Vaihteen vaihtaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja EvilMan, 30.8.2013.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo tolleen se on 200R4 toosassa mutta jostain syystä oletin että topiikin aloittajalla on 700toosa.
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tämä on ehkä vähän asiaton vastaus mutta aja D:llä tuohon nopeuteen asti ja vasta sen jälkeen tökkäät kepistä OD:n päälle. Helpoin ja nopein ratkaisu ongelmaan.
     
  3. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Meinasin itsekkin jo aikaisemmin kyseistä toimintaa ehdottaa, mut en uskaltanut..
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Noin tulee omalla Capricellakin ajettua, aina on perus D silmässä kun ei ole matkavauhti vielä.
     
  5. EvilMan

    EvilMan 2nd gear

    Joo niin on 700 aski
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun kuljetuskikottimessa on dieseli mutta lootassa bensakoneen kuvernööri ja nelonen menee pesään ihan pintakaasulla aabaut 60 kohdilla mutta kun normaalisti kiihdyttää niin nelonen menee päälle kun 80kohdilla antaa vauhdin tasaantua. Noita kuvernöörejä on ainakin 4 erilaista, Corvetten limput kaikken köykäisempiä ja dieselin painavimpia. Lisäksi V-6 ja perus V-8 versiot.
    Mulla on lootassa Transgo:n noyoyo kit.
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Sama homma mulla ponussa että liikkeellelähdöt ja taajama-ajot pitää hoitaa normi-d:llä,jos pukkaa heti od:llä menemään niin tyrkkää nelosta melkein samantien. Tehtaan jäljiltä olevissa seitensatasissa mitä mulla on ollu,on saanu käyttää od:tä koko ajan.
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    No nyt mäkin tiedän sen taikasanan jolla paskasta saa hyvän, se on Shift improver kit hemmetti et vaihtaa hienosti, ei mieti enään vaihtasiko sitä vaihdetta tänään vai huomenna :D
    Pitäsköhän tohon toiseenkin autoon laittaa kun sekin taitaa olla ihan vakio eli ei vaihda kahta kertaa samanlailla, aivan sama säätääkö TV vaijeria millin sinne tai toisen tänne :rotfl:
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tässä vaihteistohommassa mua kiinnostaa päivä päivältä enemmän semmonen kysymys että miten ihmeessä nuo kolmiloviset on joittenkin mielestä parempia kun neliloviset lukolliset.No,kai sitä jotain mysteerejäkin pitää olla...
     
  10. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Tuo kyllä kiinnostas itteenikin... Monasti kuulee vaan kommentin että neliloviset on paskoja mutta ikinä en oo kyllä perusteluita väitteelle saanu :eek:
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo kyllä se perus maalaisjärkeen pitäis käydä että jos sulla on neljä pykälää kolmen sijasta,välit on lyhemmät,shift kitillä nopeet vaihdot,ei huuda maantienopeuksillakaan yli 2300 rundia vaikka ois suht tiuhakin perä...ei ymmärrä. Vai kuuluuko se th-400 "legendaarisuus" samaan nippuun pitkäkaton ylivertaisuus talviautona jopa nelivetoon nähden-professori uistimena-lada talviautona osastolle...
     
  12. 383cid iroc-z

    383cid iroc-z 1st gear

    3 loviset on halvempia rakentaa/vahvistaa + niitä löytyy jokanurkasta.
    oma th700r4 kesti tämän kesän hienosti fhra street sarjan kisoissa. tosin lukko on poistettu ja suuri miinus on että tähän ei saa breikkiä.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Saa 7sataseenkin breikin mutta on vaan vitun kallis. 200R4 ploota breikillä tulee halvemmaksi :odroll: .
     
  14. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Saiks sä Evilman vaihteen miettimisen pois vaijeria säätämällä ?
    Harmi kun ei tullut kuvattua videota ennen shift kitin asennusta, mutta noin mulla nyt vaihtaa TH200R4 väärin säädetyllä vaijerilla :D
    5 min kohdalla puolikaasu kiihdytys ja aika nopeaan vaihtaa kakkosta tossa 30 sec kohdalla ihan kevyessä kiihdytyksessä, volumet vaan täysille niin kuulee paremmin.

    http://www.youtube.com/watch?v=1YJB6nIhM6Y
     

Kerro tästä muillekin!