä pähkäilin niin eihän tolla oo väliä kummalla puolella se oikeen on tai tietenkin on sitä väliä, että mahtuuko se siellä olemaan, mutta toimii kummallakin puolella.

    Joten toi mun PTO pitäis kääntää siinä nykyisessä paikassaan vaan 180astetta ympäri, että PTO:n rattaat kohtaa vaihdelaatikon rattaat. Tietenkin sitten muuttuu toi PTO:n ulostulo akseli. Oli ennen auton keulaan päin ja nytten sitten muuttuu peräpäähän päin.

    Toi on sitten ihan oikeesti ollu vaan pelkkää veronkiertoa, koska noi rattaat ei ole ikinä kohdanneet toisiaan. Pitää vielä hieman tutkii kummalla puolella lootaa peräpäähän päin on tilaa jos sinne joskus haluu jonkun kompuran tai hydraulipumpun viritellä...
     
  20. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    jospa ny ensimmäisenä heittäis arvauksen 9-13mm kolonen... Viikonloppuna voin tarkentaa kun pääsen kotia ja käyn varastosta etsimmässä orkinaalit osat.
     

Kerro tästä muillekin!