Ford 351 Cleveland mietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja XVD, 7.10.2013.

  1. XVD

    XVD Gearhead

  2. XVD

    XVD Gearhead

    no nytpä on kannet pois koneesta. oli niinku pitiki closedchamppers mallia. männät flattopit jää 0.9mm alle dekin. lohko kulumaton ja STD. onko jollain tietoo mistä kohti löytyy semmonen numero joka varmistaa onko kyseessä auton alkuperäinen moottori. löytyy DOAE-J startin kohalta. onko jossain jotaki muuta koodia??
     
  3. Meteorgrazy

    Meteorgrazy 3rd gear

  4. XVD

    XVD Gearhead

    saattaa hyvinki olla oma kone. löyty valmistus päivä 9L23. 23.11.-69. pari kuukautta aikasemmin ku ite auto. eli eipä kannata paljo viritellä. perus huolto, pesu ja vahaus, uuvet venttiilit ja nenäkeppi. sitte rauhallista ajua ettei mee rikki;)
     
  5. XVD

    XVD Gearhead

    Jatketaanpa aihetta. Elikkä tässä ajan kuluessa tuli sitte tehtyä 408C
    paketti on scat 9000 series stroke kitti n.10 puristusta ja lunatin###702 hyd nokalla.
    vääntöä ja vetoa on kyläajoon täysin riittävästi. varttimaili meni 13.2/170.3 pito oli ongelmana ja lopussa bensan saanti. Mutta ongelmiakin on. Eli öljyvuoto kampiakselin takapäässä steva vuotaa. Vaihoin sen jo kerran piti vähän aikaa ja vuotaa taas aivan valuttamalla.tiivisteenä felpron musta kaks osanen. Onko jollakin parempaa tai toimivaa keinoa tuohon vuotoon?
     
  6. dalton

    dalton Gearhead

    Mulla asettu fel-pron 2902 stefalla,semmonen sininen. Mutta aika huonoo taitaa olla saatavuus.

    Tuumacidiltä aikanaan tilasin.
     
  7. XVD

    XVD Gearhead

    Tuota hiivatin tuumasidiä muistanu ollenkaa.pitääpä sieltä kysyä tuota tiivaria. Sitä ei tosiaan oo missään myytävänä.
     
  8. XVD

    XVD Gearhead

    Ja eikä ollut tuollakaan..voihan tärisevä pyhähenki....se on vielä koitettava tuolla vakiomallilla..
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    HiCar / Ikis. Siellähän niitä Voorteja on aina veivattu. Kannattaa kysyä.
     
  10. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Miten laitoit ne tiivisteet paikalleen? Muistitko sen että tiivistettä ei laiteta samanlailla tasan kuin laakeripukit? Ja laitettiinkos Clevessäkin onneton siivu tiivisteliimaa myös laakeripukin takareunan väliin?
     
  11. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Olet varmaan huomioinut asian, mutta eihän takimmaisessa pukissa ole enää paikallaan pinniä, joka alunperin piti tiivistettä paikallaan? Nykyaikaisten tiivisteiden kanssa ei saa olla, muuten vuotaa.

    [​IMG]
     
  12. XVD

    XVD Gearhead

    joo kyllä on nuo molemmat asiat huomioitu. tiivisteet liki sentin "vinossa" ja pinni poistettu.
    suojanen meinas että nuo koneistukset on vähä mitä sattuu nuissa urissa, niin ei sitte istu nuo kumitiivarit kunnolla...voiko voortissa muka olla joku tekovika ;/
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Onko se varma juttu että se stefa vuotaa, ettei tule runkopukin ja lohkon välisestä tasosta? Monesti meinaan ainakin runkohoonatussa koneessa se pukki ei istu enää öljyä pitävästi lohkoon, vaan sekin tarvitsisi laittaa läjään minimaalisella määrällä jotain moottorisilikonia tai vaikka Permatexin kovettumatonta, siis tiivistäen lohkon ja pukin tasopinnan toisiiinsa.
    Voi toki olla että stefa vuotaa mutta laittaisin silti jotain tiivistysainetta runkolaakerin ulkopuoliselle alueelle, ja tosiaan erittän maltillisen määrän....
     
  14. XVD

    XVD Gearhead

    Aivan juuri näin on myös tehty. Kyllä se onkelma nyt vaan on se perhanan tiiviste. On meleko onnettoman näkönen rimpula verrattuna moparin vastaavaan :/ tämä nyt ei oo ihan ensimmäinen moottori minkä oon kasannu..ensimmäinen voorti kuitenki niin arvelin että olisko täälä joku keksiny mitä sille vois tehä. Samaa onkelmaa on jenkeillä ja ausseilla..mutku ne vaan suosittelee tuota tiivaria mitä ei oo saatavilla..moparin kaula on taas liika pieni niin niitäkään tiivareita ei voi käyttää suoraan..ajatusmyssy pyörii kuitenkin jo niitten ympärillä...voikohan moparia sotkia voortiin ilman ihottuma oireita???etes modattuna...
    pitää vielä siitä haikaarista kysyä kuitenki..
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Aivan, kattellut vaan että "paremmissakin piireissä" kasataan pannua laittamatta mitään sinne runkopukin väliin, niin sillä ehdotin. Enempi tai vähempi ovat siltä seudulta tihkuneet ne pannut joissa mitään ei ole pukin ja lohkon välissä.
    Se on totta että nykyiset tiivisteet on lähinnä näköispainoksia stefasta, jotain kopion kopioita alkuperäisestä, tämä tuli viimeks mieleen kun SBC:tä kasasin, melkosta paskaa oli Fel-Pron tilke.
     
  16. XVD

    XVD Gearhead

    Joo tuon viimesen tiivarin ku ostin ni oli 2vaihtoehtoo tuo felpro tai victory. Victory tuntu käsin hypisteltynä vielä kovemmalta ku felpro niin sit päädyin tähän..mutku tuossa mulla on yhes pukissa moparin vastaava tiivari joka ollu koneessa kiinni vuosi kymmenet niin on pehmeemmän tuntunen ku voortin osa. Ja nuo uuvet moparin tiivarit joustaa tosi mukavasti ku sormella vähä tunnustelee. Ku taas tämä voortin osa on jäykkää ku sanonko mikä...no en sano no sanon kuitenki...sisäisesesti...:;)...mutta ettäniin jotain on kyllä eroja nuissa tiivisteitten materiaaleissa
     
  17. TransSami

    TransSami Gearhead

  18. XVD

    XVD Gearhead

    Joo pittää nuita kysellä ku kerkiää..koko saata....n päivä menny tuon letukan jarrujen kans värkätessä....mut ainakaan tämän seuvun kaupoista ei löytyny tuota 23615.sta. muualta ei oo kerenny vielä kyseleen..
     
  19. XVD

    XVD Gearhead

    nytpä se tiiviste pitää :)kolmaskerta se toden sanoi taas... varttimailin aikakin parani jo 12.95 ja 172..60ft 2.1 sek
    pääsis tuonne liimatulle ratalle kokeileen niin josko menis vähä paremmin...ja uusilla venttiilijousilla :)niin kirtäis yli 5000.
    oli nuo lunatin jouset löträäntyneet, ei ollu painettaku 90-100lb seetillä.
     
  20. 3964

    3964 3rd gear

    Onko verenkaivua nenästä jättää vakioventtiilit 4v cleveen paikalleen,kierrokset tarkoitus pitää 6krpm ja nokka maltillinen 224/224 0.540/0.540 mekaaninen laahuri.

    Venajouset puuttuu vielä jos on hyviä ehdotuksia niin saa ehdottaa.
     

Kerro tästä muillekin!