Mikä hyvä ekapyörä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Riemukupla, 7.8.2013.

  1. Riemukupla

    Riemukupla 3rd gear

    Juu eli tulipa sitten pärräkurssille ilmottauduttua..Sanokaapa millainen olis passeli pyörä koon puolesta tämmöselle 180 pitkälle ja ++100 kg keijulle.

    Itteä kyllä Buell kiinnostaa kovin..tai suikan bandit/gsx,honda cb,kawan Z ja triumpin speed triple.
    Tietty joku enskakin menis.

    Kyykyt on suoraan pois laskuista...

    Mitään 600 kuutioista tuskin edes kannattaa harkita?

    Millasilla vermeillä te ootte lähteneet liikkeelle???
     
  2. Kauhee Sairaus

    Kauhee Sairaus 1st gear

    Älä nyt ainakaan Buellia mene sen möhömahasi kanssa hommaamaan. Vanhempirunkoinen tonninen Aprilia on tilava ja mukava pyörä ja jaksaa viedä ryhävalastakin. Pyörä itse asiassa tykkää painavammista kuljettajista ja muuttuu näiden alla todella ketteräksi. Rotaxin koneessa muheva vääntö alhaalta asti, ei tarvi vinguttaa.

    Miinuksena jostain vanhemmasta neuvostosatelliitista lainattu mittaritaulu.

    Tässä kuva perusmallista ilman hipo-alustaa, jarruja ym.
    [​IMG]
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  4. speedy

    speedy Double Gearhead

    Iso jätkä, iso prätkä! Kuutioita pitee olla, jaksaa vääntää jos otat vielä jonkun kyytiinkin. Kyykyt radalle! Oikea ajoasento löytyy esim Suzuki GSX 1400, on vääntöä ja ruiskukone. Toinen oma suosikki olis kawa 1100 Zephyr, Tuoreemmista makia peli olisi Honda X4 !

    Jos edullista pitoa, niin museorek. pyörä, riittää suomen suven ajopäivät .. Kawa LTD1000 Hieno laite sekin
     
  5. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mun mielestä noi riemukuplan mainitsemat mopot on varmaan just hyviä ensipyöriksi, Zetasta/buelista/bandiitista vaan se isompi koneinen.
     
  6. Riemukupla

    Riemukupla 3rd gear

    Naku sen pitää ehdottomasti olla..työkaverilla on tommonen 1400 gsx ja näyttää kyllä aikas hyvältä.Miten tuon banditin kanssa.Sanoot että pienessä on sama runko kuin isommassa ja voi käydä pieneksi isommalle kuskille?
     
  7. kanttiauto

    kanttiauto 2nd gear

    Pitkälti riippuu pakan ja ranteiden kunnosta...tarkoitan et 25000€ Ducati ja
    vähäinen ajokokemus ei oo hyvä yhdistelmä. Ajoin joskus liki uutta 1099 Ducatia ja myönnettävä on siinä olevan joku outo magia verrattuna japsinelikkoon. No, yllättäen ei sopinu meikäläisen pakalle (lue:kallis ku mikä)
    Moottoripyöräily sinänsä on yksilölaji, katot kuvia ja käyt liikkeis koeistumas silmää miellyttävät vempaimet...
    Omat mielikuvat koneesta ja ulkonäöstä tietty jeesaa.
    Mä aikanaan kattelin pyörää niin rajasin pois kustomit, kyykyt, mörköenskat, ne mitä jäi niin tarkensin sit lisää ehdoton ei rivineloselle!
    Vaihtoehdoks jäi 2 ja 3 mukiset. Kun kattoin kukkaroa niin vaihtoehdot kapeni entisestään.
    Triumph Tiger ja Speed Triple, Aprilia Dorsoduro, Buell pitkänä ja pätkänä, Yamaha TDM/TDX

    Outojen sattumien ja onnistuneiden kalusto realisointien jälkeen päädyin Apriliaan...ostin laitteen likipitäen kuvan perusteella!

    Faktoja olin tihrustanut www.bikez.comista (ihan hyvä sivu vertailla mopoja, useimpiin malleihin on ilmoitettu teho/painosuhde sekä vääntö)

    Lopulta motskari on omistajan mieltymysten summa...ostat minkä vaan niin jonkun mielestä se on kuitenkin ruma ja paska!
     
  8. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    H-D WLA -42,ei ole turhia "kuljetusmuoveja" ja on oikean moottoripyörän näköinenkin.Ja kun on oikein suunniteltu tekniikka ei mäntä osu venttiileihin.
     
  9. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    on niissä rungoissa pari pientä eroa, mutta kooltaan ne on käytännössä identtiset.
    Emännällä onpi 600:n bandu ja ihan hyvin sillä ajeloo meikäläinenkin, (185cm/100kg).

    Kyllä niillä pienemmilläkin kuutiolla pärjää. Pääasia että on ite tyytyväinen valintaansa.
    Ajovarusteet kannattaa myös muistaa kun budjettia mietit, elä tingi niistä.

    Ite alottelin mopoilun suzuki gsx 750:llä vm-01 (inazuma) ja sama pärrä on vieläkin tosin nyt siinä on kuutioita 1216cc...

    Mites yamaha xjr 1300:n, omasta mielestäni melko hieno naku.
     
  10. JariV

    JariV 2nd gear

    Isoja enduroita ei kannata unohtaa. Ne on tilavia ja ketteriä. Mitä kevyempi pyörä sen helpompi vasta-alkajalle. Ite suosittelisin 600-650cc yksmukisia nelareita.

    Esim tollasia:
    http://www.nettimoto.com/kawasaki/klr/1555961

    (mulla ei mitään tekemistä ton esimerkin kanssa)
     
  11. Kauhee Sairaus

    Kauhee Sairaus 1st gear

    Yksimukiset on maantiellä vähän sama kuin runkkais vasemalla kädellä ajaessa.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ekaks fillariks suosittelisin Honda CBR 1000F tai 1100XX vai mikä se on.
    Jerkkua sopivasti eikä oo isommankaan painon alla kummissaan.
    Ei niinkään mitään kyykkyjä, matkapyöriä, kiva päästellä katteiden suojissa kuivana. Ei tarvii perillä ensimmäisen miettiä miten kroppa lämpenisi.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Oisko Tuono sit sama kun runkkais molemmilla käsillä :poff:

    Se monta pyttyy pitää olla, makuasia sano..

    Ilman merkkifanaattisuutta jos mun pitäis nyt joku tuoreempi ajopyörä hommata niin todennäköisesti valinta kohdistuisi 2005-07 tonniseen Z Kawaan.

    Ulkonäöltään samanlainen seiskapuokki on vähän vingutettava ohuen alavääntönsä vuoksi mutta tonnisessa hyvä ajettavuus ja moottorin sitkeä luonne kohtaa mukavasti.
     
  14. JariV

    JariV 2nd gear

    Mä en ookkaan ajaessa koskaan runkannu. Eikä tartte kokeillakaan, kyl vaimo noista jutuista huolen pitää :D
     
  15. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Asia erikseen onko ensimmäisessä pyörässä oltava aina 120 - 160 hp tehoa. Voihan se tietty tuntua nololta jos iso mies ajaa 50 hp pyörällä mutta vielä paljon nolompaa jos iso mies ajaa nopealla pyörällä ja sähkölaitoksen Transitit ohittaa mutkissa.
     
  16. Riemukupla

    Riemukupla 3rd gear

    En nyt ole etsimässäkään mitään turbo busaa..Kumminkin pitäs olla semmonen ettei tartte heti enskesänä olla vaihtamassa.Mitä oon hiukan ykspyttystä dukea kokeillut niin ei niistä oikein pitkänmatkan pyöriksi ole.Kaupungissahan semmonen kyllä menee varsinkin kun on aika makeat saundit.

    Katettuhan olis fiksuin valinta matka-ajoon mutta kun ei vaan semmonen sytytä.

    Hiukan alkaa etsintä nyt rajoittumaan +1000cc suikkaan,kawa Z 1000,iso jammun tai hondan naku...ehkä jopa yli 750 enska.Vois jopa super dukea harkita.

    Jospa tän kuun aikana saa kortin näppiin ja budjetti selviää niin hiukan on sitten helpompi etsiä sitä oikeaa...
     
  17. Make.S

    Make.S Gearhead

    Super duke ja speed triple olis makeita pyöriä, saundit kato kohillaan...
    Oma eka pyörä olis pikkubandiitti, 3 vk jälkeen piti jo vaihtaa kun nuhaisena alkoi kyllästyttää.
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Suosittelisin vuokraamaan katetun matkamopon ja naku matkamopon pariksi viikoksi ensin.
    Mitä noilla katteettomilla ajellut, on motarivauhdeissa rekkaa ohittaessa pitänyt puristaa stongasta minkä pystyy, tuuli meinaan satasen jälkeen alkaa riepottamaan ihan kunnolla.
    Kaikkeen tietenkin tottuu, itse vaan tykkään pitempää matkaa ajaa vähän tuulensuojassa.
     
  19. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    lankomies ja appiukko lainas mun satapiikki nelarihondaa ja sit 2pytty 5satasta nakusuzukia ja nyt niillä on koldwingerit molemmilla. en tiedä teinkö väärin lainatessani anoppi on ainakin vihainen.
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    8) 8) 8) 8) 8)

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!