ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. jrasi

    jrasi Gearhead

    Aikanaan myin Opelin Senatoria, pyynti oli jossain kahden kiloeuron yläpuolella. Yksi soittaja oli äänestä päätellen näitä hevosurheiluun hurahtaneita eläkeläisiä. Puhelu meni kutakuinkin näin:
    "Mitä Opel maksaa?"
    "Ilmotuksessahan lukee hinta, paikanpäällä saa tingata"
    "Onko alumiinivanteet ja vetokoukku?"
    "On"
    "1500e"
    "En myy tuohon rahaan ja tinkaukset hoidetaan edelleen paikanpäällä"
    "1700e!"
    "Edelleen, tule paikanpäälle tinkaamaan"
    "Pyöritäksää jotain autokauppaa??"
    "En..."
    "HAISTA SITTEN V...U!" ja luuri kiinni.

    Hortto Kaalolla tais olla vaan paha päivä.
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Heh.

    Ostajat on ihmeellisiä, kun yrittävät ostaa autoa joka ei ole kaupan. :D

    Tuota omaa harrastekulkinetta olis viimeksi sunnuntaina ollut ostamassa yks :pinup: :n kaveri, ja pari kertaa muutenkin kysytty et "mihin hintaan luopuisit" yms. mut eipä oo tarvinnu ottaa selvää onko ostajat kuinka tosissaan, kun auto ei ole kaupan, enkä näin ollen mitään summaakaan sanonut.

    Mut pistää se kuitenkin hymyilyttämään. :D
     
  3. Bussikuski

    Bussikuski 3rd gear

    Tuosta että ostatellaan autoa vaikkei myynnissä,arvatkaa millasta on ajella bensa Hiluxilla,tuntuu et ain kun pysähtyy on joku savannien mies tai eläkeläinen ostamassa,ois vissiin hyvä linja-auto sinne savanneille...
     
  4. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Tästä tulikin mieleeni tapaus kun olin virman hiasella kotona niin yöllä oli oven väliin ilmestynyt lappu "haluan ostaa autosi 040xxxxxxx"!

    Suosittuja pelejä :D

    Pari viikkoa tän tapauksen jälkeen näin kun saman mallisia tojotoja lastattiin kotikadulla virolaiseen autonkuljetus autoon.
    Kattojakaan ei tässä kuljetuksessa säästelty! Jos yläkerran auto meinas jäädä liian korkealle niin jätkät painatti alakerran autoa sen verran länään että mahtu! :rotfl:

    Ilmeisesti tummat pojat oli olleet ostoskierroksella meillä päin.
     
  5. kj

    kj 2nd gear

    Taas näitä?
    Onko joku saanut tältä postia?


    Viesti: Hello, is your car stil avalable for sale?

    Ota yhteyttä kysyjään seuraavilla yhteystiedoilla: Van Scott

    Puhelinnumero: 4655678765
    Sähköpostiosoite: vanscott8@gmail.com
    Haluan, että minuun otetaan yhteyttä sähköpostilla
     
  6. millioncid

    millioncid 1st gear

    :rotfl: Mulle tuli samanlainen viesti mut herralta nimeltä daniel schulz :wc:

    :oops: hupsis
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Lopettakaa nyt jo viimeinkin noitten paskapostien kopiominen tänne foorumille!! Siitähän on ollut jo useampaan kertaan mainintaa, että spämmibotit löytää noi tekstit täältä ja osaa kohdentaa hyökkäyksensä tänne tarkemmin. Ketä kiinnostaa, mitä höpöhöpö -tarjouksia olette spämmäreiltä saaneet, kun niitä kerran kaikille muillekin tulee?? :mad:
     
  8. kj

    kj 2nd gear

    Toiveenne toteutuu. :)
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä taas laiton Cougarini myyntiin Nettiautoon ja jo tuli mielenkiintoisia tarjouksia. Ensimmäinen tyrkytti jotain vanhaa latoa vaihdossa. Lisäksi paria Mustangia ja Harrikkaakin on yritetty tohon vaihtaa. Yksi tyyppi tarjosi ihan käteistä rahaa jopa sopivan summan ja kun hänelle soitin asiasta ilmoitti hän tulevansa tota kattomaan. Eipä oo kaveriaa näkyny, joten saas nähdä...

    Mutta toi lato oli kyllä yliveto :rotfl:
     
  10. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tämä tuntuu olevan peruskuvio muussakin kaupankäynnissä. Yhtä kitaraa kun vapun alla möin hintaan 300 €, parikin 200 € tarjoajaa oli. Heille sanoin suoraan että tervetuloa. Eikä sen koommin kuulunut heistä. Lopulta kauppa syntyi 240 € hinnalla.
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead


    Joo. Tommosta se on. Onneksi mulle on ihan sama meneekö toi kaupaksi. Jos ei mene, niin kasvakoon tuolla tallissa sitten vaan korkoa tuleville vuosille :rotfl:
     
  12. Eagleheart

    Eagleheart 1st gear

    Maanantaina laitettiin auto myyntiin klo 2100, lahon korin takia hintapyynti oli puolet nettiauton toiseksi halvimmasta. Puoleenyöhön mennessä tuli kaksi tekstaria jossa toisessa tarjottiin rahaakin, muttei riittävästi. Tiistaina rahantarjoaja soitti, haukuin autoa viitisen minuuttia ihan mädäksi ja hetken neuvoteltuamme päädyttiin sopivaan hintaan. Tyypillä oli kauhea polte saada auto, mutta matkaa oli 450 välissä. Sovittiin että tulee joskus puolenyön maissa hakemaan, lähellä puoltayötä tuli tekstari; ollaan vähä myöhässä, mutta tulossa..

    Joskus 0100 tyyppi kurvasi pihaan, kateltiin viis minuuttia pimeessä autoa, ajettiin parin km lenkki, tehtiin paperityöt ja käteinen raha vaihtoi omistajaa. Hyvästeltiin ja kottero lähti kohti pohjoista.
     
  13. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Oli tänään ihmeellinen ostaja liikenteessä. Soitti yhden aikaan myynnissä olevasta tavarasta, kertoi että asuu 150 kilometrin päässä ja kysyi voiko tulla hakemaan tavaran tänään. Sovittiin että saa tulla, ja kas, kolmen tunnin kuluttua toveri kurvaa pihaan, katsoo myytävän tavaran, tinkii hinnasta kympin pois ja heittää kamat kyytiin :D . Kaikki ohi alle 5 minuutin. Ja kumpikin oli tyytyväinen, niin myyjä kuin ostaja. Lisää tämmösiä onnistuneita ja sujuvia kaupankäyntejä, kiitos 8) .
     
  14. golden rocket

    golden rocket Gearhead


    totta mitä enemmän autoa myydessä haukkuu niin helpommin menee kaupaks :D myin yhden ylimääräisen pihasta pois tämmösellä ilmoituksella http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5760796 auto meni seuraavana päivänä siitä kun ilmoitus oli päivitetty tuohon muotoon :rotfl:
     
  15. thomaso

    thomaso Gearhead

    Mulla kans hauska tapaus kun myin lasten 24" polkupyörää. Fillari n. 10v vanha mutta ok kuntoinen joten fillari torille(.fi) ja hinnaksi 40€. Saman päivän aikana tuli tekstari hoonolla soomella että ostan pyörän jos vielä löytyy. Pistin takas että tule hakemaan ja kaveri lupas tulla seuraavana päivä klo 15 jälkeen. Puolelta päivin tulee tekstari että menee yli neljän, ok, sitten neljältä että menee seittemään, ok, seiskalta sitten viesti että ysin jälkeen olen pihassa, ok. Puoli kymmenen kaveri ilmestyy sitten (Veli Venäläinen) tutkii pyörää hetken koittaa tinkiä mutta maksaa sitten sovitun 40€ mutta haluaa kauppakirjan pyörästä. Väsään sellaisen hetkessä ja homma valmis. Kysyin sitten kaverilta että mistä asti sä tulet kun kesti? Pietarista, kaveri vastaa. Ihmettelin sitten että ihan tosissaan fillarin takia vai? Jep kuului vastaus. No oli sillä kaksi muutakin fillaria, ängettynä ford fiestaan. Sanoi sitten lähtevänsä takas kotio Pietariin Lappeenrannan kautta käyden samalla moikkaamassa kaveria. Meinas olla kotona seuraavana aamuna klo 07. 1000 km muutaman kympin fillareiden takia. Kaikkee sitä näkee!
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei ehkä ihan noin paha tapaus mutta mä pistin huvikseen emännän farkusta peltivanteet myyntiin 50e hintaan,savosta asti tuli kaveri hakemaan...Luulis että löytyis hiukan lähempää noin yleisiä vanteita,laskee bensakulut siihen ja näin..
     
  17. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Mulla oli myös eräänä päivänä ilmestynyt kotipihassa (okt) vanhan pakuni tuulilasiin englanninkielinen tökerö ostohalukkuutta ilmaiseva lappu. Asialla olivat naapurikunnassa sijaitsevan "Africa import/export" trokarin heimosoturit. Pistin viestiä lapun sähköpostiosoitteeseen, ettei ainakaan meidän pihalle ole mitään asiaa tulla hiippailemaan ja että seuraavan kerran heilahtaa astalo jos vain olen paikalla.
    Tyyppi sönkötti jotain takaisin että "I just want to buy your car". Vastasin että ehkä heillä päin ollaan yksinkertaisempia, mutta itse osaan kyllä pistää autosta myynti-ilmoituksen johonkin alan mediaan, jos haluan autostani eroon.
    Kyllä vituttaisi löytää joku vieras omalta pihaltaan autoa räpläämästä, ihan kansallisuudesta riippumatta.
     
  18. Otto79

    Otto79 1st gear

    Mulle on jopa kaksi kertaa näin käyny, eikä vituta yhtää.

    Kerran oli prätkään ilmestyny lappu että onkohan myynnissä, ja puh nro. ei muutaku soitto ja kerroin siinä että melkein kaikkihan myynnissä on jos hinnasta vaan sovitaan. Kerroin paljonko halusin joka oli hankintahintaa nähden aika suolaista (pitihan mulla olla vähän tinkimisvaraa) ja ostajaehdokas siinä vaan totesi että kyllä hän sen verran siitä voi maksaa. :eek: :eek: Noh, sovittiin että tämä ostaja tulee mun työpaikalle joskus myöhemmin viikolla kattomaan pyörää tarkemmin.
    Seuraavana päivänä mies ilmestyi aamupvällä mun työpaikkaan iso nippu euroja kädes kertoen että hän sitten ottaa prätkän nyt samantien. No eihän mulla ollu edes papereita siinä mukana ja milläs minä sitten kotiin pääsisin?! Ostaja kertoi että hänen on nyt vaan pakko saada tuo pyörä koska on vaimolle lahjaksi ja meinaa yllättää sitä keskellä päivää..Eipä mitään, otin eurot ja mies otti pyörän. Tuli sitten illalla mua hakemaan ja lähettiin papereita kirjoittaan 8)

    Toinen kerta Astroon oli lappu ilmestyny, sama juttu siinäkin..onko myynnissä ja puhelinnro. No minäpä soitin ja kyllä siinäkin kauppoja syntyi vaikka vähän enemmän tällä kertaa piti vääntää..
     
  19. Eagleheart

    Eagleheart 1st gear


    Sawossa, vaikka lupsakoita ollaankin, ei voi myydä mitään lähellä asuville ainakaan sopuhintaan. Niistä nimittäin voi olla ostajalle hyötyä. :wc:
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Eipä oo kuulunu mitään mulle nettiautossa tarjouksen tehneestä. Miksi ihmeessä pitää tarjota, jos ei ole aikomustakaan tosissaan ostaa autoa :eek:
     

Kerro tästä muillekin!