Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. geekoo

    geekoo 1st gear

    Tämä keskustelu saa laajempia ulottuvuuksia. Otsikon mukaan forumi on "mobilistien tarinoita" varten, mutta mukaan näyttää tulevan yhä enemmän näkemyksiä yrittäjien, eli Trianglen kolleegoiden, kantilta.

    rb kirjoitti eilen kl. 13:14: "ainoa tarkoitus näyttää olevan pilata tietyn yrityksen maine", "itsekkin yrittäjänä käy sääliksi, jos joku joutuu moisen netti mustamaalaamisen kohteeksi".
    Hän taitaa katsoa, että Trianglea ei tulisi julkisesti kritisoida. Ilmeisesti ei, vaikka Triangle ei halunnut neuvotella erimielisyyksistämme ennen niiden käräjäoikeuteen ja julkisuuteen viemistä.

    J.Käkriäinen tänään kl. 00:54: "vituttaa, kun tällä mäntillä kansalla on karmea sisäsyntyinen halu tuhota PK-yritykset Suomesta".
    Varmaan on sellaisiakin PK-yrittäjiä, jotka hyvää hyvyyttään taitavasti ja kohtuuhintaan korjaavat harrastajien autoja, mutta valitettavasti saavat kiitokseksi aiheetonta kritiikkiä. Silloin sympatiani ovat J.Käkriäisen puolella.

    On kiistatta hyödyllistä, että asiakkaat saavat lukea tekijäpuolenkin ajatustapoja. Se avartaa ja auttaa ymmärtämään vastapuolta. Itsekin (eläkkeellä olevana) yksityisyrittäjänä tiedän kyllä, minkälaisia kuluttajat joskus saattavat olla. Mutta emmekö voisi täällä keskustella hieman vähemmän kiihtyneesti? Kyllähän me kaikki tiedämme, että joka asialla on kaksi puolta.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Näytä ne omat korttisi, niin sitten ainakin tiedetään, mitä on tilattu.
     
  3. JKF

    JKF Gearhead

    Onko nämä trianglen laskutusperusteet? Pärstäkerroin tais vaan unohtua listasta. :rotfl:
     
  4. STW2

    STW2 1st gear

    Täällähän äijät käy tosi kuumana kuin sosiaalidemokraattien vaalivalvojaisissa. Sinun ei tarvi tänne joka dokumenttiä skannata vaan olet kertonut omat näkemykset asiasta ja tuot ne todisteineen pöytään käräjäoikeudessa, näille lautamiehille on niitä turha esitellä, koska netissä roikkuvat yliaktiiviset jäset ei näitä juttuja hoida.

    Kyllä ne rinkulamiehetkin täällä roikkuu ja lukee jutut, se on jo kuultu firman sisältä moneen kertaan ja moni näistä asiantuntijoista ja muista kommentaattoreista on takuuvarmasti sopupelijupakan toiseen osapuoleen kytköksissä.

    Vie homma eteenpäin ja turha jokaisen kitisijän kommetteihin vastata.
    Karavaani kulkee ja koirat haukkuu !!!

    Monellako muuten on ALV numero? (tämä on vähän ohi aiheen, mutta tutkimustuoksia käytetään rintasyöpätutkimusten laajemmassa otannassa taustatukena, koska jotenkin ne vaan liittyy toisiinsa)


    Rane
    Yrittäjä itsekin
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onko ALV numeron omaavilla henkilöillä jotenkin parempi oikeustaju ja ymmärrys myös asiakasta kohtaan? Ärsyttää jotenkin ne ihmiset, jotka on duunareina ollessaan kiihkomielisiä sosialistaja, mutta yrittäjäksi ryhtyessään muuttuvat käytännössä riistokapitalistiksi, jonka jälkeen sekä työntekijät, että asiakkaat on aina väärässä ja riistämässä köyhää_suomalaista_yrittäjää. Kunnes firma menee konkurssiin hra. johtajan idioottimaisen rahankäytön ja asiakkaita kohtaan harrastetun ylimielisyyden takia. Sen jälkeen ollaan taas niin firmojen riistämää sosialistia että, kun joutuu käymään vieraalla töissä, että saa velat maksettua. :wc:

    Yhtään yrittäjiä taikka työntekijöitä yleisesti arvostelematta. Se on se yksilön asenne joka ratkaisee.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    On.
    Ja toinen y-tunnus, joka ei ole alv-velvollinen ja kaiken lisäksi käyn vielä palkkatöissä.
    Mitenkähän se liittyi tähän asiaan?
     
  7. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Vanhan sanonnan mukaan "Ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa" Ei se kuitenkaan ihan näin mene. Kyllä kohtuuskin otetaan huomioon oikeudessa. Meikä muodostaa käsityksen eri firmojen toiminnasta, enemmänkin vaistolla kuin esim. myyjän puheista tai mainoksista.
    Jotenkin selkärangasta tulee viestiä pysyä kaukana ko. firmasta.
    Hinnoitteluperusteet, mm. myytävien autojen hinnat eivät välttämättä takaa että työ olisi huippuluokkaa. Tai ainakaan vastaa oikeaa hinta / laatusuhdetta. Tokihan esim. auton voi tutkia "päälisin puolin", kuitenkaan kaikkea ei pysty tutkimaan vaan on luotettava myyjän puheisiin.
    Kun pelataan korkeilla panoksilla voitotkin voivat olla suuria.
    On vaan varottava ettei vauhtisokeus tai ylimielisyys pääse yllättään
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Tämänkin sivun vänkööseen edelleen kiinteästi lisäyksineen liittyen

    Mä en ole amisajan kaksia kesätöitä lukuun ottamatta koskaan ollut duunari,
    toisinsanoen, mulla on vuodesta -95 ollut alvinumero ja koska elämä kuljettaa jos sen antaa, nykyään teenkin käytännössä pelkästään aiheena olevan alan hommia.

    ...mutta että 75h maalinpoistosta...
     
  9. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    ^Tostakaan meillä ei ole mitään fuktaa.
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    alvivelvollisen näkökulmasta kysymys kieltämättä on "hölmö", mutta suurin osa väestöstä ei ole alvivelvollisia.

    Veronmaksu ja asiaankuuluvat puitteet hyvinnniin triplaa "käteen jäävän" veloituksen,
    mutta ei tunteja.

    ...75h...
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    Ei olekaan kuin kantajan kertoma, hypoteettisesta eritellystä laskusta saatu informaatio.
    Leikitään että siitä onkin laskutettu 35 tuntia, loput 30 pitäis sit hukata vaikka kylkisauman tinaamiseen jotta päästään hypoteettisesti laskutettuun 59 000 euron summaan?

    Päästään kyssäriin, että eihän loppulaskutakaan ole mitään fuktaa vaan vain kantajan kertoma.

    Mielikuvitusta koko skapa, todellisuudessa loppulasku oli 5 900 mutta laskussa oli fataali pilkkuvirhe tai himmeä tekstuuri kera kärpäsenpaskan, tai muuten vaan randomilta osapuolelta munapäistä touhua?

    :lol:
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    tarkennan vielä jos joku ei ole huomannut, kritiikkini ei kosketa tuntihintaa, puitteet, alvit ja telvit sun muut kirkollisaneet -who cares-,
    vaan ajankäyttöä,
    jos välimerkkiä nusitaan, niin loogisesti ajatellen -puitteiden pitäisi korreloida käänteisesti käytetyn ajan kanssa.
     
  13. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Olihan tuolla aiemmin joku kertoneensa hinkannu ison käkkylänkin nopeasti kun ottaa vaan "asiakseen". Ja mitä nyt tuollainen bimmeri siinä rinnalla on.. Aikas pieni. Tulinkin tuossa muuten kuulleksi että rinkulalla ollut ilmeisesti ongelmia soodapuhalluksen kanssa siksi käsinpoisto ilmeisesti astuneena kuvaan.Tästäkin pitäisi olla sopparissa maininta että käyttävät aikaa vievää menetelmää josta kertyy hintaa hmm.. Toisaalta jos siellä ollut sopivia kesämiehiä hommiin?
     
  14. T&S

    T&S Gearhead

    OD on aika harvinainen palsta, täällä ei yhden kirjoittajan haukkumaa yritystä mollata heti kaikkien voimin ja muistella serkun kummin kaiman saamaa samaa kohtelua sieltä.Aika upeasti ajatellaan asiaa molemmin puolin, tosin välillä aika kärkkäästi, mutta kuitenkin. Johtuneeko siitä että pääosalla kirjoittajistä on jo enemmän elämänkokemusta ja monia pienyrittäjiäkin joukossa.
    Suomessa on yritysille lyöty niin järjettömästi maksuja että tuntiveloitushinnat on karanneet käsistä, enkä tarkoita nyt edes ryöstöhintoja. Jos työntekijä joutuu tekemään viisi tuntia työtä ostaakseen yhden tunnin omaaa työtänsä yritykseltä tuntuu hinta aika kohtuuttomalta.
    Trianglesta sen enempää tietämättä, ihmettelin joskus vuosia sitten ohi ajaessani, että miten tuollainen firma pystyy yleensä toimimaan suomessa, asiakaskunta on kuitenkin aika rajallinen, ja pihalla makaa toinen toistaan kalliimpia vanhoja autoja.
     
  15. Quest

    Quest Gearhead

    Jos tilaaja tilatessa ei sallinut verhoilujen purkua ja autossa miljoonan letkun ja nippelin tekniikka kiinni, niin kuka vatipää ehdottaa soodaa? :poff:
     
  16. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Jos haetaan nopeasti tuloksia.Itseasiassa soodallla voi puhaltaa vaikka lasit ja tiivisteet paikallaan. Eikä tuossa ole omituista tekniikkaa edes. 75h hinkkaamisesta tuntuu kyllä kovalta ,tuskin sielläkään paras mies sitä lähti tekemään...
     
  17. Quest

    Quest Gearhead

    Ymmärrätköhän nyt kokonaisuutta? Saada nopeasti tuloksia? Jos tulostaivoitteena saada ainoastaan maali pois sen jälkeisestä työtä ajattelematta, niin ok? Imurointikin voi olla kivaa. Kyllä soodaakin nopeampia konsteja löytyy.
    Eka kiulu soodattu 7v sitten, myös omat laitteet, ja pelkässä hylsyssä jo kohtuullinen putsaaminen soodauksen jäljiltä. Tietysti jos se mikä ei näy ei haitaa niin...
    Olen myös nähnyt kun höhelletään nykyauto lasit ja listat kiinni yms, ammatti maalarina tiedät mitä siintä tulee, ei varmaan istu entisöintipajan filosofiaan pelkät nopeat ylivedot/värinvaihdot. Tommosessa topicin rytökasassa vaan sattuu olemaan listanreikiä ja mätävikaa, ilmaräppänät, fuskaavat tiivisteet kun luukut turattu jne.
    Erikseen vielä kun mainitaan ettei auton historiaa tunneta, kiva lähteä puhaltamaan kun ei koko kippoa kun ei yhtään tiedä mistä se kittipaikka ja aluverkko lähtee.
    Nothing personal, ei palkoja.
     
  18. geekoo

    geekoo 1st gear

    Toistan, jälleen kerran: en ole missään vaiheessa kieltänyt verhoilun purkua. Triangle ei ole koskaan edes puhunut verhoilun irrottamisesta ja soodapuhalluksesta kanssani, eikä ylipäänsä maalinpoistomenetelmien vaihtoehdoista. Hiominen oli täysin heidän oma ratkaisunsa. Luepa aikaisemmat vakuutteluni, sekä blogini:
    26.09.2013 13:04
    28.05.2013 10:57
    28.05.2013 09:10
    23.05.2013 12:47
    22.05.2013 14:36
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onko ne luukut ja lokasuojatkin pakko hioa? Nehän on ruuveilla kiinni ja saa puhallettua vaikka kilometrin päässä autosta? Ei luulis sisäverhoilun vahingoittuvan. Siihen peruskoriin, missä se verhoilu (ja kojelauta) on kiinni, ei kovin montaa neliötä jää putsattavaa, vaikka se hiomalla pitäisi tehdäkin.
     
  20. A.W

    A.W 1st gear

    Kyseisessä BMW:n korimallissa etulokasuojatkin ovat kiinteät. Mutta jos muut luukut puhallettaisiin, ei saisi niin helposti laskutettua kahta viikkoa maalinpoistosta.
     

Kerro tästä muillekin!