Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. SB 340

    SB 340 2nd gear

  2. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Ja oli vielä omaa mettää? Mietin vain, että jos oli jonku muun mettää niin mites metsänomistajalla ns. vastuuvakuutus. :)
     
  3. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Kävin viime viikolla Duallyn / Heimosen hallilla ja muistaakseni siellä oli useampia hyttejä lojumassa. Ei toki uudempia, mutta eikös tuollanen vanhakin 2-ovinen kelpaa mikäli saa sopivaan hintaan? :)
     
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    riippuu mikä kellekin on halpaa, mutta itse en uskaltais edes kysyä.'

    Joskus kysyin että oiskos takalaitaa, niiin joo oli. joku kuhmuinen, minkä alaosa oli perinteiseen tapaan ruosteessa niin 240€.

    200euroon sai southwesttradelta uuden. Toki ilman kahvaa ja vipstaakeja.

    veikkaan että hytti maksaa 5000, ja sitten vielä ehostukset ja maalaukset päälle.

    Dodgehan on rungollinen auto, niin tee Aarne ram:ista avo? 8) :poff:
     
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Onko niin pahoin ettei enää saa oiottua? Paljon maksais kuitenkin jenkeistä tilata uus hytti yhtälailla notta ehkä jos saa ehjättyä ton..?
     
  6. rötkö

    rötkö Gearhead

  7. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Ja Kiitos 2004-2013 :poff:

    Tää on helposti paras triidi Overdrivella.
     
  8. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Hirvitystä on sentään parannettu, vakiona 3,6L bensa V6, 6-vaihteinen automaatti, toiset penkit jotka huomattavasti taaempana jne. Mutta onhan tuo kammottava tekele Ram Van:in jälkeen...siellä täällä Yhdysvalloissa muuten näkee Ram Van "keskittymiä" kun monet haalivat niitä valmistuksen loputtua ettei tarvitsisi töitä Sprintereillä tai muilla ulkomaan kammotuksilla tehdä. Yksi kaveri Chicagossa sanoi; "Minulla on niitä yli 50, näillä mennään kunnes siirryn eläkkeelle." Miksipä sitä hyvää pois vaihtaisi...
     
  9. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    koska joku teettää aiheesta Kiitos-paidan?

    hyvä topikki, paljon on ollut apua, mutta toisaalta jos en ois koskaan tätä lukenut niin ehkei ois niin paljon mennyt rahaa... Eka piti ostaa ram, sitten sitä piti laittaa, sitten alkoi vtuttaa pitää sitä kerrostalon pihalla kun se oli hyvähkössä kunnossa, sitten piti ostaa sellainen talo jossa on sen kokoinen talli että dodgea mahtuu, sitten piti alkaa tehdä taas kaikkea kun on oma talli..

    satojatuhansia mennyt euroja; KIITOS VTUSTI! :poff: :rotfl:

    (vähän karrikoidusti :lol: )
     
  10. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Taitais olla ainoa Kiitos-paita minkä voisin päälleni pukea. :lol:

    Mutta siis aiheesta jos puhutaan niin hemmetisti ootte jaksanut vääntää Rameista. On monta tyhmää kysymystä ollut mielessä näihin romuihin liittyen, mitkä on sitten selvinnyt "kuin itsestään" tätä topikkia selaamalla. Eikä oo tarvinnut paljastaa tyhmyyttään ihan joka kerta.
     
  11. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Sanotaanko näin, että ilman tätä topiccia tuskin olisin uskaltanut Rammitusta ostaa! :D Paljon on tyhmiä kyselty ja vaikka aia ei suoraa vastausta ole löytynytkään yhdessä täällä pohtien, siitä on ite saanut ideanpoikasen ratkaisuun ja kaikki saatu taas pelittää. Harvan automallin ympärillä näin hyvää harrasteporukkaa pyörii.
     
  12. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Ton voi painaa siihen Kiitos-paitaan :lol: Koskee koko Mopar "harrastusta" :odroll:
     
  13. Aarne

    Aarne 3rd gear

    On siinä joku 3 puuta silleen et latvukset ois voinu kaatua päälle, vaan ei kaatunu.

    No joo, perikunnan kautta. Eli mene vastuuvakuutukseenkaan, jos ois.

    Niinkuin hinnan "sopivuutta" Hoovee epäili, epäilen minäkin, mutta arvelin kysyä sieltäkin.

    No varmaan saa oiottua jotenkin, muttta iso työ on, ja eihän siittä hyvä tule.
    On niin vinossa koko koppi ettei kuskin ovi mene kiinni kuin kaksin käsin lyömällä! :lol:

    Noniin. Kaikki alkoi elokuussa, kun paistoi aurinko, ja metsä oli vielä pystyssä. No, ajoin tuossa kohti sitten kiveen joka on vielä edelleenkin kuskin puolen etupyörän edessä. Kiveen ajossa särkyi vanha ja kulunut simpukka. Sitten ei kääntynyt pyörät. No, arvata saattaa miten hyvin ramilla pääsee metsässä etupyörät tuossa asennossa, kun jo kääntyvillä etupyörilläkin tekee epämukavaa. Arvelin tuolloin, jotta äkkiäkös sitä suomipoika ameriikoista tilailee uuden simpukan ja tekee pienen kenttäremontin. No, tilasin simpukan ja vielä odotellaan. Eikä siinä, tuo haapa lienee jäi, koska motokuski ei uskaltanut kaataa noin läheltä autoa. Metsän lähdettyä olis voinu värkätä jonku siirto systeemin vaikka traktoriin, mutta arvelin että kohtahan se simpukka on jo hyppysissä.

    Huvittavin juttu on, että paikka on vanhassa saaressa, johon nyt menee lyhyt maasilta, joka on ollut meininki kaivaa pois jo monta vuotta, niin eikö juuri tänä syksynä tule sekin ajankohtaiseksi! :rotfl: Ei tunnu missään, ajan pois jäitä pitkin helmikuussa.
     
  14. rötkö

    rötkö Gearhead

    :rotfl: Ei voi kun sanoa että kyllä koettelee. Tulee mieleen oma kenttä remontti muutama vuos sitten navan ja ristikon vaihto lumisella pellolla osat rockautosta tilaten. Mutta toi saari juttu on jo kyllä kaiken huippu. Hyvä siitä tulee. :rotfl:
     
  15. captainpera

    captainpera 2nd gear

    ^^ Iivanaisen Tapsalta kannattaa kysyä mitä maksais hytti kontissa Suomeen. www.benzboy.com. Muitakin vastaavia välittäjiä varmasti on, mutta tuosta on itsellä hyvät kokemukset. Jenkeissähän hyttejä on pilvin pimein ja eivät paljoa romareilla maksa. Saattais löytyä jopa kaappariovellinen malli autosi värisenä, jos vähän vaivaa näkee.
     
  16. Erska

    Erska Gearhead

    Se kaappariovellinen malli olis aika pro. Ja sitäpaitsi 1500 hytit käy myös! niitä on vielä enemmän, vielä halvemmalla. kannattaa ottaa koko auto. Saapahan tehtyä jotakin kivaa sitten siitä vaikka vanhalla hytillä.... Saa meinaan varmaan 3 tuhanteen euroon hyvän pelin tänne.
     
  17. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Voimansiirron päivitys alkais olla pikku hiljaa ajankohtanen ittellä.

    NV 4500 laatikkopakettia yrittäny kovin metsästää, mutta laihoin tuloksin. ebaystä löytyy kyllä pelkkiä laatikoita, mutta sellaista settiä missä tulis pedaaleista kardaaneihin asti ni en oo löytäny ku yhen ja sekin meni aika nopiaan. Yhteen romuttamoon (basleys auto) pitäis naputella nyt viikonloppuna viestiä josko heiltä löytyis.

    Eli oisko arvon foorumilaisilla tietoa mistä kannattaisi kysellä noiden laatikkojen perään?

    Eräs paikka olis high impact gear mikä kauppaa ns konversio kittiä rempatulla laatikolla ja southbendin 375hp kytkimellä, setistä puuttuu pedaalit ja kardaanit mikä ei nyt ole ongelma. Hinta tälle n 3000 euroa.

    Mielessä kyllä alkanu pyörimään, että veisi vahvistettavaksi ton rh47 kun ei meinaa löytää manuaalia. Ilmeisesti tosta vakio mehumaijasta saa ihan tömäkän laatikon tommosella 3000-4000 budjetilla.
     
  18. villeri

    villeri 2nd gear

    Näin manuaalimiehenä voisin kommentoinda tuohon pedaali hommaan että: petaaleja löytyy ebaysta aina sillontällön, mutta ei ole mahdoton tehdä itsekkään jos hitsauskone pysyy kintaassa. Se kytkinpoljin kun tulee samalle akselille kuin jarrupoljin. Holkit ovat vaan lyhemmät että sopii sinne väliin. Ebaysta taas saa erikseen kytkimen hydraulisarjoja jossa sylinterit ja säiliö. Tulipellistä ja poljinrungosta löytyy paikat pääsylinterille automaattimallissakin. Multa löytyy 95 mallisen automaatin irrallinen petaalirunko jos haluat tehdä irrallaan valmiiksi ite sen kytkinpolkimen.

    Automaatista 5 vaihteiseen tarvitsee lyhentää etukardaani ja jatkaa takakardaani. 5 vaihteinen on 6" lyhempi kuin automaatti ja 6 vaihteinen.
     
  19. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Aijai! Siinähän se olisi, väärällä puolella vaan ameriikkaa. Joku luotto-sepi pitäs saada noita sitten ihmettelemään paikanpäälle.

    http://www.autobidmaster.com/carfin..._SALVAGE_TITLE_CERTIFICATE_PORTLAND_SOUTH_OR/


    Ymmärsinko oikein että -99 vuosimallista aina -01 asti on saanut sekä nv4500 ja nv5600 molempia rinnakkain? Ei oikein 4500 hotsita..

    Kysyin muuten Duallyltakin koppaa, ois samanlainen vanhemman mallinen ja kuulema ruosteeton. 2 kiloo heitti noin niinku stetsonista hinnaks.
     
  20. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Nettivaraosassa joku kauppasi myös vanhemman mallista palasina, tai ainakin kaikkia nippeleitä oli hitosti myynnissä. Ei ainakaan kuvissa näyttänyt mällätyltä.
    Myyjä oli muistaakseni Lahdesta, kysäise sieltä kanssa että mikä hylsy se on.
     

Kerro tästä muillekin!