k5 blazerin korotus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja affa81, 17.9.2013.

  1. affa81

    affa81 1st gear

    elikkäs mistä saa korotussarjoja kyseiseen laitteeseen? vm-85
     
  2. affa81

    affa81 1st gear

    kävin juuri konttorilla kysymässä tuosta korotuksesta niin sanoi että kokonais korotus saa olla vain 77mm..sehän on ihan helvetin vähän.alla siis 33 kumit..
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

  4. jos mettään meinaat mennä ni ei sillä korotuksella siellä ajeta...liikkumatilaa renkaille kaariin, turhaan sitä painopistettä alkaa nostamaan. Akseli kuitenkin se alin kohta siellä on.
     
  5. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Mulla 79-Blazeriin hyväksytty aikoinaan 36-tuumaiset renkaat ja 4 tuuman korotus jousitukseen. Kannattaa tehdä vähän tutkimusta missä on autoilijaystävällisin katsastus
     
  6. affa81

    affa81 1st gear

    en meinaa mettään mennä tolla ollenkaan,teen siitä city maasturia.ainakin täällä riihimäellä noi katsastusmiehet on todella nihkeitä noiden asioiden suhteen..just vein auton pajalle kun siihen vaihdetaan jakoketju ja muut hilut ni meinaan auton kyllä pitää..
     
  7. Lapuanliike111

    Lapuanliike111 1st gear

    Aikanaan mulla oli 80vm Blazer johon ostin korotuspalat V8 lehden myyntipastalta jotain kumi/muoviseosta,jälkiviisautta oli kuulla että jääkiekot(reiät poraten)keskelle olisivat ajaneet saman asian,siis rungon ja korin väliin.Se toimenpide oli melko työläs,mm ohjausakselin piti säätää uudelleen ja takaluukun jousten kans piti tehdä muutoksia.Akselien ja jousipakkojen väliin asennettiin metallipalikat ja uusiksi meni lyhyeksi jääneet kiinnikkeet.Etuiskareiksi sain hyvän vinkin,Transitin iskarit sopivat korotuksen jälkeen etupäähän,takaisk. alkuperäiset runkoon uudet reiät.Miinusmerkkinä korotuksesta on sanottava että(taka) kardaanin nivelsyöppö siitä autosta tuli huolimatta taka-akselin lievästä kallistamisesta kuin myös että ajo-ominaisuudet tulivat "kiikkerämmiksi".Katsastuskonttorin valinnassa;kuten kaveri vastineessaan kertoi on eroja,kyllä täällä Eteläpohjanmaalla ainakin näkee melko korkeita esim.Dodgeja
     
  8. Sten

    Sten 3rd gear

    No kyllä jääkiekot on helposti saatavilla mutta ne tahtoo mennä halki. Nyloni tanko jos ostaa ja katkaisee sopivan pituudeksi ja reikä keskelle on paljon parempi ratkaisu ja poraaminen on muuten erittäin helppoa. Tässä linkki: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62523
    Aina on jotain kohteita jota pitää miettiä.
    -sähköjohtojen pituus ettei jää liian kireäksi
    -ohjaustangon säätö
    -jarruputkien pituus pääsylinteristä runkoon
    -vaihdevivusto joutuu ehkä pidentää jos automaatti rattivaihtimellä
    -jakolaatikon kepin aukko joutuu ehkä avartaa vähän
    -puskurit pitää nostaa saman verran kun se korotus vaan ulkonäön kannalta
    -jäähdytin pitää laskea saman verran kun korotus

    olisko jotain mitä olen unohtunut?
     

Kerro tästä muillekin!