Törkeä korjaamo Lahdessa, varoitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vannape, 26.9.2013.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Paremman maun lisäksi inkivääri tekee mitä?
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^^100h? :eek: Miten hemmetissä, ellei ne ole lohkon valamisesta aloittanut?
     
  3. Jankon Betoni

    Jankon Betoni 1st gear

    Tikkataulun taakse kannattaa laittaa noin 600mm x 600mm kovalevyn pala, niin seinäverhouslautaan ei tule reikiä tikkojen kärjistä.
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    moottori kehikko pitää ottaa pois alakautta, 2 päivää, 16h.
    uskomaton määrä romua (apulaitteita yms) irti ennekuin kuin moottori irtoaa vaihteistosta 2 päivää ?
    moottori "atomeiksi"
    osien metsästäminen, koneistukseen osat, yms yms.
    Näin cadilakkini osina, uskomaton määrä tavaraa keulasta irti.
    Mitä mahtaa olla metroauton arvio tunneista ?

    uskon että +100h meni !
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    siinä on muitakin yrttejä , ne tabut korvaa silkaatin, tiivistää pikkuvuotoja / tiiviste pintoja. oliko ne engl GM sealant pellets
     
  6. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    no eikös nekin palvele ihan hyvin sitä paikasta a paikkaan b, käyttötarkoitusta. mikä niissä nyt niin tökkii? pienempi kulutuskin on kun kasissa, sopii vielä jollakin tavalla jopa käyttöautoksi, saa siirrettyä isommankin porukan tarvittaessa, taikkas vähän enempi tavaraa. vai haittaako se sitten kun se on isompi tai korkeampi kuin corolla? kai jokainen ostaa itselleen tarkoituksenmukaisen auton oli se sitten corolla, opel tai hummer. ootteko te ahdasmielisiä? olisko mahdollista että se k.o. auto onkin kyseisen herran käyttöauto ja hän ei suhtaudukaan siihen kuin "jenkkiin" perinteisesti, vaan ajaa sillä läpi vuoden perheensä kanssa. :eek:
     
  7. bandit_1

    bandit_1 Gearhead


    tai jos heittää vaan siihen tauluun sopivalla voimalla
     
  8. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Entäs ne kimmonneet tikat? Miten ne siepataan oikeeoppisesti, ettei osu naapurin kalloon, jos sattuu kävelemään vöhykkeellä (kerrostaloparveketilanne)?
     
  9. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Ettet meinaa sitä oranssiin/pinkkiin vivahtavaa litkua :odroll: ?
     
  10. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Paska nousee myös ylöspäin :eek:
     
  11. No H2O

    No H2O Gearhead

    Kannattaa korjaajien ja kuluttajien muistaa & tietää että tästä "vaihdan osia summa mutikassa ja toivon että vika häviää" korjaustavasta on olemassa kuluttajavalituslautakunnan ennakkopäätös, mikäli en väärin muista kyseessä oli joku katumaasturi volvo?

    Eli jos paja vaihtaa reppukaupalla turhaan osia ja vika onkin tyystin toisaalla, ei noita osia ja töitä tarvitse kuluttajan maksaa.
     
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tuntuu toi osien summan mutikassa vaihtaminen olevan korjaamojen lisäksi aika yleistä täällä overdrivelläkin kun juttuja lukee, vaikka ensin pitäs asiat tutkia ja sitten vasta hutkia :D
     
  13. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Mulle tarjottiin kerran "korjaamosta" koneremonttia, kun auto vuoti öljyä. Avattiin ilmanputsari ja asiantuntevasti päätä puistellen todettiin että huohottaa hirveästi, männänrenkaat poikki. Jätätkö auton koneremonttiin tänne? Ilmanputsarikotelossa oli siis hiukan mustaa töhnää puolentoista vuosikymmenen ajalta. Tää töhnä jollain mystisellä tavalla sitten ilmeisesti monisti itseään etänä ja juoksevaan muotoon moottorin ulkopuolelle?! Totesin että ei tehdä koneremonttia ja hain seuraavana päivän uuden venttiilikopan tiivisteen, vaihdoin sen ja siihenhän se vuoto loppui. Auto toimi normaalisti sen kaksi vuotta, mitä se minulla episodin jälkeen oli.
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Yks korjaamo kans kauhisteli mun yhden entisen auton huohotuksen määrää. "Tästähän on kone ihan selvänä, sulla on ilmanpuhdistimessa öljyä vaikka kuinka paljon."

    "Joo, sitä siellä kuuluukin olla, se on sellainen öljykylpy ilmansuodatin." :rotfl:
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Näissä uudemmissa tietokoneohjatuissa se onkin niin helppoa. Luetaan vikakoodit ja sieltä tulee MAP tai lambda ym. anturiin viittaava virhe. Joo, anturi rikki vaihdetaan se ja homma on kunnossa...
     
  16. No H2O

    No H2O Gearhead


    Joo noinhan sen kuuluu mennä, mutta jos on esimerkiksi kytkinremontissa saatu kampiakselin asentotunnistin hieman vinoon ja sen takia loota (muistaakseni kyseessä oli tämmöinen puoliautomaatti loota, tms.) alkaa satunnaisesti käyttäytymään oudosti, vaihtamaan miten sattuu, yms. Ei mikään tietokone kerro että asentotunnistin on hieman huonosti paikallaan, kertoo toki sen että vaihtamismanööverit menevät vituix... Asentajakin toteaa että vikaa on ja korjata pitäis...

    Tämmöistä autoa kuskattiin pajalta toiselle ja jokainen paja arpoi hieman erilaisen diagnoosin ennenkuin yksi paja viitsi ottaa selvää siitä mitä autolle ennen vian ilmaantumista oli tehty.

    Tähän autoon siis meinattiin vaihtaa vaihdelaatikko, yms. muita pikkuosia jota olisivat pelin hengen mukaisesti maksaneet mansikoita...
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Öljykylpysuodatin ei oo kaikille nykyasentajille tuttu vissiin.. Eräässä urbaanilegendassa oli korjaamolla huollon yhteydessä vaihettu puhtaat hiekat putsariin, kun vanhat oli ihan öljyiset. :poff: Tarinaan liittyi muistaaksen valtra traktorit kehitysapuna afrikkaan.
     
  18. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Kyllähän se toi öljykylpy suodatin on hieno keksintö, oli joskus aikoinaan yhdessä opelissa.
    Öljy kyllä yrittää kulkeutua sinne ilmanpuhdistimelle vaikka olis ehjäkin kone kun täyskaasu kiihdytyksissä ei PCV-valve kerkiä kaikkea imemään niin puhaltaa sitten PCV-air putken kautta, mutta hyvin toi chevyissäkin oleva alkuperäinen PCV-filtteri nappaa öljyt itseensä, se vaan taitaa aika monelta jäädä vaihtamatta säännöllisesti.
    Nykyään on kromi pannu suodatinkotelona ja viime talvena meni PCV-air putki suoraan kotelon sisäpuolelle niin sotkihan se heti ilmansuodattimen, nyt on PCV-air putken pohjalla erillinen imuputki joka putsaa öljyt sieltä pois, nyt ei ole roiskinut enään öljyä suotinkotelon sisäpuolelle ja tänään tulikin vaihdettua uusi puhdas ilmansuodatin.
    On siinä suodatin kerinny jo kurjaan kuntoon 8kk aikana kun öljyäkin saanut itseensä ja mukaan kuvaan halus vielä alkeperäisen ilmapuhdistimen kotelon PCV-filter joka jäänyt tarpeettomaksi.
    http://aijaa.com/4Txqb5
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä olen allerginen tila-autoille. Yksi autotyyppi, jotka merkistä riippumatta on aina kasattu moottorin ympärille ja niin sikamaisen kalliilla osilla, että köyhempää hirvittää. Hyvinhän tuo koko tila-autoidea on suunniteltu. Sillä on maksimoitu rahastus, koska ne on yleensä niitä perheenäidin kauppa-autoja, joiden pitää olla aina kunnossa, tai muuten isi joutuu sohvalle nukkumaan. :rotfl: Vikavalon syttyessä auto siis viedään viivana huoltoon ja maksetaan siitä mitä raskaimmalla kädellä.
     
  20. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    oot asian ytimessä purehell ! Itse oon allerginen autoille joista näkyy vikakoodit. Oma 3 tonnin käyttis motukka (vm2003) on kyllä huolto ystävällinen, öljyvaihdot teen, ja mitä katsuri vaatii,jos isompi vika niin paaliin vaan ! Kuulemma kytkimen vaihto maksaa vaivaiset 2500e !!!
     

Kerro tästä muillekin!