440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ebaystä äkkiä vilasion ja mulla näkyy hinta ekuina. 541 stroukkimukeissakin sama hinta, renkaineen.
     
  2. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Kansista sellainen kyssäri; Otan kohta työn alle 413 koneen joka sattuu olemaan jo vakiona 390 hepan ja liki 500 lbft pata kirjainsarjan autosta. Haluaisin siihen lyijyttömällä toimivat kannet ja näitä alkuperäisiä on riskialtis rengastaa kun ainetta on vähän ympärillä, nehän muuten ovat hengittävät ja isovenaiset, korkeapuristeiset kannet.

    No alkuperästen venakopassa on vain 4 pulttia ja uusimmissa 6.
    Sen verran olen alkuperäisyyden perään, että ulkopäin koneen pitää näyttää vakiolle, sisällä voi sitten olla vaikka mitä räyhyä.
    Alumiininkin saa maalattua mutta kannattaisiko päädyn pultin paikat smirkelöidä pois? Oisko mitä vinkkejä kansivalintaan?
    mr-tarkastaja varmasti hyväksyisi 6 pulttisen kopankin tietämättään, mutta minä ja muut pussihousupiritanistit emme :)
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No sehän ei oo hinta Suomessa.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En vissiin niin ole väittänytkään.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tohon siis tulee arviolta 100 rahtii päälle, ja sit 25%. Veikkaan et kotimaan puljuista saa edullisemmin? Niin tainäi, Mahle on varamsti hyvä valinta, vaatii vaan letukan tapillisen kiertokangen. Hyviä valintoja varman kaikki muutkin, noihin TRW mäntiin verrattuna esmierkiks Iconit ja SRP:t satasen kalliimpia setti. Sen oisin valmis sijottamaan. Hyperitkin on kevyempiä, ja ne on hinnaltaan noiden "tankkien" kanssa kutakuinkin samoissa.
     
  6. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Nuo Sourcen kannet on ulkoapäin vakion näköiset, kunhan vaan maalaa.
    Menee kuin väärä raha :lol:
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Ju juu.tuo alakerta mistä oon kauppoja hieronu on nuillä sikspäkin veiveilläja 030 männillä eli joudun hommaan seuraavan koon mukit ja tasapainottamaan koko kasan taas uusiksi..minkähänlainen dampperi pitää sitte toimittaa tasapainotus pajalle mukaan, että romut saa palanssiin?
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Se minkä sinne pysyvästi laitat.
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    Niin tarkotin vaan sitä että mikä limppu lähimpänä tasapainoa? Niitäkihä on montaa eri mallia?

    Asiasta imusarjaan? Missä partsin imarit? Perverssiona ollu pikkupojasta lähtien tunnelramit ym muut "näyttävät imarit.mikä on tämän aikakauden shou and gou imari?
     
  10. mg

    mg Gearhead

    Imareiden tämän hetkisestä menosta niinkään tiedä, mutta eikais noita crossram imareita aivan liiaksikaan asti näy... Jos omat visiot olisivatten 440 pohjautuvassa koneessa, niin sellanenhan se olla pitäisi :D.
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla on 499ci wedges toi perus weiandin tunnelram mitä uutenakin saa, kahella holleyllä maustettuna. Laitoin "vaan siks koska mä pystyn" kokeilumielessä. Ei mitään ongelmaa ajella kadulla tai että alavääntö olis hukassa. Aika överi nokan kanssakin käy nätisti 700rpm tyhjää.

    Monet jotka noita dissaa(katukäytössä), on tuskin nähnyt saati kokeillut koko osaa, tai sit se on ollu jossai viiden litran taunuksessa.

    Sitä en tiedä miten tuottaa voimaa verrattuna nykypäivän hifi 1-tasoon.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ^Niinku tollanen vai :odroll: .
    [​IMG]
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi mutaraaserin imis on super stock käyttään aikoinaan tehty 440 six packin "cross-tunnelram", ihan pätevä kapistus pitäis olla. Niinku toi Weiandin tunnelikin, tai mopar perffin jos sellasen onnistuu viel löytämään. Cross Ramit ei oo ollu oikeen mairittelevia dynotesteissä, paras taitaa olla Indyn sarja joka sekin häviää yhen kaasarin single planelle. Ja noi crossramit on pääasiassa aina Max Wedge kokosilla kanavilla, Edelbrock joskus muinoin valmisti crossaramia myös tavallisille kansille, muistaakseni STR-14 B-lohkolle ja STR-15 RB:lle. Niihin sai eri kaasari kombinaatioille kansia, mut eipä tuonkaan suorituskyky kaiketi ollut kummonen. Näyttäviä toki.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Summitin kataloogista kattelin uutta imaria..

    Vielä nuista partsin strokerisarjoista!! Piru ki semmonenki vähä polttlee ja en pääse itteni kans yhteys ymmärrykseen!!
    Onko ne kuin koneistamon kautta ja bolt on lohkoonko lohkoon josa vaan 440 merkinnät.eli nämä 440> 512cid
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kiertokangen pulteille joutuu tekemään vingulla tilaa sylinterien alahelmoihin ja siihen mihin öljypickuppi tulee kiinni. Tai näin ainakin itse jouduin (ei sourcen sarja mutta vastaava).

    Lisäks öljypickupin kanssa voi tulla vähän ahdasta.

    Periaatteessa siis ihan bolt-on, ei noi edellämainitut väistöt paljoa vaivaa aiheuta. Kannattaa kuitenkin tehdä se koko kone huolella alusta loppuun ja vähän miettiä mikä se kokoonpano loppupeleissä tulee olemaan.

    Siihen dampperijuttuun vielä, mä joskus painotin yhen 440 pyörivät racerplasessa, sillon oli joku perus halpis takoakselin dampperi, professional productin valmistama yms. Annoin sen vaan sinne mukaan.

    Nykyiseen wedgeen lätkäsin vaan kylmiltään sorsan fluidamperin paikalleen. Pyörivät muuten oli "jenkkipainoitettu". Hyvin se on 3 vuotta kohta kestäny selkäsaunaa.
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Ihanata! Juu kyllä konetta ollaan tekemäsä ihan järellä ja tunteella.ja mikään kiirekkään ku ei oo. Neuvoa kyselen aina ku joku askarruttaa..mieluummin kyselen hölömöjä ku että teen summasa.

    Kiitos taas.jatkoa seuraa ku saan tilauksen vetämään ja lohkon koneistamon
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Hintavaa puuhaa toi meinaa olla, ite kaivelin kuitteja niin Koneistukset 800€ (linjahoonaus, tasohionta, nokLaakerit ja poraus oli ainakin), tyhjä lohko 400, pyörivät(kampi, veivit, männät, renkaat, laakerit) 2000. Eli 3200€ oli mennyt siinä vaiheessa kun oli akseli+veivit+männät paikallaan lohkossa :D
     
  18. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Hintoihin tule vaikka miten "säästää"
    Julkistan oman budjetti strokerin hinnan kun kone kukkuu.
    Kaikki mitä voi ostaa käytettynä, on sitä.
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mä lopetin laskemisen ku alkoi kymppitonni oleen lähellä :D eikä sinänsä oo edes viel erikoinenkaan moottori.
     
  20. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Kyllä siinä on hybridikuski kummissaan :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!