STREET 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja B.B.Chevy, 13.9.2013.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Avasin täs (uhka)rohkeesti oma-aloitteisesti ihka uuden topikin kun sinnehän nää jutut sit oikeemmin jo alkaa taas kuulua :lol:

    Eli katteltiin tossa jotta 5.10. olis taas FHRA:n swappi Vermossa tai sit 12.10. Teivon syysswappi niin olisko ideaa yrittää koota jommankumman yhteyteen jotain streettiläisten kokoontumista ja palaverin tapasta missä vois keskustella ja vaihtaa mielipiteitään mahdollisista esityksistä ens kaudelle kattojärjestön suuntaan ja kaikkee muuta sellasta :p

    Toki täällä keskusteluissakin voitas myös taas alkaa puida juttuja mut niin tai näin niin eikös se olis taas jo kovin ajankohtasta päättää esitetääks eteenpäin jotain vai mennääks vaan näin niin että jokainen vois nyt sit alkaa taas jo järkevissä ajoin valmistautumaan ens kauteen.

    Päällimmäisinä mieleen tulee mm. keskusteluissa jo joskus esillä ollut vaparit/ahdetut luokkajako eli mielipiteet siitä olisko parempi ajaa edelleen kaikki vaan samassa vai olisko nyt jo aihetta ja mahdollisuutta tollaseen jakautumiseen ja toisena asiana nousee mieleen että jos muutoin ens kaudella ei oo kun 4 kisaa niin pitäskö yksissä tuumin porukan edustajan toimesta alkaa kiivaasti kysellä päästäskö mekin takas Nitroihin ajamaan sit siellä se muutoin kalenterista katoava kauden viides kisa.

    Jotain tollasta, mitäpä ootte mieltä, häh?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Saanu ite aikaseks, mut samankaltaista ollu tarkoitus aloitella. Mun mielestä Tampere vois olla parempi meetinkipaikka kun on vähän keskemmällä eikä kaikki aina olis niin pk-keskeistä. Siel vois vaikka kattoo tota ryhmäedustajaa et jatkaaks nykyinen aikaansaamaton vai haluuko joku muu homman hoitaakseen. Viimevuonnahan tehtiin esitys tosta luokkajaon muuttamisesta ja muistakin asioista, ja mun mielestä se vois edelleenkin olla voimassa. Siihen vois lisätä ehkä vapareille kevennystä painoihin.
     
  3. 383cid iroc-z

    383cid iroc-z 1st gear

    ääni vaparit/ahdetut ryhmälle täältä. mutta jos kaaviot halutaan pitää isoina, ilokaasut sallituksi ahtamismuodoksi. yritetään ilmaantua paikalle missä miitti sitten ikinä pidetäänkin.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ilokaasut oli ehdotuksessa yhtenä ahtamismuotona. Välttämättähän tuo ryhmäjakoon ehodtettu muutos ei käytännössä näkyiskään koska se vaatis tarpeeks autoja että niitä riittäis kumpaankin ryhmään. Mut et jos niitä autoja tulee, niin se olis tolta pohjalta mahdollista.
     
  5. mafo

    mafo 3rd gear

    JOS haluamme nähdä tulevaisuudessa näitä vanhanaikaisia kaasari autoja joka menee lujaa vapaasta tahdosta eikä sen takia että niitä pakotetaan :poff:
    alkaa olla viimeisiä hetkiä, ei tarvii olla selvännäkijä ennustamaan että
    kolmen vuoden päästä ei ole vapareita streetissä jäljellä kun muutama

    ei ainakaan ole helpompi (tai halvempi) tulla ajamaan jos tarvii SFI runko,tupla turbot ja ruiskusysteemit jos haluaa vähänkin pärjätä
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Moniko streettiauto oli tällä kaudella vaparina, taitaa nyt jo olla vähemmistönä. Tiedä sitten toisiko niille om aryhmä lisää yriuttjiä vai ei, mutta kokeilla varmaan kannattaisi.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä en ainakaan keksi mitä haittaa tollasesta muutoksesta olis, streettiläiset on hoitaneet hyvn asiansa ja olleet aktiivisia osallistumaan kilpailuihin. Jos sama aktiivisuus jatkuuu, niin ei taida tekosyyt riittää siihen etteikö jakoa vois myös käytännössä toteuttaa. Finaaleissa oli vapareita 12 ja ahdettuja 16. Nopein vapari oli lajittelussa kuudes. Oikeusmurhahan toi samassa ryhmässä ajattaminen on, ja luulisin että eriyttäminen vain lisäisi osallistujamäriä.
     
  8. pile

    pile Gearhead

    Olen ehdottomasti kans sitä mieltä että porukkaa on sen verran paljon että vois hyvin olla jaettuna sreet kahteen eri ryhmään eli ahdetut ja vaparit ja mikäli vaparien pitää jatkaa samas sarjas niin niille painoetua lisää.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Finaaleissa oli hyvin porukkaa, mutta koko kauden ajaneita oli vain kahdeksan eli kyllä siihenkin pitäisi saada aktiivisuutta lisää. Mun mielestä toi koko kauden ajaneiden määrä kuitenkin kertoo enemmän kuin yhden kisan osallistujamäärä. Toivon mukaan ensi kaudella noita koko kauden ajavia olisi enemmän.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun mielestä se kertoo lähinnä sitä, että tuo kymmenen kausi-ilmottautujan raja streetissä on päätön. Pitäis nyt vaan sisäistää, että streetti on useimmille harrastus, ei pääelinkeino, ja sitä tehdään sen verta kuin huvittaa ja muu elämä antaa myöten. Jo siitä pitäis antaa mitali että on hankkinut asianmukaiset turvakamat, auto läpäisee katsastuksen, on lisenssi ja osallistumismaksu maksettu. Vähäisin osallistujamäärä oli kauden ensimmäisessä osakilpailussa missä 15 ajoi lajitteluajan. Jokaisessa muussa ajettiin 32 kaaviolla ja finaaleissa täysin kotimaisin voimin 28 osallistujaa, Kuinkahan kauan tarvii mennä historiassa taaksepäin kun edellisen kerran on nähty vastaava täyskokosissa? Mut miten hyvänsä niin ton luokkajaon vois kuitenkin muuttaa mielekkäämmäksi, ja ajetaan sitten sen mukaan miten autoja riittää. Veikkaan et täyskausi-ilmottautuneiden määrä ei streetissä ikinä tule kertomaan todellisesta aktiviteetista, meillä kuitenkin oli joka kisassa runsaasti enemmän osallistujia kuin kausi-ilmottautuneita. Oli SM-ryhmiä joissa tilanne oli päinvastainen. Mut tärkeintä sit vissiin on se et kisa on maksettu, ei se et onks niitä autoja vai ei.
     
  11. pile

    pile Gearhead

    se on juurikin noin kuin mafo sen ilmaisi vaparit katoaa.kesän aikana keskustelin ns. vapatiimiehien kanssa ja selvä kanta oli vaparille ei voi voittaa pitää ahtaa.Hei ei ahtaminen ole oikotie onneen millään lailla mutta se tietysti antaa mahdollisuuksia.Sen näki hyvin meillä koko kausi tapeltiin lopuksi aika olemattoman asian kans auto pätki kun saatiin paineita pyttyyn. eikä kulkenut ei.No josko ens kesänä sitten oltaisiin viisaampia ja nopeempia.En tierä mutta jotenkin tuntuu siltä omassa pikku mielessä että noita vapareita olis kyllä tulos mutta ne ei halua ajaa ahdettuja vastaan,voin olla vääräski mutta mutta.
     
  12. gremlin

    gremlin Gearhead

    Samaa mielta C-bargen kanssa. Kannattas lopettaa toi jauhaminen tosta kuinka monta ajaa koko kauden, kun kuitenkin joka kisassa on lahes kisojen suurin kaavio.
    Toi levy on jo aika kulunut, vois varmaan alkaa sita pian vertaamaan siihen kuuluisaan ''natsi korttiin''

    Varmaan vois mielellaan muutama ripee vapariukko tulla takas ladulle jos ei tarttis aina sahata 2 sekkaa nopeempia vastaan???
     
  13. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    on toi osallistuminen (ja lisenssi) ollut päämääränä täällä, siis kaudelle -14. mutta henk kohtaisesti talous niin tiukalla, ettei anna mahdollisuutta osallistua kuin 1 kisaan, toivottavasti. ja siis ihan vapaasti hönkivänä. toivottavasti näemme kauden -14 jossakin kisassa. vielä paljon asioita pitäs saada klikkaamaan...
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tervetuloa vaan, varikolla on kyllä tilaa vielä!

    Ja just toi lienee ongelma vähän kaikilla, kilpa-autoilu kun ei ole mikään pääelinkeino niin sitä tehdään sen verran kun elämä antaa myöten ja maksetaan lähinnä omasta pussista se mitä siel sattuu olemaan tohon tarkotukseen varaa käyttää. Tilanteet vaihtelee ja kausi-ilmoittautuminen reilusti etukäteen on monille mahdoton ajatus.

    Puten mainitsema täyskauden ajaneiden määrä, eli kahdeksan viime kesänä saanee lisää vettä myllyyn vertailemalla muihin ryhmiin, joissa siis kaikissa tuo FHRA:n johtokunnan edellyttämä kymmenen kausi-ilmottautunutta.

    Yhdistetty Street =8, 34 pisteillä
    Yhdistetty SET/PET = 5, 20 pisteillä
    S/SS = 4, 15 pisteillä
    SC = 4, 13 pisteillä
    SPET = 11, 24 pisteillä, 6 ajanut pelkän nitronatikan koska sinnehän ei rupuliryhmiä huolita.
    OL = 5, 14 pisteillä
    SPS = 4, 10 pisteillä

    Et tossa valossa kun tarkastelee ni ei toi striitti nyt ihan kauheen huonolla tolalla kaiketi tuonkaan asian suhteen.

    Ja laitetaan vielä keskimääräiset osallistujamäärät per kisa ryhmittäin:

    SPS 6
    OL 8,1
    S/SS 8,5
    SC 9,3
    SET/PET 10
    SPET 15,6
    Street 17,8

    Koska striittiläiset heads up hemmoina on reiluja, ni ne antaa vähän muille tasotusta ja mukaan kilpailuks on keskiarvoon laskettu myös nitrot joissa striittiä ei ajeta ja osallistujamäärä pyöree nolla. :poff:
    Ja koska on ollut puhetta tosta Streetin jakamisesta vapareihin/ahdettuihin, niin laskinpa vielä keskiarvon vaparien määrästä per kisa. Se on 8.6, ja jotta asia tulis selkeemmäks, niin se on enemmän mitä oli keskimäärin osallistujia kolmessa SM-arvon omaavassa ryhmässä. Tämä tilanteessa missä säännöt selkeästi suosivat ahdettuja. Eli joko sillekin cuppiryhmälle on perusteita tai sitten kenties noille SM-ryhmille ei?


    Voisko henkisesti valmistautuu siihen et jos yritettäis kynnelle kykenevien kesken Tampereen syysswapissa 12.10 pitää taas joku vapaamielinen ryhmäkokous mistä sit lähtis terveiset viranomaisille? Ni mä voisin koittaa kysellä josko auditorio järjestyis.
     
  15. Looski

    Looski 3rd gear

    Mulle toi swaoin yhteydes sopii ja paikalle tuun kyllä. Ja ihan samoilla linjoilla oon tosta jaosta. Mitään siinä ei ainakaan voi mun mielestä hävitä.
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Joo kyllä sitä paikalle pitäis ehtiä.
    Voishan ton ryhmän tosiaan jakaa ja sitten jos ei jostain syystä tuu tarpeeks porukkaa niin ajetaan yhdessä. Ei pitäis olla kovin vaikeeta.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kannatetaan. Meilläkin on ollu ajatuksissa josko tekis taas visiitin sinne swappin joten eiköhän täältäkin sit meitin tiimin kilapiljakuski olis myös paikalla.

    Hyvähän noi tollaset isot asiat kuten mahdollinen vaparit/ahdetut jako olis saada ajoissa tietoon toteutuisko semmonen ens kaudelle vai ei jotta jokainen kiinnostunu vois sit miettiä ens kauden kuvioitaan ja suunnitelmiaan vähän sen mukaisesti.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    eikä sil nii välii vaikkei paikalle tuliskaan, voi toimittaa terveisiä vaikka sähköpostitsekin. Laitan jonkinlaisen "ohjelmalistan", eli lähinnä kait sen viimevuotisen ehdotelman tänne esille pikku tarkennuksin kuhan kerkeen ja sitä voi sit kommentoida vaikkapa mun sähköpostiin jos ei julkisesti halua.
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Toi keskiarvo on todella hyvä ja sen puolesta olisi kyllä perusteita kahdelle street ryhmälle.
     
  20. pile

    pile Gearhead

    ollaan tampereella paikalla
     

Kerro tästä muillekin!