Camaro -67 (1gen)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Meitsiii, 17.9.2013.

  1. Meitsiii

    Meitsiii 3rd gear

    Mites ja mistäs saisi kyseiseen laitteeseen tehtyä tehostetun ohjauksen kun on tuo tehostamaton aika.. ?
    Sopiiko gen2 simpukka tai muut osat gen1? Pumppu varmaan ainakin mutta muuta? Tai mistähän voisi saada kyseiset osat edes vähän edullisemmin? Koneena on 350 chevy merkkaa ainakin pumpun kiinnikkeissä.. Mutta mites tuollaisen saisi tehtyä?
     
  2. kaierkki

    kaierkki Gearhead

  3. T.N

    T.N Gearhead

    ja multa löytyis orkkis tehostettu simpukka johon rupesin vaihtamaan tiivisteitä mutta sitten meni sormi suuhun ja ostin uuden :lol:
     
  4. CamPa

    CamPa Gearhead

    Laitoin omaani 3 gen simpukan nopeammalla välityksellä, sattuu kiinnityksiltään suoraan alkuperäisen paikalle. Vanhasta joudut ottamaan simpukan kääntövarren ja rättinivel vaihtuu muistaakseni simpukan puolelta uudempaan, taisin laittaa omaani chevy fleetsiden rättinivelen.
    1-3 genin simpukat taitavat olla kiinnityksiltään hyvinkin samanlaiset, jossain vaiheessa muuttuu tehostinletkujen nippojen kierre tuumaisesta metriseksi.
     
  5. Meitsiii

    Meitsiii 3rd gear


    Eli siis näin niiku maalikkona saisinkohan 2genin tehostaja kilkkeet kaikki sopimaan tuohon ykköskoppaan.? ja siis minulla on tuo ihan ilman tehostajaa niin siitä simpukankääntö varsi vaan niin saa 2genin setin toimimaan?? eli simpukka olisi sama kiinnityksiltään ja pumppu yllättäen soppii myös? letkut pitäisi hankkii tai nekin varmaan soppii jos samasta on kaikki palikat?
     
  6. chevy thunder

    chevy thunder Gearhead

    Oletko harkinnut samalla vaivall asentaa hammastanko ohjausta
     
  7. Meitsiii

    Meitsiii 3rd gear

    Joo olen jollei maksais 2,5k€ alkaen
     
  8. fmila

    fmila Gearhead


    Kyllä joo. Itse vaihdoin omaan 67:aan 2-gen nopeen simpukan. Kyllä tehostamattomankin orggis simpukan kääntövarsi sopii ristiin tohon simpukkaan. Rättinivelen sai "risteytettyä" alkuperäisen kanssa. Muistaakseni tossa uudemmassa on hieman paksumpi ohjausakseli kuin alkuperäisessä, mutta niillä osilla sain omani hoidettua. Voit koittaa josko tehostajan letkut riittäisi, hieman epäilen, kun noissa 2-gen. toi simpukka on siellä moottorin etupuolella ja ehkä lähempänä pumppua :-? Mutta kannattaa kokeilla jos vaikka sopisivatkin. Sit vaan seuraavaksi pyöränkulmien kimppuun kun saat tehostimen toimimaan. Gulstrandin arvoilla toi on jo ihan toinen ajettavyydeltaan. Eli Casteria niin paljon kuin "lähtee" (n -3,5 astetta) ja Camber n. -0,5 astetta. Kysele lisää jos tuntuu epävarmalta.

    t.AM (35 vuotta samalla pelillä)
     
  9. -vellu

    -vellu Gearhead

    Mulla olisi 1gen tehostaja ja kääntövarsi ylimääräisenä.
    Tarttet lisäksi tehostajan pumpun (sama monissa 60-70 luvun GM:ssä) ja letkut jotka voi teettää hydraulikkaliikkeessä. Kiinnitysraudat 350 koneeseen taitaa löytyä myös mun tallilta.

    Laita vaikka YV:tä jos osat kiinnostaa.

    PS. Jokos olet liittynyt: Camaro Club Finland ry - www.camaro.fi
     
  10. chevy thunder

    chevy thunder Gearhead

    Jaa kovasti on hinnat nousseet novaan kyseinen sarja maksoin:1200 ja sisälsi kaiken prikoista lähtien.
     
  11. Meitsiii

    Meitsiii 3rd gear

    No siis joo toi oli alkaen hinta yhdeltä liikkeeltä..
     

Kerro tästä muillekin!