Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. kpj

    kpj Gearhead

    Ei miusta ole mitenkään harakirisysteemi. Pääsääntöisesti nuo ovat vaan hakattu rikki, kun joka paikkaan tungetaan se perinteinen talttaruuvimeisseli ja vasara. Oikea työkalu löytyy seuraavasta linkistä: http://www.ebay.com/itm/T85T-4252-A..._Automotive_Tools&hash=item48576c7964&vxp=mtr

    Kiristys on varmaankin aika sama kuin miun '93 mallissa, kun on kuitenkin sama full float taka-akseli vielä kyseessä. Muistaakseni oikealla on oikeankätinen kierre ja vasemmalla on vasemmankätinen kierre kiristysmutterissa.

    Eli laitat sen mutterissa olevan hakasen siihen akseliuraan ja uusilla laakereilla kiristät seuraavaasti.
    - kiristä koko ajan napaa pyörittäen 75-88 Nm asti, jonka jälkeen kieritä takaisin päin 5 klikkausta
    ja käytetyillä laakereilla
    - kiristä samalla tavalla ja samaan momenttiin kuin uusikin, mutta pyöritä takaisin päin 8 klikkausta

    Tuon lisäksi olen vielä kokeillut perinteisillä tavoilla jääkö laakereihin välystä ja jos jää paljon, niin napsu kerralla kirinny...

    Tuo mutteri siis jos ei räikänomaisesti pidä ääntä kiristäessä ja löysättäessä, niin se on rikki ja joutuu ostaa uuden....
     
  2. umpio

    umpio 3rd gear

    Mitenkä tuommoisella F350 duallyllä pääsee talvella etenemään? Normaali maaseudun talviliikenne siis lähinnä mielessä. Kun Oulun poikaa ei kiinnostanut nelikkoähvää käteisellä myydäkään, niin katse on nyt kääntynyt (mahdollisesti) puhtaasti takavetoiseen kulkineeseen...
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Takatuuppari dually on aika surkee talvella. Kokemusta on. Lisäpainon kanssa vähän parempi mut jää helposti kiinni tasasellakin.

    Kun ei ole takana painoo ja sekin jaetaan neljälle kumille niin ei pyörä pidä yhtään..

    Osta suoraan nelikko, pääset helpommalla. Pari talvea tuskailin takapotkulla ja nyt tulossa kuudes huoleton talvi nelikolla.
     
  4. elmer

    elmer 3rd gear

    Kiitoksia tiedosta. Jäljistä päätellen on ainakin kerran joku temppu tullu tuohon. Pitänee askarrella sopiva avain. Ja joo ei näyttäny taltan ja vasaran paikalta... :soosoo:
     
  5. raptori

    raptori 1st gear

    [pärjää iha hyvi pieni ennakointi risteyksiin.ei mitään ongelmia ollu vaikka lumessa kahlattu.kuha ei rupee ari vatasta leikkimään.sit käy hyonosti.. :eek:
     
  6. Marko L

    Marko L 1st gear

    Käy hakemassa lahden kamuxsilta tuo minun entinen 250 pois niin ei tarvitse enää miettiä auto asioita.
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mistä kannattaisi hankkia sisälokasuojat Excursioniin?
     
  8. umpio

    umpio 3rd gear

    Ei näkynyt enää Kamuxin listoilla ja oli sitäpaitsi pikkaisen budjetin ulkopuolella :cry:
     
  9. Marko L

    Marko L 1st gear

    Olikin näköjää siirtynyt lahden liikkeestä hyvinkään liikkeen listoille kyseinen kulkine, vituttaa vieläkin kun luopua piti tuosta. :mad:
     
  10. callahan

    callahan Gearhead

    Nyt on tienpäältä kerätty kokemusta parinviikon ajalta, 900 mailin verran F350 CC Dualiesta. Ö-vuoto lisääntynyt, nähtävästi kampuran takapää ja hiukan tutinaa havaittavissa veto päällä (kauan seisonut renkaillaan jotka melko kuivahtaneet) Muuten pelaa hienosti.
    Marssivauhtina pidellyt 90-94km/h joka tuntuisi olevan "herkän kulun nopeus" ja ohituksetkin on todella herkullisia kun tuollainen huussi linkoaa rivakasti ohi palaten omalle kaistalleen. Hyviä ilmeitä ohitettavilla :eek: :D Kulutuskin on tuollaisella ajolla aikalailla 13 l / satasella. Meekö paljon sen alle, tarkentuu varmaan vielä.
    Laitoin itsekin ö-sudiksi WIX 51734 heavy dutyn, todeten sen olevan kolmanneksen pidempi aiempaan FRAM PH3766 :een.
    Apulaite-remmiä ostaessa hämmästeltiin "ambulance lisuke" termiä toisessa hihna vaihtoehdossa. Konekoodi oli tiedossa ja päädyin ilman tuota lisuketta. Liian lyhythän tuo on paikalleen kammettavaksi (GATES K061120 13/16" x 112 1/2" oc)
    Mitähän tuo lanssi-lisä oikein käsittää..
    Seuraavaksi edessä 5v ZF:n ja perän ö-huolto.
    En ole huomannut tästä viestiketjusta aihetta Built sheet.
    Mistähän saisi omansa selvitettyä :eek:

    Tuossa linkki CARFAX josta ilmenee ajoneuvohistoria VIN numerolla
    Katsastukset, titlet, mittarilukemat, recallit, huollot/korjaukset, jne. Rekisterin merkintämäärän ilmoittaa mutta itse raportti maksaa.

    http://reports.carfax.com/1/vin-carfax- ... 3~carfax~e
     
  11. kpj

    kpj Gearhead

    Pitää tarjota IDI Foorti miehille seuraava linkki, jos on pumppujen tai suuttimien kanssa ongelmaa. Eli käykeehän kahtomassa sivuja http://www.conestogadiesel.com. En tiedä onko mainostaminen sallittua täällä, mutta miulla ei oo "omaa lehmää" ojassa ja suosittelen omien hyvien kokemusten perusteella. Viime syksynä nykyiset yrittäjät ostivat tuon puljun ja tarjoavat tiettävästi parhaiten rakennettuja pumppuja ja suuttimia mitä näihin on tarjolla. Itellä on nyt ollut heidän tarjoama MOOSE pumppu jo 4 vuotta ajossa, sekä toisessa turbottomassa IDIssä heidän Baby-Moose n. 2 vuotta ja hyvin ovat toimineet. Ajattelin laittaa tän linkin lähinnä sen takia, kun olen lukenu täältäkin muutaman kerran kun on ollut ongelmaa pumppujen asennuksen jälkeen, eli homma voi olla kiinni myös huonosti rakennetussa pumpussa, eikä asennusvirheestä. Toisekseen kun nykyiset omistajat vaihtuivat, niin toiminta heidän kanssa parani myös.
    Ennen omistussuhteen muutosta joutui pumput lähettämään nykyiselle omistajalle, joka vei pumput laitettavaksi tuohon firmaan jonka he siis nyt omistavat, eli välikäsiä on poissa. Lisäksi heiltä on tulossa IDI moottoriin uusi turbosarja, jolla tämän hetken tietojen mukaan pitäisi saada vanhasta sotaratsusta 350 hv irti :) . Ihan mukavasti vanhasta sähköttömästä perusmoottorista...
     
  12. elmer

    elmer 3rd gear

    Mikäs on 7.3 power stroke koneen kierroksien kipu raja vakio venttiilijousilla?? 2003- luvun kampe...
     
  13. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    tuli vihdoin jenkkilästä tuo IDI:n yläpään tiiviste-sarja. pitäis aloitella kasausta, oliko jollakin muistissa tarvittavat momentit pulteille?
     
  14. kpj

    kpj Gearhead

    ^Mille kaikelle tarvitset momentit? voisin jossain välissä katsoa niitä...
     
  15. lep-1

    lep-1 1st gear

    Tuli tehtyä Foordiin pientä huoltoa kun alko tutina ja hyppiminen jarrutuksissa ärsyttämään.

    -Uudet jarrulevyt ja palat eteen ja taakse. Satuloiden liukutapit aivan jumiin ruostunu... Ne auki, putsaus ja kuparitahna hoitoa.
    -Raidetangot ja pitman tanko uusilla rasvattavilla nivelillä.
    Purkaessa huomasin etupyörän laakerien olevan aivan loppu. Ihme ettei rengas ollu irronnu :D
    Eli samaan syssyyn uudet laakerit (koko napa) ja akseliin vakuumi tiisisteet ja nelivedon ristikot nipoilla tuli innostuessa laitettua :)

    Täytyy sanoo että ajettavuus parani huomattavasti ja risteyksiin jarruttaessa ei enää koko auto hypi ja tutise :)
    Kulku on muutenkin kevyempää ja pitkillä suorilla huomaa et pakulämmöt on alhasemmat. Varmaan vähän hankas jarrut ja etupään laakerit :D

    Tuli muuten tehtyä asennus työkalu etunapojen vakuumi tiivisteille.
    Saa lainata jos joku tarvii.
    Tehty 1-1/4 tuuman putkiosista ja kierrelaipasta. Ilma työkalua ei asentamisesta tule mitään...
     
  16. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Mulla on sama ominaisuus että tutisee raivoisasti jarruttaessa. Toisinaan!??Välillä ei hypi lainkaan. Huomasitko että olisi ollut levyt kippurassa? Itte en usko tutinan tulevan levyistä vaan juurikin jumiutuneista liu´uista??
     
  17. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    Mulla on sama ominaisuus että tutisee raivoisasti jarruttaessa. Toisinaan!??Välillä ei hypi lainkaan. Huomasitko että olisi ollut levyt kippurassa? Itte en usko tutinan tulevan levyistä vaan juurikin jumiutuneista liu´uista??[/quote]


    Mulla tutina lähti vasta kun vaihdoin nesteet (vettä seassa) ja avasin kuskin puolen satulan. Toinen mäntä aivan ruosteessa ja jumissa. Kevyt hooni ja uudet tiivisteet. Pähkäilin veden kiehuvan satulassa kun lämpiää tarpeeksi ja työntävän toistakin mäntää levyyn kiinni. Mulla tuo kuskin puolen levy lämpes pirusti maantieajossakin ja sattoi tutina alkaa ilman jarrutuksiakin. Tuntui että amalgaamit lähtee leegoista
     
  18. lep-1

    lep-1 1st gear

    Juu voi olla pelkistä liu'uistakin mut tuli varmuuden vuoks laitettua kaikki uutta ni ei jää harmittamaan... Viime vuonna oli takasatuloiden männät jumissa ja nesteet ihan paskaa. Sillon tuli laitettua uudet tiivisteet mäntiin, mutta en avannut liukuja kokonaan ja hionut/putsannut kunnolla... tyhmyydestä kärsii :D
    Edessä oli molemmat levyt kierot. Tunsi kun käsin pyörittää levyä niin parissa kohtaa hankas vastaan ja sit taas pyöri kevyesti Noh nyt on kaikki uutta ja ilo ajella :)
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onko Excursionin putki merkittävästi erilainen kuin F-sarjalaisen? Netistä löytyy eri tyyppisiä exhaust systemeitä, osa käy Excu ja osa F-sarja, osa taas ilmoituksen mukaan 7.3 Powerstroke... Kone siis tuo 7.3 -litrainen.
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    On erilainen, F-l tankki runkon keskel, Excursionil takaakselin takapuolel. Eli pakosarja pita hommat juuri Excursionille tai sit F-laiselle. Ei sopii keskenäin.
     

Kerro tästä muillekin!