Klassikon keulan kasaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Classic Chevy Club of Finland ry', aloittaja Spitfire, 13.11.2013.

  1. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Jaahas, olisi koekasaus meneillään (-55)ennen lopullisia pohjatöitä ja maalausta. Ennen purkua tehtiin tarvittavat hitsaukset ja tsekattiin, että mm. lokarien ja konepellin väliset raot ovat kohdallaan. Nyt kun kasailen palikoita takasin, niin tuntuu että mikään ei ole tuosta autosta. Nyt vaatisi syylarin kiiniketangon ja lokarien väliin ihan älyttömästi shimmiä, että pelti ylipäätään menee kiinni. Samoin konepelti jää eturaunastaan lokarin reunan taakse. Lokareita pitäisi saada taaksepäin, muttei ole enää säätövaraa. Ja joka paikasta tuntuu raputtavan :mad: . Tuossa nyt kuitenkin lähdössä oli kaikki aika kuosillaan.

    Mites tuo "oikeaoppisesti" pitäis tehdä. Onko joku tietty järjestys?

    Sit toinen kyssäri, mitä liimassaa/kittiä olette käyttäneet hiekkapeltien ja lokarien väleissä? Assembly manuaalissa kuvassa on vaan joku kitti? Vai laitetaanko vaan kumimaton suikale?
     
  2. Raven

    Raven 1st gear

  3. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Joo, toi olikin tiedossa. Yksi ongelma on tuo, että vaatis shimmiä tuon syyläriraudan molempiin päihin luokkaa 2mm, niin konepelti menee kiinni. Purkuvaiheessa ko.välissä ei ollut shimmejä yhtään. Kai se rauta on kutistunut pesussa......

    Oikeen sormet syyhyää jo että pääsee mallaamaan ovia. :rotfl:
     
  4. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    mikä koriversio(2/4-ov.,tolppa vai ht , avo ? ) , oliko kori irti rungolta , miten isot hitsaukset kyseessä , siis onko koppa voinu "muotoutuu" uudelleen
     
  5. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Noi on hankalia saada aina ihan samoille kohdilleen. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Toivottavasti et hiekkapuhaltanut loksuja 6 miljoonan baarin paineella(pullistuiko kuplavolkkarin lokareiksi?).
    Lokarien takalaitojen etäisyys korin keskilinjaan nähden vaikuttaa myös siihen etäisyyteen, joka on lokarien etupäässä. Eli jos loksut on takalaidastaan liian ulkona, kostautuu se liian kapeana välinä loksujen etupäässä.
     
  6. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    4 ovinen farkku, koria ei nostettu rungolta. Joo, paloi lankaa riittävästi, mutta ei kai se etupään pelteihin vaikuta. Niissä ei korjattavaa ollut, kuin lokarin kärkien vaihto. Senkin jälkeen välykset olivat ns. kohdillaan.

    koitin maltilla puhaltaa kaukaa ja viistosti. Käytössä "keskikokoset" laitteet. En huomannut venymistä. Takalaidat on aika lähellä ikkunan karmiin nähden. Täytyy tehdä 2mm alumiinistä leveet shimmit syyläripalkin päätyihin ja madaltaa niitä kiinnityspultteja, niin menee nokkapelti kiinni.

    Palettihan kuitenkin pyörähtää uudelleen, kun etuovet laittaa paikoilleen. Ei varmaan mahdu edes aukkoonsa.

    Mites se konepellin saranoiden välinen shimmaus vaikuttaa, kun assembly manuaalissa shimma laitetaan vaan ylimmän pultin alle (tulipelti vs,. sarana).Aluksi kuvittelin, että keulan kärki menisi eteenpäin, mutta enää en ole ihan varma siitäkään.
     
  7. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Mitäs kittiä / liimamassaa ootte käyttäneet etupään hiekkapeltien välisissä saumoissa? joku semmonen kiehtoisi, mikä olisi purettavissakin järkevästi. Vai laitanko solukumimatosta tiivisteet?

    Keulan pellit on nyt "paikoillaan". Ja istuu välttävästi. Suurin muutos tuli kun laitoin reilusti fylliä syyläripalkin ja rungon väliin. Varmaan alkup. rättikasa on painunut.

    Viikonloppuna katsotaan ovien asennus. Ja sitten varmaan kasataan keula uusiksi.
     
  8. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    parasta varmaan: KENTIN, ns. lakunauha
    Butyl Windshield Tape
    (2011) 20115
    Butyl-tuulilasiteippi. Käytettään vanhempien autojen tuulilasien ja sivuikkunoiden vaihtoon.
    • Tarttuu välittömästi
    • Ryhdikäs; ei valu eikä painu kasaan
    • Soveltuu myös koristeosien kiinnitykseen
     
  9. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Oon tilaamassa tuota lakunauhaa. On purettavissa, eli ei liimaa tiukasti, mutta tiivistää.

    Periaatteessa eivät myy yksityisille, eikä ole jälleenmyyjäverkostoa. Jos nyt joku tahtoo nauhaa, niin privana viestiä. Ens viikolla teen tilauksen. 8mm nauharulla n.20eur
     
  10. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Onkohan tuo samaa tavaraa kuin karavaanari-maailmassa käytettävä Butyyli. Löytyy nauhana ja tuubitavarana, se ei juurikaan liimaa mitään eikä kuivu/kovetu, tiivistää vaan.
     

Kerro tästä muillekin!