Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Jarppa77

    Jarppa77 1st gear

    Siihenpä loppu hyvänolontunne. Kävin aamulla tankilla, ja lähdin ajamaan töihin, niin dodge kuoli kesken ajon. Sammui eikä lähde käyntiin. Hörähtää kun starttaa, mutta ei lähde käyntiin. Mistähän lähtisi vikaa selvittämään? Polttoainepuolella ehkä vika? Kylläpä ottaa päähän.....
     
  2. Bensaa tankissa :D Eka kattoisin siirtopumpun. Ja sit sammutin solenoidin.
     
  3. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mä vilkaisisin vielä että saa korvausilmaa tankkiin, eli tankinkorkki auki ja uusi yritys. Tai sitten voi olla ajoituskin lipsahtanut, tai imee ilmaa jostain hapertuneesta naftaletkusta
     
  4. Jarppa77

    Jarppa77 1st gear

    Kyllä se ihan prodieseliä oli:D Piti kyllä miettiä että mitä sinne tankkiin meni:) Pitää tutkia jahka töistä pääsee ja saa sen siirrettyä pois sieltä.
     
  5. Jarppa77

    Jarppa77 1st gear

    Pieni vika pysäyttää ison auton... Sulake oli palanut sammutinsolenoidilta. Vähällä pääsi tällä kertaa.
     
  6. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Noniin, työt tässä taas venyttää sen verran etten tänäkään viikonloppuna ehdi erään Ramin renkaita potkimaan, mutta jos viikon päästä sitten. Mut asiaa noista Fuller-looraswapeista! Vai voiko tota enää swapiksi edes sanoa, ei taida ihan bolt-on homma olla... Itelle tämä lodju tullu, niinku ilmeisesti valtaosalle, tutuksi SR-Sisusta Cumminsin jatkeena, ja olihan se palkitsevaa viimein tajuta miten se syncroton liikkuu! Ei turhaan kehuttu laatikko, äärimmäisen nopea kepittää ja luonnollinen veivata alaspäinkin kun tajusi. Noita 10- ja 13-lovisia ollut täällä jutunaiheena, mutta onko kukaan törmännyt tuohon ysiloveen? Olisi jotenkin luontevamman oloinen vaihdekaava? Ja ennenkaikkea, jos sitä voimaa joskus sieltä haluaa typeryyttään alkaa kutittelee, kumpi tulee halvemmaksi, autolooran vahvistus kaikkinensa vai suoraan vaihto manuaaliin, juurikin esim Fulleriin?

    Edit: Tässä kuva vaihdekaaviosta http://fastertruck.com/images/eaton-fuller-truck-transmission-9-speed-shift-diagram-131.jpg
     
  7. minikone

    minikone 2nd gear

    Pitää heti pyytää anteeksi amatöörimäisyyttäni. Ensimmäiset vedot dotgella uudella turbolla ja muilla hiluilla päättyi liian nopeasti. Komeesti mörisee, kun lopulta tilasin sen valmiin 4 tumasen downpipen ja tässä vaiheessa putki loppuu siihen laatikon viereen. No, kevyt kiihdytys hallin pihasta, GT40 heräsi heti pinta kaasulla. Ahdot ehti nousta 0.8bar kun yhtäkkiä savulisääntyi mutta ahdot nolliin. Eihän se v-pantalaippa ollut kuin hepattu siihen painekoteloon kiinni ja tietysti repes irti. Ei auta muu kuin uusi yritys maanantaina. Turbiinikotelo kainaloon ja hitsarille.
     
  8. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Minkäkokoisesta putkesta nuo virityspakosarjat 12 venasiin on yleensä tehty? On tässä herännyt epäilys että "huono" turbon herääminen johtuis siitä et tein pakosarjan liian isosta putkesta...ja kyllä se liian isoa onkin, mutta paljonko se todellisuudessa vaikuttaa? Mulla oli kone nipussa ku tein sarjan, toista vakiosarjaa hyödyntäen tein jigin ja tiivisteestä kuvittelin pakokanavan halkaisijan vaan mönkäänhän se meni, todellisuudessa kanava oli paljo pienempi ja näin ollen mulla tulee melko suuri tilavuuden kasvaminen ku kaasu siirtyy kannesta pakosarjaan. Tiedossa on, että tällainen aiheuttaa "seinän" muodostumisen, joka heikentää virtausta, vaimentaa pulsseja ja jäähdyttää pakokaasuja. Yhtenä plussana pienemmälle putkelle ois vielä, että sais muodonkin paremmaksi jos pitäis turbon laipan samassa paikassa ja asennossa. Mutta tosiaan kiinnostais saada vähä vertailukohtaa muista virityssarjoista ja että mahtaisko tuo kuitenkaan tuntuvasti vaikuttaa?Ei noita pakosarjoja kuitenkaan huvikseen viitti väännellä...

    Tuossa vielä jokunen kuva mun sarjasta vakiosarjan rinnalla, ensiöputket on sisähalkaisijaltaan noin 46mm ja laitoin black satinin pintaan vähä lämpöä eristämään.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Catano

    Catano 1st gear

    Pitäs varmaan smarty tai joku muu tehokapula saada omaan vehkeeseen ku on toi lootaki nyt siekkisen vahvistama.
    Täällä joku joskus myi noita mut ei voi muistaa melkee 2k sivun selaamisen jälkeen kellä. vieläkö saa suomenmaasta esim smartyä vai meneekö jenkkitilauksee ?
     
  10. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Tmi Stenvall Pasi www.dtech.fi

    Löytyiskö tuolta?
     
  11. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Nyt on Dodgessa leima vuodeksi.
    Tossahan on alla 16,5 alu-valssit ja insinööri sen keksi katsastuksessa että näitähän ei ole otteessa. Yritin selittää että joo eikä tuu olee enää ens keväänäkään, talveksi tulee alle Hakkapeliitat ja ens vuonna tulee kesäksi BFG:t ihan tavallisille 16" levypyörille. Ei kelvannut, pitää olla otteessa. Noh, ne sinne laitettiin.

    Samalla vaihdettiin ajoneuvoluokka N2->N2G, jollei tartteis sheriffien kaa ihan niin paljoa taistella kuraläpistä ja muusta jonninjoutavasta.

    Nyt uskaltaa jo repiä lattiamaton lopullisesti irti, kun ei tarvii pelätä että kiihottuuko katsuri konttorilla moukaroimaan pohjaa.
     
  12. Erska

    Erska Gearhead

    Mistä v*tusta te pojat löydätte noi kaikki maailman mulkuimmat ja pilkunviilaajimmat konttorisedät??? Vanteen kokoa saa muuttaa jopa tässä maassakin tuuman ilman muutoskatsastusta... voi herranjestas sentään...
     
  13. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Tässä ite just kanssa muistelin että tuuman olis saanu muuttaa ilman muutosleimausta.
     
  14. Fukov

    Fukov 3rd gear

    No voi sun stana. Yritin sille sanoa että eikö toi tosiaan mee niin että tuuman heitto ja 30mm leveydestä saa muuttaa ihan ilman eri ilmoitusta. Niin kloppi oli sitä mieltä että kuorkissa pitää joka rengaskoko olla erikseen merkitty, mikä kuulosti aika paksulta mun korviini. No nyt on otteessa 33/12,5/16,5. Et luulis riittävän leveydenkin osalta. Eikä suikkapää ottanut mitään lisäveloitusta tosta muutoskatsastuksesta, niin annoin hövelinä miehenä mennä.
     
  15. Tur_re

    Tur_re 1st gear


    Taitoa tai tuuria :lol:

    Ainakaan uudemmissa ei rengaskokoa saa muutella rajoittimen takia, joutuu siitäkin todistuksen hakemaan että pitää vielä kutinsa.
     
  16. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Vähän ot mut olisko ramiporukalla tietoa mistä vois kysellä tarkkoja tietoja millaisinä eri versioina on rameja suomeen tuotu? tosin jos joku pystyy sanomaan suoraan onko 1500 koppasta ramia saanut suuremmalla kantavuudella kuin tuo onneton 438kg niin asia on sillä pihvi. Niin ja nyt puhutaan pakettiautosta jos se jotenkin muuttaa tuota asiaa.
     
  17. konty

    konty 3rd gear

    Takakardaanin ristikot kesti 4vuotta/50tml
    Oli siis nämä prc rasvanipalliset ja rasvattu on ainakin 5kertaa vuoteen.
     
  18. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    korkkas pumpusta se 6mm afc:n kiinnitys kierre. Milläs tuon nyt korjaa vai pysyiskö kolmella pultilla kiinni?
     
  19. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Sama vika mullakin. Vielä on korjaamatta, pari vuotta sitten huomasin että ruuvi oli hukassa. Kierrehän siitä meni ku ekan kerran irrotin AFC:n, silloin laitoin pidemmän ruuvin mutterin kanssa mutta se oli jossain vaiheessa hypännyt pois.
    Mutta korjaan sen Helicoililla, tai Würthin vastaavalla tuotteella.
     
  20. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Paljonko sun autossa on kokonaismassa?
     

Kerro tästä muillekin!