SPS 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja mätiäinen, 23.9.2013.

  1. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Onko ryhmässä autoja (tarpeeksi) ensi vuonna?
    Eli onko kilpailua neljässä kisassa vai ei? :wink:
     
  2. GEEÄXPEE

    GEEÄXPEE 1st gear

    Moi,
    Toivottavasti autoja kuljettajineen löytyy tarpeeksi,
    että SPS ajaisi myös kaudella 2014.

    Tarkoitus ajaa ainakin nuo neljä kisaa/koko sarja. :wink:

    Oma mielipiteeni sille,että vaaditaan 10:n ennakkoon
    ilmoittautunutta kilpailijaa on järjetöntä, ottaen huomioon
    kuinka vähän loppujen lopuksi autoja täällä on.. :argue:



    Hape SPS 680

    http://www.kalliomakimotorsport.com
     
  3. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Moi!

    Moottori rojektit etenee ja tarkoitus ajaa ens kesänä ainakin joitain kisoja, toivottavasti koko sarja.

    Ville SPS 666

    Facebookissa voivat halukkaat seurailla tiimin toimintaa osoitteessa:
    https://www.facebook.com/groups/SPS666/
     
  4. GEEÄXPEE

    GEEÄXPEE 1st gear

    Hyvä Ville,löytyykö muita SPS kisaajia? :)
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Samaa mieltä kuin Hape, olis aivan kohtuutonta mikäli SPS jäis ajamatta sen perusteella ettei kymmentä ennakkoilmottautujaa tule. Se olis karhunpalvelus sekä yhdistykselle, että katsojille, että kilpailijoille.
    Edelleenkin AKK:n vaatimus SM-arvolle on kymmenen pisteillä ollutta kilpailijaa kauden aikana. Cuppina tai perustellulla poikkeusluvalla voi ajaa pienemmälläkin määrällä. Ennakkoilmoittautumisista sarjaan ei siellä puhuta yhtään mitään vaan se asia on 100% FHRA:n johtokunnan käsissä.
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Jos se mennee cuppi kisailuks niin onkohan sitten osallistumismaksu 100€ ;-)
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toimitusjohtajan lausumaa: Sm arvolla ja osallistumismaksulla ei ole tekemistä keskenään.
    Tässä tapauksessa uskoisin näin olevankin.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Täh? Minusta se summa ja määräytymisperuste on aika yksiselitteisesti mainittu asia kisakutsussa, niin ei toimarin oman mielipiteen luulis hirveästi vaikuttavan aiheeseen? :lol:
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Kisakutsu kirjoitetaan vuosittain uusiksi ja siihen voidaan tehdä muutoksia lähes joka asiaan tarvittaessa eli tän vuoden kisakutsu ei ole pätevä ensi vuodelle.
     
  10. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    On todellakin järjen köyhyyttä jos SPS jätetään ajamatta 10:n ennakkoilmoittautujan puuttumisen takia. Todella näyttävä ja nopea luokka, eli juurikin sitä mitä katsomossa kaivataan.

    Tuskin kilpailijamäärät kasvaa missään luokassa, jos joka vuosi on jännässä onko koko luokkaa olemassa tuleva vuonna.
     
  11. Hooki

    Hooki 1st gear

    Tuo on just yhentyyppistä kiristystä euronkuvat silmissä, ku vaaditaan 10 ennakkoilmottautunutta. Kyllä varsinki nuo nopeimmat luokat pitäs ajaa vaikkei ois ku yks tai kaks ajamassa. Jos ei SM:ää ni sit vaikka cuppia, tai terveisiä! Tuo ei oo kenenkää etu jos jotai ryhmiä jätetää ajamatta siks ettei oo 10 ilmottautunu ennakkoon. Pitäs ennemmi panostaa siihe, ettois mahd. paljo kisaajia per kisa! Sitäkautta tuo kausi-ilmottautuneiden määräkin varmasti kasvas. Katsomossa ei oo nii tärkeetä ketkä ajaa koko kauden/mestaruuksista, vaa se että sitä (nopeeta) kalustoo on radalla!! Varmaa sellasii tiimejä jonkuverra on jotka syystä tai toisesta ei aio ajaa täyttä kautta, ni jos nämä tuon 10 vaatimuksen takia jättää ajamatta kokonaan, ei siitä hyödy laji, yleisö, eikä FHRA...
     
  12. SC 285

    SC 285 1st gear


    Järjen köyhyyttä on valitettavasti ollu havaittavissa jo vuosia tässä(kin) organisaatiossa... Ja mielestäni järjen köyhyyttä on jos yksikään ryhmä jätetään ajamatta tuon "säännön" takia. Tuolla toisessa topiikissa mm. Putte selittelee yleiseurooppalaisella taloustilanteella tiettyjä asioita. Jos näin on, niin eikö tällaisessa taloustilanteessa pitäisi kaikkien halukkaiden päästä ajamaan oli ryhmässä sitten viisi tai kymmenen.Luulisi ettei kattojärjestöllä olisi varaa menettää yhtäkään osallistumismaksua. Vai onko heillä niin sokea luotto siihen että ajaa "ne" jotain ryhmää kumminkin. Näin pelkään että asenne on tuo. Aikain saatossa on ennekin merkit tuohon viitanneet. Ei hyvä... Toisaalta... eihän se kivaa ole kahden auton ryhmässä kilpaa ajaa, mutta... jos se feidataan tuollaisen keinotekoisen säännön takia, niin äärettömän vaikea sitä on uudestaan henkiin saada. SC taitaa olla ainoa, mikä siinä on onnistunut. Hyvä niin... No joo... Sori meni ohi alkuperäisen aiheen...

    -arska-
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    SPS on parasta, mitä Suomen drag racelle on tapahtunut viime vuosina. Ryhmä on ehdottomasti ajettava, yksi päivän kohokohtia katsomossa. Jos ei kymmentä tule, niin sitten vaikka cuppina, mutta ajettava on jos siihen edes muutama kuski saadaan. Äijät polttavat pelkkinä muuttuvina kuluina kuitenkin viisinumeroisia summia 10-20 lähdön ajamiseen kaudessa.
     
  14. GEEÄXPEE

    GEEÄXPEE 1st gear

    Juurikin näin,meidänkin kohdalla tilanne se ,että pitäis lähteä lakki kourassa taas yhteistyökumppaneita kiertämään ensi kautta varten.
    Ei ole helppoa nykyisessä taloustilanteessa puhumattakaan,siitä
    että laji jota harrastetaan on aina joka vuosi samassa tilanteessa, että mitkä ryhmät ajaa ja mitkä ei :odroll:

    Enemmän varmasti Fhran kirstuun antaa kuin ottaa,vaikka ajettavat ryhmät olisivatkin pienempiä..luulisin :oops:

    -Hape-
     
  15. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    "SE on nyt vaan sillä lailla"

    Jos kerran hinnat nousee ja kisat vähenee täytyis sentään kuskien saada päättää mitä ryhmiä ajetaan koska kuitenkin artisti näyttää maksavan lystin.

    t,Antti
     
  16. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Joo-o, hinnat nousee - kisat vähenee - ainainen epävarmuus luokista jne. Mitään et pysty kellekään tukijalle lupaamaan ja jos lupaat niin v..tuiks menee sekin.( sen takia niitä ei enää ole ollutkaan )
    Ensi vuonna ajetaan sitten SPS:ssä mikäli sitä sitten on olemassa ja sen jälkeen sitten ei ehkäpä enää mitään. Ei vaan enää jaksa arpoa joka vuosi sitä mikä on kauden kulut jne... "Se on nyt vaan sillä lailla" et tää alkaa olee nähty mihin tää menee.
    Mutta mukana ainakin oltaisiin....

    Timppa
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kuskithan pääsee päättämään asiasta halutessaan, tekee asiasta esityksen FHRA:n syyskokoukselle ja tulee päättämään asiasta. Mahdollisuus on myös mennä johtokunnan sisälle vaikuttamaan ja kenties siirtämään sieltä huilivuorolle esimerkiks tuollaisten ideoiden ajajia.
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Niin...
    Jos muutama halukas tiimi sijoittaa esim 300€ vuodessa ja puhaltaa toistensa kanssa samaan hiileen, on kahdessa vuodessa vaihtunut johtis kokonaan.

    Silloin voi tehdä kilpailuilla mitä hyvänsä haluaa.
     
  19. homer

    homer Double Gearhead

    Tämä on ihan katsojan eli sivustaseuraajan mielipide mutta ketä tuo jokavuotinen kymmenen ilmoittautuneen systeemi palvelee? Super Pro Street on juuri sitä mitä satunnainen katselija tahtoo nähdä kun ei nuo isot pojat paljoa kotimaan radoilla ajele.
    Jos en väärin muista niin ratapuolelle vielä muutama vuosi sitten jaettiin mestaruutta super salooneissa vaikka koko vuonna ei tainnut olla yhteensä kymmentä osallistujaa (tosin ne harvat osallistujat olivatkin sitten vissiin jotakin miljoonamiehiä).
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    FHRA:n johtokunnan mielestä se palvelee AKK:n tavoitteita. Näin asia ainakin joskus kerrottiin, toimitaan vähän niinku esimerkkinä muille miten hommaat tulis hoitaa. Toki siinäkin piti alkuun puhua vastoin totuutta AKK:n vaatimuksesta, mut todellisuutta mitään tuollaista vaatimusta ei ole. AKK edellyttää kymmentä kauden aikana pisteillä ollutta SM-arvolle. Siitä voidaan sitten anoa poikkeusta mikäli ei määrä täyttynytkään. Cuppia voi ajattaa vaikka jokaiselle autolle omaansa ilman että AKK siihen mitenkään puuttuu. Kuten todettu, mun mielestä toi hallinnollinen kanta ei mitenkään palvele drag racingia. Mut jotkut ilmeisesti näkevät asian toisin. Noi on kuitenkin asioita jotka saa käsiteltäväks kokouksissa ja niistä voi jopa tehdä siellä päätöksiä jotka kävelevät hallituksen päätöksen yli. Mut jonkun tarvitsee se tehdä, ja sit tarvii olla väkeä paikalla nini että se kanta voittaa.
     

Kerro tästä muillekin!