Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. freeride

    freeride Gearhead

    juu ajoneuvopainoluokkaa ku kattelee,niin vähä eri käyttöön..
     
  2. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Kävin jo tänään näyttämässä tuota lotjaani laatikko-jampalle, shemeikka tuli siihen päätökseen että ennenkuin aletaan mitään TPS:iä porailemaan etc, niin säädetään kickdown-vaijeri ainakin kohdalleen.

    Itse ajelen kuin vanha mummo, niin en ole ees tuollaista miettinyt että vika vois olla siinä. Katsellaan oisko se lääke riittävä, muuten oli kuulemma terveen oloinen tuo lodju.
     
  3. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Rami on nähty ja koettu ei niin kovin hyvin tunnelmin, jäi nurkkiin 1500 mallisen takapuskuri(korjattava) sekä vaihdelaatikon pohjapanssari. Saa noutaa olutlaatikkoa vastaan jos tarvetta jollakin, en lähettele.
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Oletko kokeillu nostaa jarrupedaalia kun loota alkaa jumpata eestaas? Mulla oli mm siinä jarrupolkimen katkaisijassa vikaa kun lukko ja loikkari ei toiminu.
     
  5. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Ei oo muuten tullut tuota(kaan) kokeiltua, on vielä niin tuore vaiva. Lisäksi huomenna mämmään kuparitahnalla kaikki maahan menevät kaapelit, vika voi olla niissäkin.

    Minkäkokoiset Optimat tuonne muuten mahtuu? Onko kokemusta Exiden AGM:istä?
     
  6. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Mulla oli perus 55Ah Optima, hyvin se mahtuu sinne ja yks Optima riitti -20 asteen lämpötilassa.
     
  7. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Mulla on jouten tuollanen keltainen Optima, ajattelin että jos siihen ostais toisen kaveriks niin luulis riittävän. Eberiä ei ainakaan vielä ole.
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    mulla on yellow topit(75 Ah) ollu -05 lähtien,hyvin ne sinne mahtu.eberiä saa aika surutta huudatella..

    optiman yellow top S 5,5(BCI D 31)
    kylmäkäynnistyskyky: EN CCA A 975
    kapasiteetti EN Ah 75
    varakapasiteetti (BCI) min. 155
     
  9. Masa V

    Masa V 3rd gear

    Hyvin todennäkösesti sähkövikahan se on, kuitenki kun lukkoon lyö. Ite just vkloppuna jarrukytkimen laitoin takasin kohilleen kun lukkoa nyplytti. nopeus anturi laatikosta kannattaa tarkistaa kans.
     
  10. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Mainittakoon nyt, että mulla katos lukon nypytysongelmat kokonaan kun laitoin BD:n APPS noise filterin kiinni.
    Tosin Fukovilla onkin TPS, mutta voi sitä häiriöö sielläkin olla.
    Potikkaviritys voisi olla paikallaan ja samalla kun sen tekee niin siihen PCM:lle menevään linjaan voisi laittaa n. 220uF kondensaattorin maata vasten häiriöitä poistamaan.
     
  11. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kattelin tosta omasta autosta, jossa on se koristepelti koppien päällä. Oisko sen päältä 15mm venakoppaan? Mut siitä pellin päältä on varovasti arvioituna noin 20-25mm tilaa konepeltiin. Mulla on se vaimennuslevy irronnut etureunastaan lähes kokonaan, joten se makaa flektin suojan päällä konepeiton ollessa kiinni, ja venakoppien koristepelti on tehnyt siihen pienen kolosen. Siitä kolon kohdalta painelin vaimennuslevyä ja arvioin etäisyyden peltiin. Pitää kaivaa tönäri jostain ja sillä ottaa tarkempi mitta. Mutta ei siellä isosti tilaa ole. Mut jos 3" laittaa korin ja rungon väliin ni sit on! :lol: :lol:

    edittiä: se pelti on venakopasta 25mm korkeella, ja sen vaimennusmaton pinnasta mitattuna on tilaa 22 milliä joten 47 milliä on tilaa venakopasta peltiin.
     
  12. Erska

    Erska Gearhead

  13. jallu81

    jallu81 3rd gear

    kyllä tossa ainakin oli tuuman vai kahden korikorotus, silloin kun mats tuon teki.. siinä on mun myymät kone+aski. tais olla ford cargosta se tekniikkapaketti. on muuten sitten aika timanttikuntoinen toi chevy.
    vähän ajetusta autosta rupes tekemään. kone, aski alusta ja kori käyty läpi. tarttis mennä kattomaan tota pitkästä aikaa ja tehdä tarjous..
     
  14. kalle

    kalle 1st gear

    edittiä: se pelti on venakopasta 25mm korkeella, ja sen vaimennusmaton pinnasta mitattuna on tilaa 22 milliä joten 47 milliä on tilaa venakopasta peltiin.[/quote]


    Kiitoksia tästä, täytyy vielä vähän muutella tuota. Nyt se tulee venttiilikopasta yli n.70mm. Tilavuus on tällä hetkellä n.14l, että on sitä varaa vielä pientää, sitten sais kiikuttaa koneen suutinputkien tekoon.
     
  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

  16. kalle

    kalle 1st gear

    Ei ole pitkäikäsiä nuo haipakkasuuttimet, ostin aikoinaan industrial injectionin dragonfly suuttimet (makso lähemmäs tonnin sillon). Nyt kun teen koneremonttia käytin suuttimet penkissä ja pari niistä on kulunut huonoksi. Onko ehdotuksia mitkä olis hyvät suutimet eikä noin kalliit, jos nuo kestää vain noin vähän.
     
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    No niinpä on. Muutenkin aika möhköjä nuo nykypikapit. Pitäis vetää helmasta parinkymmenen sentin siivu pois ja laskea saman verran alemmas. Ykköskoppa on paras. :wink:
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    eiköhän martelius tee, kannattanee kysyä. Tekee ainaski mittatilaus putkistoja muistaakseni...
     
  19. Rannis

    Rannis 3rd gear

    DFI:ltä, sieltä ostin omat ja eivät olleet kauheen hintaset.
     
  20. elmer

    elmer 3rd gear

Kerro tästä muillekin!