Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. minikone

    minikone 2nd gear

    Niin mistään mitään tieä, mutta paikallaanko sää sitä poljinta pumppasit, tyhjäkäynnillä ? Ei kai sitä montaa kertaa tartte paikallaan vaihde päällä painaa että alipaineet loppuu ja merkkivalo syttyy. Mulla on aikakin ollu tällanen viimeset 10v. Normaali käytössä ja ajossa harvoin tulee pumpattua edestakasin useita kertoja.
     
  2. minikone

    minikone 2nd gear

    Täytyy muuten sanoo, että on aivan viimestä hommaa koittaa rakentaa tota 4 tuumasta ränniä tuolta uuden turbon peräsimestä. Kovin on ahdasta tolle tuubille. Kaikki muu olis kasattu takasin, paitsi toi putki ja tietysti perämurikka pitää nostaa paikalleen.
     
  3. Rannis

    Rannis 3rd gear

    no shit, down pipeen menee päivän et saa sen menemään hyvin. toi helvetin laatikko laihdutin ku sais pois niin no problem.
     
  4. minikone

    minikone 2nd gear

    Revin siitä jo ne vesiputket mäkeen kun ei mulla siellä laatikoöljykään ole vuoteen kiertäny. Se vesi putki oli niin täysin tiellä ettei kurvi mahtunu millään,
     
  5. Epanen

    Epanen 1st gear



    No juu paikallaa joo, mut ekaa kertaa yllätti ku venklasin autoo ympäri ahataassa paikassa ja joutu siin pumppaa jarruu ni sai sit hyppää kahel jalal päälle ettei kolahda. :odroll:
     
  6. minikone

    minikone 2nd gear

    Joo, mulla toi on ainakin aina ollu ominaisuus, kun joutuu isoja kärryjä peruuttelee ahtaisiin kulmiin tyhjäkäynnillä ja samalla joutuu pumppaamaan jarrua.
     
  7. minikone

    minikone 2nd gear

    Tää mun downpipe on muuten varmaan historian huonoin kun siinä on heti ekana 2 x 90 kurvi, eiks sen pitäis olla mahdollisimman suora ?
     
  8. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    tuliko sulla piipusta savua ollenkaan? kyllä noin pieni pilleri pitäis herätä samalla sekunnilla kun koppaat kolan pohjaan. toisaalta, kun on kysymys garrettista niin kompura on yleensä täysin anaalista. sakkasko se sitten vaihdossa ittensä ihan nollapaineille? onko jollain muuten ihan evidenssiä noista nokkien muutoksista? noin niinkun käyrän muodossa?
     
  9. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Savua tuli taivaan täydeltä vaikka oli ahtojaki ja vaihdoissa ahdot tippui.
     
  10. elmer

    elmer 3rd gear

    ?? Meni varmaan 2h kun askartelin itelle ton 4-5" rännin ahtimelta...

    Loota öljyjen jäähy puolella ei ole mitään alkuperäistä. Kenno flekteineen lavakaaren yläosassa kuskin pään takana. Helteellä ilman puhallusta kaupungissa lämmöt n. 80-85c. Normi maasika mönkimisessä ei ole menny yli 90c...
    Ja ei mitään kupari putki virityksiä. Letkut kestää ja pelaa. Työkoneissakaan ole kupariputkia käytetty about 30-40 vuoteen. Jossain vm -62 361 valmetissa on kuparia...
     
  11. minikone

    minikone 2nd gear

    Minkäslaista blow off valvee täällä on laitettu dotgeen ?
     
  12. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    No niistä se ajatus lähtikin :D Tuossa kun niitä ikivanhoja härveleitä olen ropannut, niin usein on putket kuparia (tai sitten vesijohtorautaa...) matalapaineisille hyd.järjestelmille. Tuntuvat kestävän vanhoissa vempaimissa 40-60 vuotta?? Mutta uskon kun kerran vakuutetaan, pistän letkulla... 8)
     
  13. Catano

    Catano 1st gear

    Dodge toimii kuulemma ku kello ja maanantaina pääsee sen hakee.
    Kiitos elmer ja rekkamies tuon siekkisen suosittelemisesta. Osaa asiansa hyvin ja sovitut jutut/aikataulut pitää.
     
  14. kalle

    kalle 1st gear

    Olisko kellään laitta linkkiä tai kuvia tuosta kannen porttaamisesta, mistä kohtaa sitä uskaltaa paljonkin ottaa. Onnettomalla englanninkielen taidolla en oikein hyviä löytänyt. Eli 12v ja imupuoli on koneistettu pois.
     
  15. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Sanokaapa nyt te joilla nää vehkeet oikeasti kulkee, että minne se pakolämpö nousee esim. tuommosessa varttimailin mittasessa rykäisyssä?

    Eilen kävin ensimmäiset testilenkit ottaan virinokan kanssa ja pakolämmöt tipahti ehkä 100F verran, muuten ei mitää dramaattista muutosta persdyno kertonut, vetoalueen tosin havaitsin jatkuvan pidemmälle. Kuulostaa suunnilleen samalta ku ennenki ja toimii moitteetta, turbon heräämisen suhteen ei tullut juuri muutosta. Tänää liikuttelin vähä fuel platea, se on ollu mulla suunnilleen niin pienen syötön päässä ku saa ja profiili vastannee jotain #10. 2mm ku liikutti nii vedot lisääntyy selkeästi ja heräävyys paranee ja mustaa tulee putkesta, mutta sillain et savusta vielä näkee läpi, pakolämmöt kerkeää tuollasessa suunnillee varttimailin rykäisyssä painua ehkä jonneki 1800F, ohi mittarin asteikon joka tapauksessa. 1mm ku siirsi platea nii ei kovin suurta muutosta vedoissa ja pakolämpö painuu sinne 1600F kuitenki ellei ylikin. Aiemmassa asennossa lämmöt nousi sinne ehkä jonneki 1300F. Mittari on autometer, joten luulis senki suunnilleen paikkaansa pitävän. On jotku dynomite dieselin isommat suuttimet, dv:t vaihettu, ennakko suunnillee 18 astetta,4000rpm kit, omatekoinen pakosarja ja GT40 ahdin 58/66 siivillä hukkaportti kiinni. Tuossa oleellisimmat muutokset voiman kannalta. Vakionokalla meni vartti suunnillee 15,5s tänä kesänä, huomenna käyn koittaan parannusta uuden nokan myötä.

    Ihmetyttää vaan mitä noita jenkkifoorumejaki joskus lueskellu et miten niillä muka niin pieniä aina pakolämmöt...ja toisekseen ei tuo kuitenkaan miltään raketilta vielä tunnu ja ku ei oikein kaikkia voimia uskalla tuolta ruuvata ku ne pakolämmöt nousee....
     
  16. Rannis

    Rannis 3rd gear

    mulla nousee yli astekkoa(900c) jos vetää yli 10sek kaasuu pohjassa, mustaa ei kauheesti pukkaa sit kun ahdot nousee sinne 3,4baariin. mulla fp#5 lähes FF ja afc FF. pitäis saada ennakoa siirrettyä niin ehkä laskis vähän ne lämmöt. en tiedä onko tää mikään vauhti hirviö mutta riittää kyllä ku eihän sillä saa ku 80km/h ajaa 8)
     
  17. elmer

    elmer 3rd gear

    Mulla taitaa olla liian pienet hilut kun puoli syötöllä n2-2.5bar pakolämmöt n650c ja kun ahdot n3.2-3.6 niin lämmöt tippuu 500-550c ja savu loppuu... Joo ja se anturi on vieläkin ahtimen jälkeen :poff: :D
     
  18. sisu

    sisu Gearhead

    4000 jouset, 7mm 100cc dv, 7x0.012 suuttimet, 64/74 turbo. ahdot jotain 4kiloa ja lämmöt 1800f. Muuten sama mut lisäksi 80/96 turbo ahdot 5.4kiloa ja lämmöt 1350f. Ja moottori on 24v.
     
  19. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Kiitoksia kaikille vastauksista ja mielellään kuulis vielä lisääkin. Onko tuolla jossa lämmöt menee 1800F kestäny poljetella tai käyny kansi auki et nähny miltä männät näyttää? Laitoin ny itelle sellaset säädöt,että lämpö nousee sinne jonneki 1600F tai ehkä vähä yli ku menee OD päälle ja turbiini lukkoon. Nokan myötä hieman tais ahtopaineet laskea, mutta niinhän se oikeastaan kuuluuki, kertoo et moottorin läpi virtaa paremmin ilmaa. Turbiini lukossa nelonen päällä nousee paine suunnilleen 3 bar, ennen sitä kiihdytyksessä jotain 2,4bar. Voipi olla ettei tuossa turbossa oikein tuotto riitä, GT42sella puski pikkasen enempi painettaki ku sen joskus sai heräämään...täytyy kattoa jos joku päivä koittais ny sitä vielä uudestaan heräiskö se tän nokan kans jos antais vähä soppaa reilusti. Tai saakohan noihin garretteihin miten noita pakopesiä? Jos vähä pienemmän pesän sais nii vois saada heräileen.
     
  20. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Onko porukalle täällä tuttu tuo chryslerin 9 ja vartti perä mitä ainakin bensa rameissa kuulema on takana? pitäis selvitellä miten saa purettua vetarit pois kun on keskitappi katkennut kierteen juuresta sinne sisään? onko millainen rempattava yleensä muuten tuo perä? jatkuva "kahina" vaivaa siinämäärin että jotain olis tehtävä.
     

Kerro tästä muillekin!