TH700 nopeusmittarin kytkentä..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mista, 27.8.2013.

  1. mista

    mista 3rd gear

    Eli tuli hommattua tuossa Fleetside ja siinä on laatikko vaihdettu. Vanhassa oli joku teräsratas ja uudessa kuulemma muovinen tjms ja siksi nopeusmittari ei toimi.. En ole asiaa tutkinut ja en ole ko. laitteen kanssa koskaan pelannut. Miten tuota täytyisi alkaa tutkimaan/korjaamaan?

    Samaan väliin kysymys, kun kojetaulussa vilkkuu i/p valo.. mitäs se meinaa. Käsijarru kun ei ole päällä :)
     
  2. Carmo

    Carmo Gearhead

    Oletko kurkistanut auton alle kuskin puolelta? Meneekö mittarinvaijeri laatikon kylkeen? Vanhoissa 700-laatikoissahan vaijeri on mutterilla ruuvattu alumiiniseen (tai mahdollisesti muoviseen?) välikappaleeseen joka taas on pienellä pultilla ja kaarevalla metalliklipsillä kiinni laatikon hännässä. Tuon välikappaleen kun ottaa irti niin paljastuu ne vaijeria pyörittävät rattaat (öljyä karkaa luultavasti tässä vaiheessa).

    Jos vaihtolaatikko on sen verran uusi, että siinä on ollut vaijeriton, sähköinen mittari, niin laatikon hännässä ei ole sille välikappaleelle paikkaa. Katso tästä mallia:
    http://www.transmissioncenter.net/speed ... .htm#tails

    Uusissa 700:ssa (93 ylöspäin tuon sivun mukaan) ei siis ole tuota pyöreätä paikkaa vaijerin välikappaleelle. Vanhasta laatikosta olisi ehkä voinut hyödyntää tuon hännän. Aika hyvä hinta tuolla muutossarjalla...

    Aloittaisin siis tutkimukset polvistumalla auton viereen. Jollekin paremmin asioista tietävälle myös ajokin vuosimallista voisi olla hyötyä. Kojetaulun valosta en osaa sanoa.
     
  3. mista

    mista 3rd gear

    Aloittelijan moka.. Autohan on siis 1989 ja siinä on uudemmman 6.5 kiisseli.

    Tänään menee ESP autotrancille vaihdelaatikon rattaan vaihtoon niin saadaan nopeudenmittausanturi taas lukemaan.
     

Kerro tästä muillekin!