valojen "avaus" konsteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kostaja, 18.11.2013.

  1. kostaja

    kostaja Gearhead

    yritys vaihtaa kolari autossa alkup. xenon valojen sisäkalut
    tavallisiin umpioihin.Uudet 600,- kpl joten se ei ole vaihtoehto...
    Millä konstilla olette saaneet liiman pehmiämään saumasta?
    Kuumailma puhaltimella aluksi tusasin mutta ei toiminut.
    Uunitus kyllä pehmitti liimaa mutta kun umpion pohjakin alkaa pehmetä liikaa.Piru näitä muovivaloja.
    Miten toimisi induktio lämmitin mitä nykyään käytetään kolarikorjaamoissa?
    Ei hajuakaan toiminta periaatteesta mutta voisiko toimia?
     
  2. Bukero

    Bukero Gearhead

    toimii huonosti.induktio ei toimi muovissa...vaan magnetoituvissa metalleissa
     
  3. kostaja

    kostaja Gearhead

    näin arvelin että magneetin kanssa tekemistä ilmiössä.
    muita konsteja?
     
  4. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    rälläkkä millin laikalla.
     
  5. JJ65

    JJ65 Gearhead

    Tuli mieleen että Dremel tai muu vastaava minivempele vois olla hyvä tossa hommassa,niissähän on ne terätkin alle millisiä ja käsittääkseni noi pienoismalliharrastajat käyttää niitä muovin leikkaamiseen?
     
  6. kostaja

    kostaja Gearhead

    on tuo sauma kohta sen muotoinen että ei pääse leikkaamaan ilman että
    tärvelee lampun pohjaa.
    Täytyy aamulla jatkaa tuota uunitusta ja koittaa nitkutella irti.
    Täytyy kokeilla jos liima liukenisi johonkin aineeseen ilman lampun sulamista.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    joku kannas ilmeisesti estää laikalla leikkaamisen?
    saisko sinne uraan kuumalangan ujutettua, eli esmes mikkilankaa, meltoa rautalankaa johon sähkövirtaa vaikkapa sarjavastuksena toimivan H4 lampun kautta,
    tehoa saa lisättyä lisälamppuja rinnankytkemällä ja sarjakytkennällä vähennettyä.
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Joidenkin tiedän käyttäneen umpioita (lähes) kiehuvassa vedessä kun piti irroittaa "lasi" umpiosta.

    Ainakin viimeisin onnistui...
     
  9. Stingray

    Stingray Gearhead

    Tämä menee varmaan joidenkin mielestä pilkunviilaamisen puolelle, mutta mikä mahtaa olla valokuvio tuollaisella viritelmällä? Millä varmistat sen, että polttimon kirkkain kohta tulee umpiossa juuri oikeaan kohtaan? On meinaan tähän aikaan vuodesta taas saanut tuolla tienpäällä jatkuvasti kirota joidenkin vastaantulevien autojen häikäiseviä valoja. Oli ne sitten näitä omavirityksiä tai vain huonosti suunnattuja alkuperäisvaloja ja tietysti niitä sumuvaloja, niin häiritsevät kaikki vastaantulijoita.
     
  10. kostaja

    kostaja Gearhead

    ei ole oma viritys pois lukien umpion takakopan vaihto.
    xenon umpioiden kuoret on samat tavallisten kanssa mutta tarvii vaihtaa kun kaikki korvat poikki ja muutakin vaurioita
    eli koitan "säästää" jos ei onnistu niin ei häviä kuin 40,-
    käytettyjen umpioiden hinnan mutta käytetyistäkin xenon valoista pyynnit 400,- luokkaa
     
  11. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Jos täyttäis vedellä ja tilkitsis reijät teipillä ja löis pakastimeen :eek:
     
  12. Hectori

    Hectori 1st gear

    tai täyttäis bensalla ja sytyttäis tuleen.
     
  13. f34

    f34 Double Gearhead

    itse kahdella tukankuivaimella lämmittämällä ja pikkuhiljaa nurkasta aloittaen raottamalla. Pikku kiilaa väliin sitä mukaa kun etenee.
     

Kerro tästä muillekin!