Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. ratrolla

    ratrolla 1st gear

    onko kellään ollut baronissa sellaista vikaa että sisävalot jää palaamaan?tuli tänääsemmonen vika.....
     
  2. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Eipä oo osunut kohdalle... Oletko tietoinen että ne valot sytytetään manuaalisesti kääntämällä mittarivalojen himmennin ääriasentoonsa?
    Omakin suhde Baronin kanssa jatkuu, on tullut tarinoitua enemmän tuolla Allpar:n puolella. Mutta eipä ihmeitä, katsastettu taas kevään aluksi. Ruskeat (nahka) etupenkit vois uusia jotenkin ja sitä olen pähkäillyt... Tänään oli jo kiva päivä päästellä isolla kirkolla.
     
  3. ratrolla

    ratrolla 1st gear

    kiitos vastauksesta.en tiennyt valojen sytyttämis juttuu,mutta nyt tiedän ja siinähän se "vika" olikin. 8)
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Paroni sai taas eilen vuodeksi leimaa. Jos nyt kerkiäs vähä ajelemaankin ku viimeksi tyssäsi menot melkein heti leiman jälkeen. :)
     
  5. ratrolla

    ratrolla 1st gear

    mikä mahtaa olla vikana kun baroni päästää ahtopaineet pois?kiihdyttäessä ahtopaineet pihisee jostain pois ja tyhjäkäynnillä vacuumi mittari on 15 kohdalla.letkut ainakin näyttäisi ehjiltä...check engine valo palaa...
     
  6. lunki

    lunki 1st gear

  7. lunki

    lunki 1st gear

    Jaa mut oishan mullaki heittää pähkinä... Lepra toimii nätisti kierroksilla mut tyhjäkäynti on saatanan raskas ja matala eikä varmaan koko aikaa ees soi kaikilla. Alipaineet on kuitenki sitä mitä normaalistikin oli tyhjäkäynnillä. IAC-venttiili ei ollu paskassa ja alipaineletkujakin oon jo vaihdellu jonku verta tuloksitta. Vikavalo ei pala eikä koodejakaan anna. Edelliset sytytystulpat viittas laihuuteen kun oli osa jopa hiukan sulanu mut pistin sen entisen entisen smecin piikkiin kun ei ruiskut toiminu niinku piti. Oisko jollain ideoita?
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Onko sytytysennakko tarkistettu? Bensanpaineet vois ehkä myös vaikuttaa? Tuossa omassakin tuo tyhjäkäynti on epätasainen/raskas ollu aina. Kai se on tuon koneen luonne. Päästöistä ainakin näkee jos meinaa tukehtua bensaan.
    Mulla on tuohon edellisen omistajan toimesta vaihdettu melkein kaikki suuttimet, joten voisko joku suutin olla hajalla?
     
  9. ratrolla

    ratrolla 1st gear

    mitähän muutoksia tuo tekniikka vaatisi jos sen muuttaisi vapariksi?pakosarja tietysti,mutta mitä muuta?
     
  10. lunki

    lunki 1st gear

    ennakkoon ei oo kukaan kajonnut, aikanaan toimi ihan noilla säädöillä eikä pensakaan haise :eek:
     
  11. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Ei minusta mikään epätasainen / "raskas" tyhjäkäynti näissä ole ominaisuus. Omani käy kylmänä n. 1000 rpm ja lämpimänä 700 - 750 rundikellon mukaan. Sytkän ajoitus on kerran tullut tarkastettua.
     
  12. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok. Pari samanlaista vehjettä nähny käyvän just samallalailla kuin itsellä. Luulen että joku IAC vois tietenni olla syypää. Varmaan kaikki anturit yms alkuperäisiä tossa vehkeessä. Päästöt kuitenni tyhjäkäynnillä ok.

    Onko tuolle TPS:lle kellään säätöarvoja tiedossa? Tuo värkki vähä nytkyttelee ja paukkuu moottorijarrutuksessa..
     
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Männä viikonloppuna tuli hurruutettua 1500km ilman huolen häivää. Tuli lauantaina pyörähdettyä salossa harrastetapahtumassa ja sunnuntaina sitte alastarolla kattomassa räkreisinkiä. 8)

    Kovasti näki jenkkiä liikenteessä reissun aikana.

    Parin päivän päästä haaparantaan kattoo lissää pirssejä. :)
     
  14. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Lainaanpa topiccia, onko kukaan ajellut avomalleilla talvella? Riittääkö katto pitämään auton lämpimänä ja millainen on muuten käynnistymään jne.?

    Katsellut tuossa yhtä avomallia 2.2 turbo koneella
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    oleellista talvikäytössä on hyvä akku ja hyvät renkaat.
    ei saa olla kovin leveät, nämähän on aika kevyitä laitteita.

    eikä ny kaikista pahimmassa loskassa näin wanhoja "tulevaisuudenklassikkoja" saa uittaa!

    kyllähän kaksikerrosrätti hyvin piisaa. eikä niissä peltikattosissa sen lämpimämpi ole kun suorittaa käynnistystä. mutta älä vain sitten mene koskemaan rättinappiin, jos lasket vanhan katon talvella niin ei varmaan taivu enää ylös!
     
  16. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jep. Vähäksi menee nämäkin ennenku loppuu. Täällä Oulun seudulla pari kesää sitten näitä vielä pyöri useampikin vaan eipä ole tänä kesänä näkynyt ku yks avoparoni tuon oman lisäksi..
     
  17. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Joo, ei siinä talvikäytössä oikeasti ole mitään ihmeellistä. Miten se peltikatto ois lämpimämpi? Itse rajoitan talvikäyttöä lähinnä juuri tuon suolapaskan vaikutuksen takia. Mutta ei ole suositeltavaa venyttää kattoa antamalla kinoksen kerääntyä katolle. Hyvin on omani toiminut kovillakin pakkasilla.
    Lämmintä kabiinissa piisaa vähintään kuin keskimäärin kovakattoisissa, käynnistyy kuten muutkin kunnossa olevat vehkeet jne jne... Peilien ja takalasin lämmityksetkin on (jos toimii). Ei nämä ole mitään Arizona-spesiaaleja.
     
  18. hot rod man

    hot rod man 3rd gear

    joo, tommonen löytys nyt tuolta pihan nurkasta.. osittain purettuna... kansi,etutolpat ja jotain muuta pienempää jo myyty... siis säkylästä löytyy... puh:0417044638/toni
     
  19. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Kesän matkasaldo paronilla reilu 7000km juhannukselta ja nyt tuli laiteltua talviteloille. Ens kesänä taas jatketaan..
     
  20. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Eipä oo suolan kylvö vielä tälle talvelle alkanut joten oma fööni vielä hyvinkin liikekannalla. Mutta kokemuksia lootan irroituksesta kaipailen kun ois kampuran stefan vaihto edessä..
     

Kerro tästä muillekin!