FHRA tiedottaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Harri Sassi, 1.10.2013.

  1. Käkö

    Käkö Gearhead

    Hyvä Pinola, just tollaasta ja muutenkin taukojen aikana radiosta pitäis oikeesti tulla muutakin ku "paranoidia" eli höpöttämistä aiheesta ja aiheen vierestä...
    Toi on kyl oikeesti hyvä veto jos burnisalueelle saadaan auto/prätkä haastatteluun, ei oo vaikee järjestää ja varmasti lisäis mielenkiintoo lajia kohtaan varsinkin ku haastateltais kuskeja tai kuskin edustajaa myös muista ryhmistä kuin sm-luokassa ajavista...
    Jos radio soittaa alun toista tuntia pelkkää musaa niinkuin nyt on tapahtunut niin ei oo ihme ku tiimit ja yleisö kyllästyy, mitä sitä seuraavaan kisaa tulis kattoo ku kaikki menee taas tylsyyden puolelle...
     
  2. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Esim. Santa Podissa on selostaja lähtöalueella ja kyselee tiimien jäseniltä lähtöjen jälkeen kuulumisia ja jne.
    Erittäin hyvä ehdotus Pinolalta ja varmasti olisi toteutettavissa.
    Pinolalle pitäisi myöntää tästä ehdotuksesta jo etukäteen papukaija merkki Fyyran puolelta tai ainakin ens vuoden kupongit.
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Olikohan ne just noi Santa Podin finaalit mitä netin kautta jonkuu verran kattelin, niin siellä radan siivouksen aikana kävi keulittelee radan mitallisen verran joku wheelie corvette. Kiihytyskisat kun on, niin eikö sitä toista rataa vois hyödyntää vielä jollain autoilla, esim. jotai katuautoja, niin sais vähän vertailukuvaa kovimpiin kulkioihin. Tosin turvallisuus jutskat tästäkin vois tulla eteen jos se mopo kuitenki lähtee lapasesta, mut jotai sinneppäi...
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kuulostaa hemmetin hyvälle idealle. Kuten myös se sun edellinen liittyen tuohon kuskien haastatteluihin.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kyllä se tais ne kupongit jo saada =)

    Mut hyvä ajatus.. Sinne lähtöalueelle vois laittaa oman haastattelijan, tornista on aika perse homma kavuta alas monta kertaa päivässä.
     
  6. jknR

    jknR Gearhead

    Toi olis todella hienoa, jos sais noita haastatteluja taukojen aikana. (paranoid sitten Paddokissa kun pändi on jo siirtynyt oluenjuontiin. :D)
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Virossa on aikojen alusta ollut kisoissa vähintään yks "kenttäkuuluttaja". Toki toi vaatii omaa logistiikkaansa sitte. Nauhoteasia käväs itellä mielessä oikeestaan vaan sen takia et tarviihan noi kuuluttajatkin taukoja jne. Ja toisekseen en tiedä onko kaikille kisaaajille kuinka otollinen hetki tosta lineupista kammeta haastateltavaks tai miten se edes sääntöjen puitteissa on mahdollista kuljettajan jättää ajoneuvonsa. Mut noi varmaan helposti selvitettävissä.
     
  8. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Vielä kun saisi screenille niin yleisökin näkis jotain.... mutta maksaa juu.
     
  9. pile

    pile Gearhead

    nythän alkaa tulee hyvä ehdotuksia,toivottavasti noi toteutuu.Eikä pitäisi olla rahasta kiinni.
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jotainhan kaikki tollanen aina maksaa mut toisaalta, tollanen tois lajia nykyaikaan eli palveluihin mihin ne potentiaaliset homman maksajat eli katsojat (mieluummin kuin kilpailijat :poff: ) on nykysin tottunu kaikessa urheilukisojen katsomisessaan.
     
  11. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Vähä sellast hulluuttakin tarttis olla.
    Esim Mietaa vois hiihtää sen varttimailin.
    Ennen kisois hiihti Artsi Nykvist puukkareitten kans kawan peräs.
    No Mitaal vois olla rullasukset. ;)
     
  12. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    TOSI hyviä ideoita. :lol:

    Ehtiskö joku vielä tuolla kokouksessa käydä ja ehdottaa niitä FHRA:n toimijoille? :D

    Ite en valitettavasti pääse. Muuten kyllä kävisin. :(

    Ei muuta, kuin äänet kulkemaan, niin yleisökin saisi vähän mielenkiintoa lajia kohtaan, kuin katsella harjamiehiä ilman kuulutuksia. :wc:
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Onhan siellä tornissa kaks äijää höpöttelemäss, niin ei sen yhen tartte koko aiak kivuta, kun vuorottelevat. Eikä noita taukoja nyt niin paljon ole, että yhtä mittaa joutuis tornin portaita edes takas juoksemaan.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    No mut sä voisit Putte alkaa selostajaks...


    Ei se välttämättä huono ois jos siinä ois joku haastattelemas koko ajan.
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Virossa on ollu ttollanen käytäntö selostuksessa aikalailla alusta lähtien, siel ei tosin oo mitään norsunluutornia muutenkaan. Mut siis siel on eyypillisesti olllut kolme kuuluttajaa joista yks on "kiertää", kiertelee varikolla ja milloin missäkin ja tarpeen mukaan sitte tulee lyhyttä haastattelua tai pidempääkin, ja tilannetiedostusta ylipäätään. Vaikkei kuulutuksesta kaikkee ymmärräkkään, niin siitä huokuu hyvä fiilis, ei välttämättä virallisuus ja poliittinen korrektius. Mut noi on tietty asioita jotka ei oo suinkaan niin helppoja ja aina tekijöidensä näköisiä, eli tarkoitus ei ole millään muotoa moittia nykyistä kuulutusta.
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Kaikki jäsenet muistakaa huomenna tulla runsaslukuisina syyskokoukseen.

    Aika: Lauantai 26.10.13 klo 12.00 alkaen
    Paikka: FHRA toimisto, Tiilenvalajantie 6, 02330 Espoo
     
  17. ata

    ata Gearhead

    Tuossa on tullut kyllä todella hyviä ideoita tuon tauko-ohjelman osalta. Kiertävä haastattelija tai auto/mp siihen johonkin burnispaikan lähelle ja jos olisi vielä joku iso videonäyttö niin siihen kuva autosta jos ei siihen paikalle saa.

    Muutenkin niistä autoistakin voisi kuuluttajat/haastattelijat/haastattelijan haastattelemat tiimin jäsenet kertoa jotain, kun yleensä kuuluttajat puhuu vain kuskeista ja meitä on täällä sellaisiakin joita kiinnostaa ne autotkin eikä vain ne kuskit... :) ei vain "punaisessa autossa Virtanen" vaan vähän että millaista tekniikkaa on ja mikä koppa on kyseessä, kun tuolla on sen verran kummallisempiakin rakennelmia kisaamassa joista ei ihan jokainen osaa sanoa mikä se on tai on olevinaan...

    Tai sitten siellä voisi olla tosiaan jotain muuta väliaikashowta, joku mp-stunttimies (kuten Artsi Nykvist tosiaan oli aikoinaan tai niitä keulijoita tai sitten joku paraatityyppinen homma niinkuin joskus 80-luvulla oli tai sitten vaikka joku burnisauto joka polttaisi vain gummia siinä burnispaikalla sillä aikaa kun ratatiimi putsaa rataa tms. Kyllähän siinä voisi tehdä vaikka mitä.

    Kokoukseen ei valittettavasti täältä puolelta Atlanttia helposti pääse paikalle mukaan... :) mutta esitetään nyt tässä näitä mielipiteitä.
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Tuossa autojen tiedoissa tarvittaisiin myös kuskien aktiivisuutta. Kisoihin saapuessa kuskit saavat kuoressa myös kuuluttajalapun, johon voivat kirjata itsensä ja autonsa tiedot sekä mitä erikoista haluavat kuulttajan autosta, kuskista tai tiimistä kertoa. Valitettavasti läheskään kaikki kuskit eivät näitä lappuja täytä ja toimita torniin.
     
  19. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    ^alkavat toimittaa jos ei laskettais radalle muuten. Eikä kannata vetää herneitä nenään, kieliposkella tän heitin
     
  20. ata

    ata Gearhead

    Juu, toki näinkin, kun joidenkin tiimien mielestä se ei liene tärkeää tai se on sitä samaa sarjaa kuin näyttelyissä joissa infotaulussa lukee esim. "tekniikka: on" jne. tosi tuoretta huumoria jota ei ole vielä montaa tuhatta kertaa kuultu...

    Mutta sitten kun on kaikenlaisia itse keksittyjä malleja jotka nekin kuulutetaan niinkuin olisivat oikeita automalleja, niinkuin nyt vaikka esimerkiksi "Pontiac Yaska" jonka nimistä automallia ei oikeasti käsittääkseni ole olemassakaan, mikä se sitten oikeasti lienee ollut joskus? Ja miksi sille on annettu tuollainen nimi jne. ja paljon muitakin vastaavia tapauksia. Muutekin tiimien ilmoittamat nimet autoille ovat joskus sangen puutteellisia tai huumoria sisältäviä, kuten vaikka "Mord" (Mondeon näköinen vissiin Moparin tekniilalla oleva kilpuri) tai Pontiac GXP kun GXP ei oikeasti ole edes mallinimi vaan varusteluversio useisiin eri Pontiaceihin, kuten Grand Prixiin, G8:iin ym.

    Mutta monille tiimeille auton nimi on sen yksilön nimi tai lempinimi, mutta näitä voisi sitten avata sinne suurelle yleisöllekin, eikä vain niin että nyt ajaa Mord vastaan Jaska... (niin tai käytännössä noiden esimerkkinä toimineiden OL-kilpureiden osalta kuuluttaja toki sanoo vain että "nyt Kaisla sinisellä autolla vastaan Saari mustalla autolla"...)
     

Kerro tästä muillekin!