H2:nen vetelee puolelta toiselle kiihdyttäessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Röllykkä, 20.10.2013.

  1. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Onko kellään kokemusta nelivetoauton tällaisesta käytöksestä:
    Normaalisti ajellessa ei juuri huomaa mitään, ohjaus ehkä hieman rauhattoman tuntunen, mutta menee suoraan.
    Kaasua kun painaa, alkaa vedellä oikein kunnolla puolelta toiselle, niin että ratista pitää ihan kunnolla pitää kiinni, eikä auto silti suoraan mene..

    Historiaa:
    2.5" vääntötankokorotus edessä, 3" palikat takana.
    Sarjan asennuksen jälkeen käytin aurauskulmien säädössä, mutta camberit edelleen koskemattomia.

    Vääntötankopalikoiden myötä varmaan camberit on reisillä, ja ihmettelenkin, että ne on edelleen samoissa säädöissä.
    Oiskohan multa vaan otettu se 80,- ja auto ajettu nosturin kautta pihalle.

    Mutta voiko aurauskulmat tai camberit aiheuttaa tuon vetelyn puolelta toiselle kiihdyttäessä?
     
  2. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Varmaan harittaa.
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    juu pyörän kulmat
     
  4. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Eli kiikutan auton takas kulmien säätöön, ja tällä kertaa seison itse vahtimassa..
    Mulla oli kyllä pieni kutina jo autoa haettaessa, että ei ne kyllä 10 minsassa ole saanu sitä säädettyä.
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    :eek: Tuohan on ollu lähinnä vittuilua. Eihän kymmenessä minuutissa saa edes mittalaitteita kiinni vanteisiin. Reklamaatiota kehiin vain.
     
  6. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kannattaa ottaa huomioon mitkä on myös camberin säätömahdollisuus jos on siis.. Monessa se kun on aikas olematon.
     
  7. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ei vaihtunut samalla renkaat, meinaan ettei ole eri kokoiset eri päissä autoa? No muuten olen samaa mieltä että aurauksista se vika löytyy. En tiedä mimmonen olkapoikkeama näissä on että osaisi veikata mihin suuntaan on pielessä. Joskus muutettu alusta voi vaatia eri kulmat kuin vakioalustalle ilmoitetaan.
    Tuli vaan mieleen vanha tarina nelivetojapsista. Ostaja valitti että takavedolla menee ihan hyvin, mutta nelivedolla ei meinaa pysyä tiellä.
    Asentajat ei löytäneet vikaa ja myyjä suostui lopulta koeajolle. Tuli takaisin hiukan kalvakkaana ja totesi "ei pysy tiellä" olleen vähättelevä ilmaus.
    Lopulta selvisi että taka-akseli oli 2-vetomallista ja eri välityksellä kuin etuperä.
     
  8. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Missä sä käytit?
    Mun Suburista sääti Hyvinkään Vianor ne kulmat paikalleen,toisn mulla oli shopmanuaali mukana.Aikaakin meni varmaan 1,5 h.
     
  9. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Käytin paikallisella euromasterilla..
    Kerkisin käydä 100 metrin päässä ostamassa laatikollisen proppuja, ja kun kävelin takas, niin auto oli jo pihalla.

    Kyllä renkaat on samat ja samoin päin. Ei ne niitäkään olisi siinä ajassa vekslanneet.. Ja ihan tutuilta näyttää.. ;-)

    Hummeriin kun niillä ei ollut oikeita aurauksia, niin laittivat kuulemma jonkun rangen tms kulmat.

    Ihmettelen vaan homman pikaisuutta.
    Täytyy huomenissa soitella uudelleen sinne ja reklamoida.
     
  10. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Muistanko aivan väärin, sillä mielestäni siellä Mänttilässä tai läheisyydessä on paja, joka oikeasti osaa jotain?
     
  11. audiq

    audiq Gearhead

  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    kolmensekunnin kuukletus : http://www.4x4us.net/H2_docs/Suspensions.pdf
    Internet ei taida olla myöskään tuttu rengasliikkeessä :rotfl:
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Niin... neliveto kuin neliveto... Jos ei varastossa satu olemaan Jeeppiin sytytystulppia, niin laitetaan siihen sitten UAZin vastaavat. Ei kai niissä eroa ole?
    Kuulostaa kyllä aika kummalliselta, jos oikeiden säätöarvojen puuttuessa käytetään sitten jonkun toisen merkin :eek:
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tämmöistä se on suomessa,loppu kuitataan sanomalla jenkit ei suoraan mene,kuulin entisten merkkihuoltomiesten korjaamo toimintaa 70 luvulta etenkin jenkkien parissa,kukaan ei tiennyt katti,egr,ilmapumppu eikä kaikkia alipainehässäköitä ja niiden toimintaa,tulpattiin ja mitä nyt keksittiin,sittenpä sitä mainetta autoille alkaa tulemaankin,ei kyllä nykyään muillakaan merkeillä ole meno parantunut.
     
  15. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

  16. sbf

    sbf Gearhead

    Helsinkiläinen jenkkipaja vaihto tutun silveradoon ohjaussimpukan.
    Ei tullu siitä huolimatta hyväks ajaa.Täälläki mainittu paja ilmotti et tämmösiä nää jenkit nyt vaan on ajaa.
    Tein sit muuta remppaa kys autoon niin pyys vilkasee ja kertoo mielipiteen.
    Kerroin et toi tehdasuus simpukka on väljä, sektoriakseli klappaa.
    Stadilaisfirma suostu sit kauheen kiroomisen jälkeen vaihtamaan uuden simpukan takuuseen ja yllätys yllätys, nys se on hyvä ajaa.
     

Kerro tästä muillekin!