Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Ei näyttäny täysin samalta mulle tullut sarja, siinä oli samassa pussissa stefa, sen asennuskartio ja sit semmonen litteä peltikiekko(en nyt ainakaan pikagooglettamalla löytäny kuvaa semmosesta), joka oli mun käsittääkseni tarkoitettu laitettavaks siihen kopan ja dampperin väliin.
     
  2. sisu

    sisu Gearhead

    Tais olla se stefan asennus työkalu
     
  3. Pertura

    Pertura Gearhead

    Oliko se ton näkönen metallirinkula?

    [​IMG]

    Toi on stefan asennustyökalu, kuten sisu jo totesikin. Tolla olis tarkoitus saada stefa suorassa oikeaan syvyyteen, eli siihen samaan mihin se urakin on jo kulunut. Kerran näin kuvan kun oli toi rinkula jätetty paikalleen, aika karun näköinen oli kampuran pää sen jäljiltä
     
  4. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Just tommonen, eipä tullu käytettyä....
    Voi vittu.
    Uus stefa pelkästään maksaa 55 euroa partsilla, voikohan ton korvata ihan perinteisellä stefalla?
    Niitä kun sais mittojen mukaan aika paljon halvemmalla...
     
  5. villeri

    villeri 2nd gear

    en minäkää tota työkalua käyttäny ja jätin stefan ihan siihen reunalle.. mulla oli kampurassa kulunu urat ja laitoin sen speedi sleeven.. saa machineryltä ihan korjaussarjana noita.. stefa + speedi sleeve.. maksaa 150e :lol:
     
  6. Pertura

    Pertura Gearhead

    Juu, ei toi pakollinen kapine ole, jos vaan saa stefan suoraan muuten. Tolla rinkulalla kun stefan huuli osuu aina samaan kohtaan, niin helpommin siitä valmiiksi kuluneesta kohdasta alkaa vuotaa.

    Mä laitoin omaan autoon Rokkiautosta speedi sleeven ja stefan, hinta noille on yhteensä pikkusen reilu 30 euria plus rahdit ja tullit. Eli Machineryn hintaan jää vielä vähän varaa maksaa valtionkin kulunkeja. Äkkiä kuvittelis että samoilla mitoilla olevalla stefalla ton voisi korvata. Tuskin amerikan insinöörikään mitään ihan niin mullistavaa on 80-luvulla keksinyt, että tänä päivänä ei Kekkoslovakiasta yhtä hyvää stefaa saisi rahalla ostettua?
     
  7. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Tuo laatikko ei oikein kestä pientäkään viritystä ja varsinkin kun turbiinilukko päällä kiihdyttelee niin vakioloota voi ottaa aika helpostikin itseensä ja tuollainen tuho tapahtuu vaikkei mitään varsinaista vikaa olisikaan. Tuohon vielä iästä johtuva normaali kuluminen niin tuollainen vaurio voi tulla. Tehoboksin väännöillä voi saada helpostikin tuollaisen tuhon aikaan.

    Tuollaisesta master kitistä voi aloittaa sijoitustoiminan lootaan jotta tulee kuntoon ja kestäisi paremmin. Voi tuon saada jostain halvemmallakin. Tuo oli eka mikä tuli googlettamalla vastaan eli parasta alton punaista vaan kehiin. Lisälevytkään eivät pahitteeksi ole.

    http://www.ebay.com/itm/Dodge-48RE-Alto ... 0686999940

    Fiksummat kertokoot lisää mitä pitäis tehdä/teettää ja onhan tuosta täällä(kin) jauhettu näiden "muutaman" sivun joukossa moneen kertaan jos vain löytää.

    Itsellä on lootaa vahvistettu ja rakennettu niin monta kertaa, että olisi tullut halvemmaksi tilata jenkeistä uusi loota (ATS, Goerend, Suncoast, BD-power tms...) Sekin on yksi vaihtoehto ja noitahan löytyy kans sitten vaikka mitä!

    Manuaalimiehet suositelkoot taas manuaaliswappia ja kehukoot manuaalia niin saadaan jälleen kerran viihdyttävä väittely aikaan. Ehkei kumminkaan jaksais taas. :odroll: :lol:
     
  8. villeri

    villeri 2nd gear

    :wink: :poff: :lol:
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Yv laitettu menemään.

    Loppupeleissä kannattavinta ottaa varmaan hyvälaatuinen rebuild kitti eikä raapia sieltä täältä osia. Suncoastilla on erinomaisia ja laadukkaita settejä.

    Lisäksi tietysti laatikkoa tehdessä muistettava on ne perusjutut, osat oikeinpäin lootaan, kytkinpakkojen välykset,levyjen "uitto" ,päittäisvälys ja puhtaus. Jos menee sormi suuhun niin kannattaa kysyä, ei vetää hatusta :wink:
     
  10. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minä kyllä melkein kääntyisin Tiivistekeskuksen puoleen. Eiköhän sieltä löydy mittoihin sopivaa stefaa. Vaikka joku tuplahuuli ja silikoonirasvat väliin. Ei tulisi sitten urakehitystä :eek:
     
  11. MarHe

    MarHe 1st gear

    DODGE2500, kannattaa tarkistaa ,mikäli vielä et oo tsekannu niin kikcdown vaijerin kunto. Eritoten sieltä koneenpäästä, siellähän on sellanen muovihärpäke, mikä mulla oli vähää vailla rikki. Toimimattomalla kickdownilla saa laatikon rikki.
     
  12. Aarne

    Aarne 3rd gear

  13. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Justiinsa. Mites vakuutukset?
     
  14. elmer

    elmer 3rd gear

    Kertokaas nyt mikä tossa kampuran stefassa on NIIN erikoista että se ei pelaa kuin muut samanlaiset? Mä en njymmärrä miten muut tivarit menee muuta kun pökkää paikalleen. Eihän se tivari/akseli tiedä onko öljyä akselilla ennen vai jälkeen. Jos öljyä niin senhän tehtävä on pitää se öljy takanaan? Siis en ole kuin jokusen stefan laittanu (+2000) en kyl kummarriin kone pokien yhteydessä laittanu kun jokusen , mutta aina olen pyyhkässy sormella huuleen vähän öljyä... Kuten kaikkiin huuliin ennen asennusta :D
     
  15. elmer

    elmer 3rd gear

    Nii JA 2000!!! Siis sivu....
     
  16. villeri

    villeri 2nd gear

    Eipäs ollukkaan 2000sivu vielä ;)
     
  17. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

  18. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Sehän ei ollu kumia se akselitiiviste, en tiiä sitte sitä varsinaista syytä miksei sitä öljyä siihen saa laittaa, mutta kai se siihen materiaaliin osiltaan liittyy. Ja mää kävin tuosa kesällä kyselemässä kyllä löytyskö mitään vastaavan kokosta tiivistettä, mutta ei ne koot ollu sinnepäinkään ja tiivistekeskuksen luettelo se tais olla mistä kateltii. Ei se munkaan auttanu ku oikianlainen hommata. Sitä peltirengasta määki ihmettelin et onko se asennukseen vai joku tukirengas/suoja ku ei missää lukenu mitää. Ja muistelen et taisin jättää paikalleen ku se aika tiukasti siihen tuntu tarttuvan, oisinko järkeilly että jos ois asennukseen vaan niin ei se siihen noi tiukka ois...mutta voipi olla et muistan väärinki, pääasia että ainaki siitä kohtaa vähä tiivistyi. :D
     
  19. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Mikä se Nokian venehuolto vai mikä se nyt on, niin sieltä sai ainakin tuossa aiemmin kittejä tuohon etukoppaan. Sisältää myös tuon stefan. Eikä mielestäni ollut hinnankiroossa, jotain 60€ tais olla. Tiiän että sen saa Jenkeistä varmaan 7 markalla, mutta jos on kiire niin nopeammin sen tuolta saa(nee).
     
  20. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Hirvi palo varkaus ei kukkaroa näissä tilanteissa lämmitä. Mutta voihan se ajatella, että niiden kolmen vuoden aikana kun en ole kaskoa maksanut, olen säästänyt jo reilut 2-3 tonnia jo kaatuvien puiden varalle. :poff:

    Arvelin, -kunhan nyt eka funtsin loppuun asti-, että jos jostain uudemman kaappariovisen kopan löytäis. Osinakaan tuosta ei rahoja poies saa. Amerikan joelta nokka/peräkolaroitu manuaaliaskinen 01 tai 02 mallinen ja ja ja.. Pitää eka vaan Matteja vähän potkia kukkarosta.

    Persenettoohan tulee kuitenkin teki niin tai näin, mutta kaverin sanoin: Motorsport on paljon muutakin kuin pelkkää ajamista..
     

Kerro tästä muillekin!