Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    AFC:n päädyssä olevasta ruuvista säädetään pre-boostia, eli syöttö ennen kuin ahdot on mukana. Säädetään kerrallaan 1/8 kierrosta tjsp. Samaten tähtipyörän säätö on vähän kerrallaan. AFC:n päältä tulppa auki ja ruuvarilla kierretään tähtipyörää. Oikea asetus löytyy kokeilemalla, säädetään hieman ja ajetaan, säädetään lisää jne. Googlen hakuun AFC tuning niin löytyy tarkemmin kuvaa ja kertomusta aiheesta.
    Silleenhän se on hyvin säädetty, että aavistus tulee tummaa utua.
     
  2. villeri

    villeri 2nd gear

    Sillain ettei jää kellekkään epäselväks että käykö polttoöljyllä vai tärpätillä :lol: eiku.. :poff:
     
  3. Jarppa77

    Jarppa77 1st gear

    Olipa kiva työmatka taas. Tienvarteen jäätiin taas vaihteeks. Palo taas se sammuttimen sulake. Uuden kun laitto, niin palo heti sekin. Sammutinsolenoidi ilmeisesti sökö. Vedin nippusiteellä sen vivun auki ja ajoin pajalle. Nopeusmittari ja lataus lopetti samalla toiminnan. Ja vaihteetkaan ei vaihtunut. Solenoidin johtosarja irti, ja uus sulake paikalleen niin alko toimimaan normaalisti. Eikä palanut enää sulake. Voihan siellä tietty joku oikonenkin olla... On taas kivaa:)
     
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    kannattaa kokeilla vaihtaa se solenoidin rele ekana. Siinä mulla ainakin vika oli... poltti kanssa sulakkeen.
     
  5. Jarppa77

    Jarppa77 1st gear

    Tuotapa pitääkin kokeilla. Kiitti vinkistä
     
  6. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Noniin, erästä valioyksilöä käyty koeajamassa ja kauppojakin hierottu tositarkoituksella, mutta jäi mietityttää muutama asia... Dodgen tomaattia en oo ennen kiusannutkaan ja jotenkin se tuntuu niin erilaiselta kuin esim GMn ja Foordin tekeleet? Onko se lievästi epämääröisempi vaihdoissa, sellainen huomaamaton vai luistaako mahdollisesti jossain? Pykälät siis löytyy ja kickdown toimii mutta oli vaikeampi seurata vaihtojen tapahtumista kuin muissa?

    Kaasun nostaessa ja nopeasti painaessa lonksahtaa kevyesti, onkohan vain ristikko jossain löysä vai jakis/loota viottunut? Korotettu on hiukan, voiko se vaikuttaa?

    Aikalailla kostea oli alakerta, ei oikein suoraan ottanut selvää mistä vuotaa ölppää. Onko 12v Cumminsissa vakiopaikkoja josta alkaa kuseskelemaan?
     
  7. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tossa mun autossa pahimmat vuotajat oli kampuran etupään stefa ja alipainepumpun/tehostajan pumpun välinen stefa.
     
  8. villeri

    villeri 2nd gear

    Myös lohkon vasemmallapuolella syöttöpumpun takana olevan peltikannen tiiviste ajanmyötä kuivaa ja katkeilee ja alkaa vuotamaan. Sieltä se vuoto voi olla suht runsastakin. Ainakin omassa oli kun tiiviste oli jo kahdesta kohdasta poikki. Ei vuotamalla vuoda mutta sotkee pirusti.
     
  9. MarHe

    MarHe 1st gear

    Pirun pitkään kesti tiivisteiden tuleminen, melkein kolme viikkoo. Oli käypäset, no ainakin vielä on öljy sisällä. Vaihossa ei kummempia ihmetyksiä. Hammasvälys laitettu 0,17mm ja poskilaakerit nollaan. Joku muukin oli saman rojektin edessä...?
     
  10. controller

    controller 1st gear

    Perhana mistähän, mieluusti Suomesta, löytys 2gen rammariin ajovaloumpiot ja etuvilkut. Mieluusti vakiohenkiset, mutta kirkkaalla lasilla.. Dually OY kauppaa nettivaraosassa semmosia, niillä tosin on 1150 euroa hintaa e-hyväksynnän ja valojen korkeudensäädön vuoksi.
    Nuo projektori- yms umpiot on mielestäni turhan tunink-henkisiä. Ja tuo minun auto on DOT-valoilla leimattu, niin ei sitä e-hyväksyntääkään tarvisi. Oikeestaan mulle olis ihan sama onko niissä mitään hyväksyntää kun nuo parhaat päivänsä nähneet vakiolamput on nopsa vaihtaa leimalle.
    Mulla nuo vakioumpiot on niin sameat että auto näyttää ainakin 10v vanhemmalta kuin onkaan, lisäksi ne kerää melko perkeleesti vettä sisäänsä ja mitään niillä ei näe.
     
  11. villeri

    villeri 2nd gear

    Akin paja?
     
  12. 66monaco

    66monaco Gearhead

  13. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Joo ei täältä mitään kannata ostaa, Ebaysta saat kolmet valot samaan rahaan kun täältä jotku vanhat paskat. Täs karvalakkien maassa kaikki on niin saatanan kallista.
     
  14. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Mulla on myös sillaset kusenpolttamat noi ajovaloumpiot, vinkkareiden ja parkkien lyhdyn joku on ihan justiinsa vaihtanut.
    Ebaystä kustantaisi pari vastaavia yhteensä karkeesti 100€, tullit ja vero päälle niin yli 150€ on vaikeaa päästä. Täytyy vissiinnii ennen säkkipimeitä sijoittaa moisiin.

    Valoista vielä, mistä löytyy se DRL:ien rele? Mielestäni joku sen täällä joskus mainitsi, mutta en enää sitä viestiä löytänyt.
     
  15. controller

    controller 1st gear

    Kiitoksia vinkistä, löysinkin ebaystä juuri kaipaamani umpiot + vilkut. Ovat alkuperäisten kaltaiset, mutta kirkkaalla lasilla. Vilkut ja umpiot on erikseen.

    145e kustantaa, täytyy viikonloppuna opetella tuo paypal-homma ja tilata nuo.. 290e huusi Akin paja vastaavista.
     
  16. EskoS

    EskoS 3rd gear

  17. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    On noissa projektoriumpiossa se hyvä puoli, että jos niihin laitta Xenonit niin niillä näkeekin jotain. Ja valokuvio on hyvä eikä se häikäise vastaantulijaa. Jos laittaa rihlattuihin ajovaloihin Xenonit niin varmasti vastaantulijat vilkuttelevat valoja. Siitä ei ole tietoa, että miten Xenonit käyttäytyy kirkaslasisessa umpiossa? Vois kuvitella niiden toimivan ihan ok.
     
  18. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Eipä tule äkkiseltään mieleen muita kirkaslasisia normiumpioita xenonilla kuin vuosituhannen alkupuolen korin facelift-mallin Volvo S80. Ja vielä melkoisen sinisävyiset tehdastuotantoisiksi. Jonkun verran hajavaloa vastaanajettuna mutta ei häiritsevästi, mitä nyt muutaman liikenteessä nähnyt.
     
  19. villeri

    villeri 2nd gear

    Mulla oli joskus kirkkaissa senonit ja otin pois kun räpsyttely rupes viiksettään.
     
  20. jusky

    jusky Gearhead

    laitoin yv:tä
     

Kerro tästä muillekin!