Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. HCkivi&pyöritys

    HCkivi&pyöritys 1st gear

    Ai missä??Vai mitkä kaikki nickit on reinkarnaatioita??
     
  2. Anselmi69

    Anselmi69 1st gear

    Mikä karkeus oli hiomapaperissa kun tuo BMW hiottiin? 2000?
     
  3. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Olet aivan oikeassa, kyllä lapsikin saa hiottua & maalattua 1:87 matchbox bemarinsa yhdessä päivässä...
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kovasti on ainakin hommia entisöinti -yrityksille tarjolla. Kaverilla on nyt kolme autoa työn alla tälle talvelle. Enempää ei mahdu, mainostaa ei ole tarvinnut.

    Jollain on vielä pinkat kohdillaan.
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kysy siltä sun kaveriltas mitä se olis ottanu tuon pemarin pohjatöiden tekemisestä.
     
  6. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    Asiakas on tilannut entisöintityötä hintaan 80 euroa tunti. Entisöintipaja on tehnyt töitä ja tunteja on syntynyt. Muuten hyvä, mutta jos jos entisöintipaja onkin tehnyt vähemmän tunteja, kun on laskuttanut, niin silloin kyseessä olisi petos. Vakava rikos. Ymmärtääkseni asiakas geekoo ei ihan tätä väitä.

    Vaan, että entisöintipaja tehnyt töitä, joita hän ei ole tilannut. Ja että tilattuihin töihin on kulutettu kohtuuttoman paljon tunteja. Perusteena, että tavarantarkastajan mukaan olisi voitu tehdä nopeammin.

    Mitä on oikeasti tilattu selviäisi asiakkaan ja entisöintipajan välisestä kirjeenvaihdosta, jota asiakas ei kuitenkaan halua esitellä "oikeusteknisistä syistä". Miksiköhän, jos sama kirjeenvaihto on kuitenkin entisöintipajalla?

    Mitä voimme oppia? Toistaiseksi ei mitään. Samanlaisia projekteja haaveilevan autoharrastajan olisi ihan kiva tietää, oliko tässä tapauksessa asiakas jotenkin rajannut tuntimäärät? Miten asiakas on määritellyt tilauksessaan työkohteet, jos kerran totaalientisöintiä avaimet käteen periaatteella ei ole tilattu? Onko sovittu "saldorajoituksesta"? Mikä meni pieleen?

    Oma arvaus on, että kyseessä on vain huono yhteydenpito osapuolten välillä. Voiko auton hinkata peltipuhtaaksi missäkin ajassa, ei vaikuta oikeuden päätökseen. Oleellista on, onko laskutettu olemattomia tunteja ja/tai tehty tilaamattomia töitä. Näyttövelvollisuus on kantajalla. Jos hän hieman avautuisi näissä asioissa ihan oikeasti, niin jotain neuvoakin voisi saada....
     
  7. geekoo

    geekoo 1st gear

    mga-tomi kirjoitti: "tehnyt vähemmän tunteja, kun on laskuttanut, niin silloin kyseessä olisi petos. Vakava rikos. Ymmärtääkseni asiakas geekoo ei ihan tätä väitä."

    En väitä, sillä yritys ei yksinkertaisesti voi syyllistyä petokseen. Ainoastaan yksityishenkilö voi.

    mga-tomi kirjoitti: "... jota asiakas ei kuitenkaan halua esitellä "oikeusteknisistä syistä". Miksiköhän, jos sama kirjeenvaihto on kuitenkin entisöintipajalla?"

    Vastasin sinulle, ja nimenomaan sinulle mga-tomi, 26.09.2013 15:43 näin:
    "Ymmärrän hyvin näkökohtasi. Mutta valitettavasti ei ole järkevää, että "OD:ssä etukäteen kävisi läpi, puolustaisi, kommentoisi, selittäisi, perustelisi tms. mahdollisen tulevan oikeudenkäynnin yhden keskeisen todistuskappaleen sisällön", kuten kirjoitin. Jos tietoja antaa, niin pitäisihän niistä myös pystyä keskustelumaan, eikö niin?
    Ja jos mietit, niin samanlaisista syistä Trianglekaan ei kommentoi. Eivät nekään taida etukäteen haluta kertoa, miten ne aikoo oikeudenkäynnissä yrittää murskata todistusaineistoni."

    mga-tomi kirjoitti: Näyttövelvollisuus on kantajalla. Jos hän hieman avautuisi näissä asioissa ihan oikeasti, niin jotain neuvoakin voisi saada..."

    Kuten ylläolevastakin ilmenee, niin tuskin voisi saada OD:laisilta hyviä juridisia neuvoja. Minä olen niitä varten palkannut erikoisammattilaisen, asianajajan.
     
  8. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    Kuten ylläolevastakin ilmenee, niin tuskin voisi saada OD:laisilta hyviä juridisia neuvoja. Minä olen niitä varten palkannut erikoisammattilaisen, asianajajan.
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Tota samaa meinasin just kysyä, että mitä sä geekoo täältä sitten oikein kaipaat?????
     
  10. geekoo

    geekoo 1st gear

    Palatkaamme siis aloitukseeni, ketjun aivan ensimmäiseen kirjoitukseen:

    "Onko kellään ollut huonoja kokemuksia Trianglesta ja miten selviydyit tilanteesta? Kirjallinen projektinkuvaus oli. Miten välttää, että silti joutuu pettymään ja mobilistin unelma muuttuu aikaa, energiaa ja hermoja kuluttavaksi painajaiseksi? Entisöintiprojektissahan täytyy pystyä luottamaan tekijän rehellisyyteen. Mitä tehdä vahinkojen lievittämiseksi tai oikeuksiensa turvaamiseksi jos pahin skenaario kuitenkin toteutuu? Kaikki kun eivät pysty itse tekemään kaikkia kunnostustöitä."

    Ei se mitään, että ketjun sisältö laajenee, vaikka off topicsiksikin, mutta pyydän, älkää hyvät OD:läiset pyrkikö tuomareiksi riidassani Trianglen kanssa.
     
  11. unknown

    unknown 3rd gear

    ...JOS palataan AIVAN ALKUUN, niin JOS olisin nimimerkki "geekoo", niin kävisin oikeustoimen ensin läpi, ja JOS voittaisin, niin kirjoittasin tälle palstalle vastineen tapahtuneesta.

    Tämän hetkinen keskustelu on kovin yksipuolista ja sisältää vain muutaman elementin, minkä suurin anti on mielipidevaikuttaminen nimimerkki "geekoo":n haluamaan suuntaan.

    Toivon lukijoilta lähdekritiikkiä.


    Jos (ja kun) tätä palstaa lukee yrityksen edustaja, niin toki on mahdollista, että sielä puolelta lisättäisiin keskusteluun tämä kuuluisa projektisuunnitelma, niin päästään tästäkin. (kun se kerran alkoi...)

    Eikä se muuta oikeuden toimtaa mitenkään, jos käsiteltävät asiakirjat on julkisia.
     
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Sosiaalisen median perusasiat lienee vieraita, mutta sattuuhan sitä. Alla jokunen neuvo.

    Muitten mielipiteitä ei voi eikä pidäkään yrittää hallita. Opettele elämään erilaisten näkökulmien ja mielipiteitten kanssa.

    Älä suotta provosoidu; jätä kommentoimatta asiat jotka olet jo kertaalleen selittänyt; toistamalla itseäsi muutut helposti jankkaajaksi joka vähentää uskottavuuttasi.

    Ota huomioon, että sanomasi ymmärretään enemmän tai vähemmän eri tavalla kuin itse ajattelet; anna siis tilaa tulkinnoille, jotka kuuluvat olennaisena asiana kirjalliseen viestintään.

    Älä nipota. Älä yritä olla paras, älykkäin, tai että tiedät asiasta enemmän kuin muut. Älä väritä, älä kikkaile. Niistä jää kiinni jo ihan vaan siksi, että viestit nyt epäsymmetrisesti eli yksin satojen ellei tuhansien suuntaan.

    Tuossa nyt jotain.
     
  13. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    On tullu seurattua tätä aihetta alusta lähtien ja hauskinta viihdettä tässä näyttää olevan kaikkien muiden kommentit...

    Mummielest toi geekoo halus vähän valottaa tilannetta miten auton entisöinnissä voi käydä ja kertoilee täällä pääpiirteittäin kaiken olennaisen. Mitä se meille muille kuuluu saada tietää kaikki pienimmätkin detailit tästä jutusta? Kuten joku projekti määräys? Jos tuo haluais jotain apua täältä nettimaailmasta niin ehkä kertois sen suoraan, mutta on jo omasta takaa apujoukkoja takana. Se miten juttu tulee päättymään, niin tod.näk. se täällä tulee lukemaan.

    Ja risuja jos pitäis antaa, niin turhaa sä alat perustelemaa jokaisten viestejä, tai jos nyt tykkäät näpytellä koneella ni mikä jottei, se vaa näyttää olevan kuin heittäs pensaa liekkeihin näille joillekki tietokonenörteille.

    Ehkä kaikkein paras ois ollu tän aiheen alottamiseen siinä vaiheessa kun juttu olis ollu jo ohi. Ois kertonu vaa et tälläi juttu oli ja näin tuli loppujen lopuks käymään, ei ois yli 40sivuu pelkkää hirveetä jänkäämistäkä...
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Mut entäs jos siihen on juuri pyritty...

    Omalta osaltani lopetan tämän turhan keskustelun nostattamisen tähän.
     
  15. geekoo

    geekoo 1st gear

    Tässä pitkässä viestiketjussa on esitetty monta arvokasta näkökohtaa, viimeaikoina etenkin siitä miten vastapuoli (korjaamot) saattavat nähdä tällaiset ongelmatilanteet. Olen kyllä huolellisesti noteerannut niitä. Luonnollisesti se on asiakkaille hyödyllistä, vaikkei aina helppoa pyrkiä ymmärtämään työn suorittajaakin.

    Valitettavasti ketju on kovin pitkä (42 sivua, 621 viestiä) ja signaali-kohina -taso sellainen, ettei tästä pysty uusi lukija ottamaan selvää mitä on tapahtunut Trianglessa, mikä on näkemykseni kokonaisuudessaan ja miksi olen joutunut käräjöimään. Pyydän siksi, please lue blogini, jossa ytimekkäästi käyn läpi kriisiin johtaneet seikat:
    http://bmwtriangle.wordpress.com/
     
  16. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Kyllä se kannattaa blokata...! :poff:
     
  17. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead


    Ensimmäiset sinun postauksesi luettuani oli jo selvää, ettei sinulla ole mitään annetavaa keskusteluun. Mihinkään keskusteluun. Kuinka ihiminen viitsiikin tehdä itsestään tuollaisen pellen. Petätkö sinä pieni itseäsi ja uskot, että "mielipiteitäsi" joku lukee ajatuksella ja ottaa huomioon? Sinä olet aivan turha. Kuinka ihminen voi saada itsensä tuollaiseen jamaan?
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kyllä GTA87:lta on tullut muutama ihan järkeväkin kommentti, pääasiassa hyödytöntä tuubaa..
     
  19. vw79

    vw79 3rd gear

    Tämä viestiketju on hoitanut jo tehtävänsä. Aloittaja on saanut kerrottua suurelle harrastajajoukolle miten Trianglessa toimitaan. Tuskin on tarvinnut ajatella ali- vai yliarvioidaanko hänet. Se on aivan sivuseikka.

    Yleistä höpöhöpöä tullut keskusteluun lisää häiritsemään keskustelua, joka olkoon merkki että Trianglen puolella alkanut ns housut tutista ja geekoon keskustelut näkyvät ja kuuluvat laajalti.

    Tässäkin sarvikuonojen maassa tähän keskusteluun olis paras jatkosisältö vaikka kuvadokumenttien kanssa että asiakas ja työntekijä sopivat asian ja paiskaavat kättä.

    Parasta mainosta mitä rahalla saa tälläisten jälkee ko firmalle, mutta epäilen vahvasti ettei ilman oikeuden päätöstä toteudu, vai toteutuuko?
     
  20. coistinen

    coistinen Gearhead

Kerro tästä muillekin!